Där rök kortet...

Lemmel

Den reser sig när jag gasar!
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Kungälv
Hoj
KTM RC8R -11, Suzuki GR650 -83
Låg och tuffade i vänsterfilen idag på 70 sträcka när jag ser att jag har civilbilen bakom mig. Jag blinkar in höger och stannar, det regnade ute och jag följde bara med trafiken och det kändes inte som om man körde så fort men det gjorde man tydligen,, dom hade mätt mig till 107km/h mao 37km/h för fort. Dom behöll kortet å nu undrar jag om någon vet hur länge kortet dras in och om det finns något man kan göra, jag skrev aldrig på. Jag kör i tjänsten då och då så det kan man ju ta upp. å 4000 i böter blev det :näsblod
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag trodde att de hade ändrat så att man blir av med kortet vid 40 km/h över?
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
2 månader.

Med fungerande snyftbrev och en person på länstyrelsen som just då råkar läsa det ha ett sjutusan gott humör brukar det landa på 1 månad

Snyftbrevet och intyg ska handla om att 3:e part drabbas hårt. T ex din arbetsgivare kursar. Din cancersjuka dotter kan inte strålbehandlas pga du inte kan köra henne. Tja, du fattar...

Edit: har själv och flertalet bekanta använt snyftbrev med framgång. Det där med tredje part är väsentligt, dig skiter de fullständigt i. Det var ett tips som jag själv fick av polare inom polisen.
 
Last edited:

MackieMack

M.F.
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7 Kawasaki ZX9R -01 *Såld* KTM 640 -04 Prestige *Såld*
Jag blev själv av med kortet -05. Polismannen tyckte absolut att jag skulle skriva till länsstyrelsen om det var så att jag behövde kortet i tjänsten. Vilket jag självklart behöver eftersom jag sitter i bilen hela dagarna. Så min chef fyllde att jag behövde kortet i tjänsten. Men Länsstyrelsen tyckte att brottet var för grovt för att dom skulle kunna skriva ner tiden. Jag körde med bil 145km/h på 110km/h väg kl 19.30 en vardagkväll. Alltså två filer, ingen trafik. Och dom tyckte det var grovt... så lycka till! =)
 

D_fox

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Umeå
Hoj
R6:a -06
2 månader indraget kort blev det för mej när jag körde 90 på 50 men det var 4 somrar sen nu
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Åkte du hoj?? Har alldrig fattat varför man stannar o tar böter då??:va :tummenupp
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
du får nog skylla dig själv?

V70 T5 vs Honda CBR900RR Fireblade

enkel matematik... ? :D
 

Junior.Jr.

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
07/Honda/Cbr
kolla på intern. länstyrlsen har ngn för klaring på detta med hastigheter
om du inte har ngn prövotid och hamnar i goda händer klarar du dig 3mån ja körde på 30 sträcka lite för fort då blev de 3 mån.
 

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bromma
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Som sagt, skriv ett bra brev till Länsstyrelsen. Och kom ihåg att det inte behöver vara speciellt sant det du skriver heller. Det är inte så att du på något sätt behöver bevisa dina påståenden i ditt brev. Men det är ju bra om du kan styrka det du tar upp och att det inte är fööör högtflygande :)
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
du får nog skylla dig själv?

V70 T5 vs Honda CBR900RR Fireblade

enkel matematik... ? :D



gick det bra när du prova dra snuten i maj/juni?:D

var väl dig polisen fick preja ikull efter att du kört mot trafiken på e18 vid örebro,

swedie har tagit din "tyck synd om mig tråd" annars kunde han fått läst den så han vet hur han inte ska göra iallafall
 
Last edited:

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
gick det bra när du prova dra snuten i maj/juni?:D

var väl dig polisen fick preja ikull efter att du kört mot trafiken på e18 vid örebro,

swedie har tagit din "tyck synd om mig tråd" annars kunde han fått läst den så han vet hur han inte ska göra iallafall



kortfattat så kan man kanske säga så, men lite mer detaljerat så var det inte så.

så yttra dig inte i den frågan, tack :tummenupp
 
Last edited:

HondaGreg

Scorpion on wheels
Gick med
20 Sep 2006
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
Horny 600F
115 på 70 väg gav mig 3 månader för 6 år sen.
Yrkanden hjälpte inte ett skit när man väl skrivit på.
Men det var också första och enda gången jag kritar på nåt vid vägkanten.

Sen kan man försöka dra ifrån dem men det kan bli "dyrare" än att stanna.
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
surt det där, framförallt när du som du säger bara tuffade fram.
Man kan ju undra om de klockat dig rätt då ?

Iaf, jag blev av med mitt i 2 månader när jag körde 101 på 70-sträcka.
Det var surt som satan då marginalen var kliande liten, men det var sista veckorna på säsongen så jag stod mitt kast och åkte buss. :huvet
 
Last edited:

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Jag blev tagen av civilhoj för två veckor sedan, han mätte upp mig till 109kmh på 70 sträcka. Jag skrev ingen snyfthistoria till länsstyrelsen när jag fick hem blanketten, tror dom är rätt less på snyfthistorier. Jag skrev bara helt enkelt att eftersom jag är egen företagare så finns det risk att jag går i konkurs om det blir en långvarig indragning.

Fick svaret nu i veckan, 1månads indragning blev domen från länsstyrelsen trots att jag hade en fortkörning från förra året. 2 månader är tydligen praxis enligt trafikjuristen vid 101-110 på 70väg.

http://www.trafikjuristen.se/korkortingripande/aterkallelsepraxis/aterkallelse1.htm
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top