Då är mc-körandet slut för min del i år

Kitte

Jag kör, alltså finns jag.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
CBR 929 RR -00, numera skrotad
Den 17 september var jag på väg hem till mina föräldrar i Sjöbo. Vädret var helt kanon så jag tog mig en tur i Häckeberga och körde slutligen via Skårby mot Snogeholm. Ungefär halvvägs mellan Skårby och Snogeholms slott mötte jag en bil i en kurva och krocken var ett faktum. Jag lyckades både bromsa och väja en hel del men inte tillräckligt. Jag träffade bilens vänstra framskärm och förardörren. Hojen fortsatte framåt och jag kastades av och kasade på vägen genom vegatationen och hamnade slutligen i diket. Hojen hamnade ett tiotal meter framför mig i skogen/diket och är helt skrot. Jag lyckades undvika alla träd men landade under en stor gren som brandmännen fick såga bort för att kunna flytta mig.

Reslutatet blev krossat vänster lårben, fraktur på bäckenet och ett brutet finger, lite skärsår här och var bland annat på halsen samt rejält blåslagen på hela kroppen. Jag har sedan dess spenderat 15 dagar på dels intensiven och ortopeden i Lund. Sedan två dagar är jag på rehabcentret Orup i Höör. Det känns skönt att ha kommit igång med sjukgymnastiken så smått och jag gör redan lite framsteg. Det är lite oklart hur länge jag ska vara här men det är skönt att veta att jag kommer att bli helt återställd, sedan får det ta vad tid det tar.

Jag har kollat en del på Moto GP och bläddrat sönder en hel del mc-tidningar men jag saknar körandet ändå. Vi får se när vi ses på vägarna igen.

Jag vill önska Er alla en fortsatt rolig och skadefri säsong. Ha kul och kör med insidan. Det är lätt att ta fler och större risker så här i slutet på säsongen.

Ha det gött!

Christian
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Fan va piss. Skönt att du mår bättre nu iallafall. Krya på dig så du kommer snabbt upp i sadlen igen till våren. :pannkyss

/Mr K
 

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Låter inte alls kul....:( Men en hojs skador ordnar försäkringen. Hemskt att du skulle bli så skadad..men tur att du klarade dig.

Krya på dig. Vintern är lååång så till nästa år är du säkert snabbt ute på vägarna igen!:tummenupp:)
 

Delti

SSEMSE#10120
Gick med
26 Apr 2003
Ort
S-torp
Hoj
Ingen
Tråkigt... men krya på dig och hoppas att rehaben går fort och bra.
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Hemskt tråkigt att höra. Krya på sig o kör hårt med rehab.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Skit! Men bra att du är på G igen.

Jag klarade mig lite lindrigare men vet hur det känns.

Som någon sagt tidigare, kör hårt med rahaben.
Jag har kört lite lätt i gymmet och joggat så smått, 3 pass har jag hunnit med och det känns bra. En kropp i rörelse läker mycket snabbare än en i soffan.

JOBBA PÅ!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=136230
 
Last edited:

Kitte

Jag kör, alltså finns jag.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
CBR 929 RR -00, numera skrotad
Tack allihopa för ert stöd och era hälsningar! Det betyder mycket när man känner sig mer eller mindre avskuren från omvärlden. Jag får väl besöka Sporthoj så ofta jag kan för att tillgodose mitt mc-behov. Personalen här på Orup har sin bestämda uppfattning om oss mc-folk men jag ska se om jag inte kan omvända någon...

Mina skador är, som någon påpekade, ganska omfattande fast de kunde varit mycket värre om jag inte haft all skyddsutrustning som jag hade. Personalen här säger att jag haft en jävla tur i oturen. Olyckor av den här typen brukar oftast resultera i svåra rygg-, nack- och huvudskador så jag kom väl "lindrigt" undan. Hade jag inte haft min ryggskena så hade det säkert sett helt annorlunda ut idag. Så ni som inte har någon ryggskena, köp en snarast möjligt. Kom ihåg att inte snåla med er skyddsutrustning även om det är dyrt och känns som en sur utgift. Skyddsutrustningen är något som man måste ta med i beräkningen när man köper hoj. Köp hellre en billigare hoj och bättre utrustning om inte pengarna räcker. Så, med det sagt skall jag sluta att moralisera.

Rehaben går som sagt framåt och jag lite framsteg varje dag. Orup är definitivt inget vilohem. Varje dag mellan kl 09.00 och 16.00 är det fullt schema med sjukgymnastik, arbetsterapi och sådant. Jag kommer hålla er uppdaterade med hur det går med min återhämting. Så för er som är intresserade så kan ni följa min utveckling här. Idag är första gången jag skall få åka hem på "permis" sedan olyckan. Skall bo hos mina föräldrar hela helgen då jag inte klarar mig själv än. Det känns mer eller mindre som en semester. Det skall bli skönt att slippa sjukhusmiljön några dagar.

Ha det så bra tills vi hörs igen!

Christian
 

snafets

Det tar sig
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
R1-05, Multistrada-07
Kämpa på!

Man får sig allt en tankeställare när man ser hur snabbt och lätt det kan skita sig. Kan du PM'a mig besökstider så tänkte jag svänga förbi nästa vecka (om du vill och orkar).

/Stefan
 

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
hoj?
Vilken avdelning är du på orup. 108?

Är där mer eller mindre varje natt.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kitte skrev:
2515603 Mina skador är, som någon påpekade, ganska omfattande fast de kunde varit mycket värre om jag inte haft all skyddsutrustning som jag hade. Personalen här säger att jag haft en jävla tur i oturen. Olyckor av den här typen brukar oftast resultera i svåra rygg-, nack- och huvudskador så jag kom väl "lindrigt" undan. Hade jag inte haft min ryggskena så hade det säkert sett helt annorlunda ut idag. Så ni som inte har någon ryggskena, köp en snarast möjligt. Kom ihåg att inte snåla med er skyddsutrustning även om det är dyrt och känns som en sur utgift. Skyddsutrustningen är något som man måste ta med i beräkningen när man köper hoj. Köp hellre en billigare hoj och bättre utrustning om inte pengarna räcker. Så, med det sagt skall jag sluta att moralisera.

Christian
En bra tankeställare till dom som tror sig vara odödliga och kör utan skyddsmundering.

Krya på dig och fortsätt kämpa :tummenupp
 

fredde750

www.eroscorner.com
Gick med
11 Aug 2004
Ort
malmö
Hoj
rsv1000factory-05
krya på dig. har precis blivit av med min hofman ställning efter min beckenbens fraktur och tatt mina första steg utan rullator på 2mån
det är bara o kämpa på så kör vi nästa sommar igen
 

Kitte

Jag kör, alltså finns jag.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
CBR 929 RR -00, numera skrotad
I förra veckan fick jag reda på att jag har fått en propp i mitt vänstra ben. En stor propp. Kanske var att vänta med tanke på att jag knappt kan böja mitt knä alls och att jag inte får belasta mitt ben på ytterligare en vecka. Har blivit satt på att käka blodförtunnande så proppen ska lösa sig så småningom. Sjukgymnastiken fortsätter som vanligt med små men viktiga framsteg.

Ha de!

Christian

fredde750 skrev:
2523699 krya på dig. har precis blivit av med min hofman ställning efter min beckenbens fraktur och tatt mina första steg utan rullator på 2mån
det är bara o kämpa på så kör vi nästa sommar igen


Som tur är har jag sluppit denna ställning. Min bäckenfraktur satt så pass "bra" till att jag inte behövde någon ställning. Det måste vara skönt att få ta ett steg utan några hjälpmedel. Jag har kommit så pass långt att jag kan hoppa på kryckor mindre sträckor men jag får inte belasta benet fullt ut än.

Går du för egen maskin nu?? Hur lång tid har det tagit dig att komma dit du är idag??

/Christian
 
Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Kitte skrev:
2515603 ...Så ni som inte har någon ryggskena, köp en snarast möjligt....

Christian

Finns det verkligen någon som är så dum så att de kör utan??

Tråkig olycka förresten...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top