dämparinställningarna...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Asylum_Nakaza skrev:
haha.. jo klart.. fluppen du behöver bara hänga ut lite grann.. du har så långa ben juh..

Jag blir helt cp-arg. Jag måste vara vanskapt eller tappat min oehört stora knäförmåga :mad:
Fick i pinnen i rondellen men inte knäet - jag har helt klart fel teknik.

Kan inte ens svänga vänster riktigt ordentligt. Vi måste ut o träna Asyl - denna gången kanske du får lära mig :lol

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Asylum_Nakaza skrev:
jag väger just nu 78.6 kg.. väger mig på morgonen varje dag. med kläder o dyl är det väl 85 kg, kanske... eller? jag kör väl mjukt men inte för det sakta.. jag vet inte heller, men det har släppt några gånger nu.. man känner att bakdäcket glider ut när ja ger på gas, inte när ja släpper gasen. för det gör ja inte där.....

Det där med att du upplever att däcket "glider ut" när du kör på gatan låter ju konstigt, minst sagt. Då är du en modig människa med hala däck, eller så sitter bakhjulet snett / löst i svingen.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Asylum_Nakaza skrev:
lösningen blev iaf +1 klick mer komp bak och 0.1 kg mer luft där me.. nu är den mycket mera stabil i svängarna....

Du har en extremt känslig ändalyckt ser jag. :tummenupp
Så där små justeringar skulle jag aldrig märka skillnad på, speciellt en orginaldämpare.

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
tyckte det känndes mycket bättre iaf :) kan ju vara pyskologiskt också... vem vet..

@mavv: det är bara dyka upp så kollar ja på eller nått... sen drar vi feta vägen utanför stan........ :Bugar

@chronic: jag har kollat! det sitter fruktansvärt rakt iaf.. sen löst, de vet ja inte. farsan drog de me stora vikt-mejseln.. det sitter stenhårt tycker ja iaf.

@fluppen: man ska hänga ut maximalt! synd att stefan sålde sin, annars kunde vi köra 3 pers i rondellerna igen.. var ju lite galet :yoparty

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Goodstuff skrev:
Du har en extremt känslig ändalyckt ser jag. :tummenupp
Så där små justeringar skulle jag aldrig märka skillnad på, speciellt en orginaldämpare.

Ingen annan heller skulle jag tro..... :brynad

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Mavve skrev:
Nästa gång vill jag se ditt däck lite mer som mitt - och se till att skaffa några engelska rondeller eller så drar vi till en bandag o får rätt på vänstersidan av däcket med :D

750RR

I så fall kan jag rekomendera Falkenbergs Motorbana, svänger i stort sett bara höger. Tror jag måste snurra lite i nån rondell för att jämna ut slitaget lite :) .

EDIT: Eller vänta nu, vänstersidan? Det är ju den man sliter i svenska rondeller, eller vilket håll brukar du köra åt...? :)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
PacMan skrev:
I så fall kan jag rekomendera Falkenbergs Motorbana, svänger i stort sett bara höger. Tror jag måste snurra lite i nån rondell för att jämna ut slitaget lite :) .

EDIT: Eller vänta nu, vänstersidan? Det är ju den man sliter i svenska rondeller, eller vilket håll brukar du köra åt...? :)

Ska testa den banan i år e d tänkt.
Knudan svänger oxå lite höger här o där...

I vissa svenska rondeller kör jag rakt fram :mattias Det har resulterat i en del krascher, men varje gång har det varit mitt eget fel då jag missbedömt avstånd och framför allt farten :hihi

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa