Money
Pink Ladie member #1
- Gick med
- 30 Aug 2006
- Hoj
- Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Nope det är ett kallt konstaterande.
Att framställa det som att det bara är 2 timmar osv är ganska fel.
Om jag skulle åka till närmaste banan där jag skulle kunna köra en timme eller 2 så innebär det en heldag att lägga ner på det. 5 timmar körning för att komma till o från banan räkna med en timme eller två i depån för avlastning och ombyte mm och sedan en eller två timmar körning. en total på 8-9 timmar. skall det vara sociala hanteringar under tiden lär det nog skena iväg några timmar till
kallt konstaterat så fungerar inte det. Det är ett konstaterande av ett problem som finns.
Att inte stockholm med sina 40 000+ motorcyklar har en bana inom en mer lämplig radie har knappast med markpriserna att göra. Det är att göra det lite väl enkelt för sig. då hade inte grustag, skog eller odlad mark funnits heller eller för den delen hästar med stall och de tillhörande markerna.
Jag är inte säker på hur stockholm ser ut för dig skrotnisse men det är inte bara betong ghetto här.
Jag vet ingen som har begärt att det skall ligga en motorbana runt stureplan.
Nej problemet är nog snarare att det är så tätt med människor att just buller mm blir ett "så stort problem" för så många i närheten att det blir en massa överklaganden i oändlighet för att skapa en motorstadion värt namnet.
markpriserna är nog inte ett större problem. Det är ju bara att ta en titt på hur det går för viking motorpark, deras problem har väl knappast varit att få in pengar till marken.
Men alltså, det blir en heldag för ALLA som kör bana. Även för oss som har 30 minuter till närmsta bana. Du bokar ju en hel banDAG, du betalar väl inte för en hel dag men kör 2 timmar och sen tuffar hem även om du haft 10 minuter till närmsta bana? Förstår att det är drygt att ha en lång väg hem efter man kört en hel dag, men det blir en hel dag för vem som helst hur långt/kort man än har till banan. Detta skrivet med, mest, tanke på folk som klagar på att behöva ta ledig från jobb vilket medför för stora kostnader. Gäller ju samma för alla.
edit: såg att du ville kunna komma och köra en timma eller två....
Last edited: