Då är hojjen såld 2009

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
:tummenupp


Jag körde plastraket innan jag köpte min hornet, visst den är inte lika rapp på topen men har ett bättre mellanregister och är betydligt smidigare att köra.
Rekomenderar den varmt, jag är helnöjd.
/Masw1
En GSX-R 1000 som han hade innan är dock starkare både i mellanregistret och på topp.
 

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 690 SMC R
Har fått drygt 10 mail med endast bytesförslag på min hoj.. Hade varit okej om någon hade velat byta mot just en xr 650.
 

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Ort
HereSneezeDuck
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01
Hojen såld med stor separationsångest som följd utav detta.

Såld till det begärda priset minus 3 procents prutning. Annonsen låg inne drygt en vecka bara. Handpenningen satt på kontot direkt och nu en vecka senare blev den hämtad.

Säljer man rätt grej till rätt pris så brukar det i regel gå ganska fort.
Fel grej till överpris kan det nog vara svårt att få sålt lite fort...

Hojen kan ses i 08-land framöver.
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
Mmm fick min er6-n såld förra veckan, man kan väl lugnt säga att köparen gjorde en bra affär. mycket röda pilar på blocket nu


kan beror på att folk tror att de säljer guld.. samtidigt som köparen håller hårt i pengarna..


djungelns lag som råder just nu.. !! Undra hur det kommer se ut under vintermånaderna:gnissla
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Konstigt att ni inte blir av med hojarna... Det är ju fantasipriser på hojarna på Blocket!

Har man satt fel pris blir man inte av med hojen, så enkelt är det.

T.ex. 65000:- för en 03:a R1.. Det är 2000 mer än jag sålde min 04:a för - för 2 år sedan!

Klart som fan dessa hojar blir kvar - det finns pantade köpare men inte sååå många av dem.
 

j30

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Borås
Hoj
r1 98 fighter...under progress!
Ja en annan har ju försökt sälja ett bra tag med...men jobbet kom i mellan för en försäljning ( jobbar borta). Så under tiden hittade de intresserade andra hojar förmodar jag! Har den ute nu för 85k...inget farligt pris för en R1 -07 med lull lull:va! Har lagt ut den som byte nu också, så man får väl se om det hugger ngt:näsblod...
 

Henken

Guest
Finns en del hugade spekulanter på min hoj men de har lite för lite pengar för att jag ska vilja sälja. I värsta fall får jag ha den i vardagsrummet under vintern, kommer bli en mycket snygg möbel :)

Fast det är faktiskt dåligt intresse överlag. Lågkonjunkturen..alltid lågkonjunkturen.
 

Finnström

Finnström
Gick med
3 Aug 2006
Ort
i skogen
Hoj
CBR 1000RR
Konstigt att ni inte blir av med hojarna... Det är ju fantasipriser på hojarna på Blocket!

Har man satt fel pris blir man inte av med hojen, så enkelt är det.

T.ex. 65000:- för en 03:a R1.. Det är 2000 mer än jag sålde min 04:a för - för 2 år sedan!

Klart som fan dessa hojar blir kvar - det finns pantade köpare men inte sååå många av dem.

Får säga att jag håller med dig till viss del.
Jag sålde min gsxr1000K3 för någon månad sen. När jag skulle sätta ett pris på den så gick jag ut och tittade på blocket. Vet inte hur det ligger till nu men då låg dom flesta ute på runt dom 65000 som jag köpte min för, och det är snart två år sen
 

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
Det är ingen som tänkt på att de kanske är det rådande finnansläget som sätter stop?
Jag har försökt sälja lite allt möjligt, och det går inte att säja nåt just nu, har inget med hösten att göra..
 

Viklund_J

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2008
Ort
Bollnäs
Hoj
CBR 600
Sålde min i måndas, då hade den vart ute i drygt en vecka, tycker det gick relativt snabbt.

Så nu e man på jakt efter en ny :)
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Själv la jag ut min 929 i förgår och blev såld igår!! men priset var ju rätt så! 26 tkr, ful som fan men gick ju bra.

Köpte 1000 Firebladen -08 idag för 90. Jäklar vad kul kväll jag har haft:)

Imorgon tar jag ledigt!!!!!!!
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Själv la jag ut min 929 i förgår och blev såld igår!! men priset var ju rätt så! 26 tkr, ful som fan men gick ju bra.

Köpte 1000 Firebladen -08 idag för 90. Jäklar vad kul kväll jag har haft:)

Imorgon tar jag ledigt!!!!!!!

Ah låter härligt, väntar på att sälja min GSR, och då blir det byte mot GSX-R 600 eller Ninja, kan bara ana hur roligt man har sen!!:)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top