Då är man hojägare för första gången.

Nordis

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
Yamaha r6 -06
Grattis till hojen!!:yoparty

Jag kan också varmt rekommendera smcs kurser de är riktigt roligt
och man får bättre känsla för vad man håller på med.:tummenupp
Glöm inte att det inte farten som dödar, det är det plötsliga stoppet!

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Ett tips. Stripa hojen på allt plast om den är felfri. Släng på kinakåpor eller köp mitt skit som jag har liggandes. Bakkåpa m.m. Alltid bra att ha orginalgrejjorna sparade om nått skulle hända.

BTW lycka till med kortet. :tummenupp

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
grattis till fin hoj:tummenupp

ok du låter klok i ditt sätt att tänka men shit jag hade aldrig rått nån till en R1a som första hoj om personen inte ens har hojkort innan han köper hojen.
En sak att tänka hur man skall handla före man sitter på hojen och en helt annan att leva upp till det när man sitter på hojen.
Jag är långt i från en moralkärring på nått vis skall du veta, är rätt galen av mig men jag tänker ändå säga att jag tycker du köpt dig lite för stor hoj att börja med.
Hoppas du kört nån sån hoj innan eller åkt väldigt mycket bakom i alla fall så du har en aning om vad du skaffat.

Aja nu har jag gnällt färdigt i alla fall sen kan jag ju konstatera att du har skaffat en förbannat rolig hoj som jag också gärna hade velat haft.
Hoppas du inte gör som jag skulle gjort om jag var du i din situation utan du har psyket och modet att börja från början och ta det lugnt och lära dig i din takt.

Ha sjukt kul med hojen i sommar nu och ta hand om dig.

Tror din hoj skulle vara ett ännu sämre nybörjarhoj, sämre bromsar, tyngre och klumpigare, men massor av pulver. Med rätt person som kör med insidan, så kan man ha en r1:a som första hoj och ha riktigt länge(frågan är ens om man behöver byta materialet alls under en lång period, om det inte är för man vill ha en nyare och för det rent estetiska) och med den utvecklas som förare, då behöver inte materialet hindra en i ens personliga utveckling:)

Last edited:

Anden

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
YAMAHA YZF-R1 -03
Fan vad kul, grattis till hojen!!

Gjorde exakt likadant förra året, R1 - 03 som första hoj och innan kortet vart taget!
Ångrar inget, det endast motivera mig ännu mer till att ta kortet. Bästa och dyraste jag någonsin gjort!

Lycka till!! :yoparty

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Perfekt nybörjarhoj!:tummenupp:D

Nädå, blir säkert bra. Ta det ett steg i taget bara så ordnar det sig nog.
Grattis och välkommen till kollektivet och till forumet.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Grattis!

Trevlig hoj definitivt, dock inte speciellt förlåtande (men vilken sporthoj e det?) den är mer lättkörd än man tror trots den extrema körställningen, dock skulle jag om jag var du, skicka på stålomspunna slangar fram, det gjorde underverk på min R1-03;a jag hade, det satt ju på såg jag nu; );)

har du tänkt skjutsa runt bruden så har du valt helt fel maskin, hon kommer vilja hoppa av vid första bästa rödljus, man sitter otroligt kass bak på den hojen!

Last edited:
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
Kawasaki zx750r ninja 1989
Snygg hoj !! Den ger dej nog många trevliga körtimmar ..Trevligt val av mc...Jättenöjd med min 01a :) Slit den med hälsa .....MVH

Snoopy

Tutlurad..
Gick med
9 Aug 2008
Hoj
1989 Yamaha FZR1000, 1998 Ducati 916 BP
Grattis!

har du tänkt skjutsa runt bruden så har du valt helt fel maskin, hon kommer vilja hoppa av vid första bästa rödljus, man sitter otroligt kass bak på den hojen!

Tur att det inte var jag som hade en för då hade hon fått hoppa av i farten..vid rödljusen :D:yoparty:banana:död:död

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Tur att det inte var jag som hade en för då hade hon fått hoppa av i farten..vid rödljusen :D:yoparty:banana:död:död

RR maskiner är inte gjorda för att fisköra med bruden bak på! :mattias :D

Tillverkarna gjorde RR hojarna med passagerar sadel för att riktiga män skulle få godkänande av frugan till att handla. "Älskling klart att du får följa med bakpå"! NOT!!!!!

På tal om det, just därför jag söker en solo cuts till min 929 som ersätter passagerar sadel. :banana

Last edited:

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Hoj
CBR600RR
Grattis till en fin hoj. Hade en likadan fast -02:a. Samma färg och allt. Trevlig hoj. Funkar fint som första hoj men låt den inte lura dig att köra för fort i kurvorna... då kan det lätt gå galet när man är nybörjare... :tummenupp

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
helt rätt å satsa på en "stor" hoj direkt än att köpa en trött 600cc som du ändå hade tröttnat på ganska omgående:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha