Då fick man smaka på marken!!

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
zingo00 skrev:
2333291 Hallå alla då kom man precis hem från sjukan efter att ha vurpat.
vet inte riktigt vad som hände men jag körde mot en trotoar kant och flög ca 60 meter iförd i endast t-shirt och jeansmen jag klarade mig undan men ett stukat finger, skrapsår och lite ryggont snacka om änglavakt med tanke på att jag körde i ca 130 km/h.:3freak

Tur att det gick bra! .... men du .. klä på dig riktiga mc kläder nästa gång du åker! :7peta

Floppan

Go o gla!
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Yamaha R6
zingo00 skrev:
2333378 ja du de blir ingen t-shirt för mig i forts, om ens hoj....

Bra att du tänker köra mer påklätt, men inte ska du sluta köra hoj helt och hållet för en sån här grej som gick bra trots allt!?! :confused:

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Tur att det gick bra! Många banker och försäkringsbolag spelar in sina samtal med kunder för att om det i efterhand skulle bli "komplikationer"....

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag jobbar som försäkringsrådgivare och jag vågar nog påstå att det inte finns en chans att du kommer att få ersättning för hojen. tyvärr :(

Edit: det står så gott som alltid i de handlingar man får hem att kund ska titta igenom dom noga så att inte något blivit fel. om det som i detta fall blivit fel så är det du som ska ring dom direkt och påpeka felet.
din enda chans är nog att just den killen som pratade med dig kommer ihåg dig, men antagligen så snackar han nog med 100 pers per dag...

Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Tur att du klarade dig så bra, tror dock det blir tyngre med ersättning för hojjen :näsblod

¤AquaStar¤

Medlem
Gick med
18 Apr 2006
Hoj
BMW S1000XR -17
Peter_E skrev:
2333409 Tur att det gick bra! Många banker och försäkringsbolag spelar in sina samtal med kunder för att om det i efterhand skulle bli "komplikationer"....
men det gör tydligen inte trygghansa för jag pratade med dom och det enda dom kunde göra var att ge mig nummret till killen jag täcknade min försäkring med.. så skulle jag se ifall han kom ihåg mig... så det verkar som det blir ord mot ord..

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Med lite tur kan du få trottoarkanten som vållande :banana

Skönt att du klarade dig, tråkigt med stålarna.

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Hade en liknade dust med LF för många år sedan, gällde visserligen en bil. Hade tecknat hel men när olyckan var framme hade jag bara halv. Jag gav mig inte och fick fatt på handläggaren som tecknade försäkringen. Han mindes trots allt vårt samtal, pga att det var en relativt ovanlig bil. En bil som de egentligen inte teckande hel på utan att göra en värdering först. Jag fick rätt och fick ut ersättning, men blev samtidigt upplyst om vikten av att läsa igenom försäkringsbrevet när det kommer. Premien drogs via autogiro så jag tönkte inte på att beloppet var lite lågt.

bmwjohan skrev:
2333419 jag jobbar som försäkringsrådgivare och jag vågar nog påstå att det inte finns en chans att du kommer att få ersättning för hojen. tyvärr :(

OFFTOPIC!!

Fick du någon tidning?

Last edited:

¤AquaStar¤

Medlem
Gick med
18 Apr 2006
Hoj
BMW S1000XR -17
ifall det inte går bra med försäkringsbolaget.vad tror du/ni att det kan kosta att fixa ihop den igen kanske till en streetfighter.. jag har inte sett hojen själv jag har bara sett bilden på den så jag vet inte mer än ni. och jag har ingen uppfattning om vad det kan kosta att fixa en hoj..

¤AquaStar¤

Medlem
Gick med
18 Apr 2006
Hoj
BMW S1000XR -17
bjorasen skrev:
2333321 Är du katt eller nåt? I så fall lär du ha blivit av med ett par liv i den olyckan iaf..

Hoppas det löser sig med försäkringen!
Nee katt kan man ju inte påstå att man är jag studsade omkring som en gummi boll:näsblod

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
heliac skrev:
2333435 Hade en liknade dust med LF för många år sedan, gällde visserligen en bil. Hade tecknat hel men när olyckan var framme hade jag bara halv. Jag gav mig inte och fick fatt på handläggaren som tecknade försäkringen. Han mindes trots allt vårt samtal, pga att det var en relativt ovanlig bil. En bil som de egentligen inte teckande hel på utan att göra en värdering först. Jag fick rätt och fick ut ersättning, men blev samtidigt upplyst om vikten av att läsa igenom försäkringsbrevet när det kommer. Premien drogs via autogiro så jag tönkte inte på att beloppet var lite lågt.

OFFTOPIC!!

Fick du någon tidning?

Samma sak hände mig i år faktiskt. Tog såklart helförsäkring på hojen förra året då den köptes ny, precis som jag gjort tidigare med nya hojar, har alltid haft Folksam.
Har det på autogiro och inte fan kollar jag hur mycket de drar varje månad.
Fick ett brev från folksam förra veckan om nån ändring i avtalet och såg då att från april i år så var det bara halvförsäkring:va
Ringde såklart och frågade vad de pysslade med, tänk om jag kvaddat hojen?
Helt idiotiskt att de kan ändra sådär utan att meddela.

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Ja, vad ska man säga?! Sjuklig tur du har som klarade dig så bra med
tanke på hastigheten och klädseln.

Hoppas att det löser sig för dig gällande det ekonomiska!

Till sist, varför sluta köra hoj? Upp i sadeln igen bara :tummenupp

¤AquaStar¤

Medlem
Gick med
18 Apr 2006
Hoj
BMW S1000XR -17
LayDeeOmega skrev:
2334007 Ja, vad ska man säga?! Sjuklig tur du har som klarade dig så bra med

jag hade gärnaa fortsatt att köra men får jag inget från försäkringen så kommer jag inte ha råd att köpa en ny hoj:(

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
bmwjohan skrev:
2333419 jag jobbar som försäkringsrådgivare och jag vågar nog påstå att det inte finns en chans att du kommer att få ersättning för hojen. tyvärr :(

Edit: det står så gott som alltid i de handlingar man får hem att kund ska titta igenom dom noga så att inte något blivit fel. om det som i detta fall blivit fel så är det du som ska ring dom direkt och påpeka felet.
din enda chans är nog att just den killen som pratade med dig kommer ihåg dig, men antagligen så snackar han nog med 100 pers per dag...

Efter två veckor borde en premie vara inbetald? Eller? Om premien var för helförsäkring finns det en möjlighet där. Om den var för halv är det nog tämligen kört...

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
LayDeeOmega skrev:
2334007 Ja, vad ska man säga?! Sjuklig tur du har som klarade dig så bra med

Vilken sadel då?? :confused:

Bifogat

• bild 25.JPG
    bild 25.JPG
    20.5 KB · Visningar: 373

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Skönt du klarade dig...använd skinnställ och riktigt skydd vetja till nästa gång

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
bmwjohan skrev:

Men visst har fb SKYLDIGHET att meddela om de ändrar som lite längre ner bland inläggen från hel till halvförsäkring - vill komma ihåg att vid ändringar så kommer det ngn liten lapp med bara - bör vara reklamerat så den inte kan komma bort - rätt eller fel?//R

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept