Då är hojjen såld 2009

Gick med
18 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
japp
Sådär nu fick man iväg hojjen.

Jag har sålt ett par hojjar tidigare år men aldrig varit med om liknande när det gäller avsaknad av intresse. Aldrig mer sälja hoj på hösten, man får ju nästan ge bort dom!!

Lycka till alla ni andra.
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
har min ute på annons med , en hel del som ringt o hade man inte vart så snål hade den vart såld samma dag , det roliga / tråkiga är alla bytesförslag , nu har man dock fått ett mail om en hoj man sneglat lite på en hornet .skulle va tacksam om man fick lite tips osv om den hojen , smidig ? slö?
 

Snowman89

Guest
Håller med helt... Första och sista gången jag försöker sälja något på hösten. Jag har fått 1mail. Ingen som har ringt. Hojjen är billigast på blocket samt en del extra grejer och i bra skick...
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
har min ute på annons med , en hel del som ringt o hade man inte vart så snål hade den vart såld samma dag , det roliga / tråkiga är alla bytesförslag , nu har man dock fått ett mail om en hoj man sneglat lite på en hornet .skulle va tacksam om man fick lite tips osv om den hojen , smidig ? slö?

slö? ofc jämfört med en 1000 gixxer :p
 

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
GSXR 1000 K8
Visst är det kanske tråkigt för er som säljer, men är ju inte direkt kul heller för den som köper att köpa en hoj för tiotusentals kronor och ha den sittandes ett halvår innan man kan använda den. Inte för att det ursäktar något, men det är ju rätt naturligt att många väljer att vänta då.
 

masw1

The blue one
Gick med
11 Sep 2006
Ort
20minuter från Uppsala
Hoj
Honda hornet 900 -02
:tummenupp
har min ute på annons med , en hel del som ringt o hade man inte vart så snål hade den vart såld samma dag , det roliga / tråkiga är alla bytesförslag , nu har man dock fått ett mail om en hoj man sneglat lite på en hornet .skulle va tacksam om man fick lite tips osv om den hojen , smidig ? slö?


Jag körde plastraket innan jag köpte min hornet, visst den är inte lika rapp på topen men har ett bättre mellanregister och är betydligt smidigare att köra.
Rekomenderar den varmt, jag är helnöjd.
/Masw1
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
har min ute på annons med , en hel del som ringt o hade man inte vart så snål hade den vart såld samma dag , det roliga / tråkiga är alla bytesförslag , nu har man dock fått ett mail om en hoj man sneglat lite på en hornet .skulle va tacksam om man fick lite tips osv om den hojen , smidig ? slö?

Smidig hoj, väl fungerande fjädring för gatåka med sportiga ambitioner. Perfekt pendlarhoj med skön kombination av prestanda. Några omvägar hem efter skolan/jobbet hinner man alltid med för det är så förbaskat kul med Horneten.

Kör själv en Hornet 600 2008 - är riktigt nöjd, men det blir RR hoj när man är färdig med skolan för att jag har alltid älskat utseendet på kåphojar. Enda dåliga är väl att det är en 600. Man hinner tröttna på draget på låg och mellanregister om man kör mycket :)
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det var nån som skrev i en annan tråd att "Hornet är världens mest underskattade hoj". (900:an syftade han på då).

Jag är kanonnöjd med min 600.
Den kommer självklart alltid vara slö i jämförelse med en sporthoj, men sjukt smidig och 95hk rör på sig rätt bra på en så liten hoj. Smidig som tusan oxå.
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Sålde min Hornet igår till en glad och nöjd köpare.Var ute lite över en månad på annons. Nu e frågan om man ska köpa en ny till vintern eller om man ska vänta tills i vår?
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Mmm fick min er6-n såld förra veckan, man kan väl lugnt säga att köparen gjorde en bra affär. mycket röda pilar på blocket nu
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
ni som tycker det är höst måste ju bo på något annorlunda ställe :va Är ju hur varmt o skönt som helst ute.
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Sålde min efter en vecka på blocket.
Kanske hade tur, eller så satte jag ett allt för lågt pris... vad vet jag.
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
ni som tycker det är höst måste ju bo på något annorlunda ställe :va Är ju hur varmt o skönt som helst ute.

6grader när jag cykla till jobbet vid 7 imorse... verkligen hur varmt o skönt som helst;)

Nej jag räknar nog att hösten står i dörröppningen och väntar.. :(
 

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Sålde min nu i veckan också, Den hann inte ens vara ute på blocket i 24h innan det kom en kille och köpte den. Så svårt att sälja håller jag inte med om :D
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top