Då har det hänt..Första gången på mc.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag har bott i västerås i några år och jag vet precis var du har varit och slangat. va faaaaaaaan snackar snuten för skit om han säger att du valt ett dåligt ställe att slanga på. det finns ju som du säger nästan inget bättre ställe att göra det på i västerås.

jag bodde mitt i centrum i västerås och jag kommer ihåg att det var två killar på 426 motarder som ylade runt i centrum. fan va jag kutade till fönstret för att kolla varje gång jag hörde fyrtakssmattret :)

en sak kan jag dock för allt i världen inte förstå. att dra en snutbil i stan med en motard är ju lättare än att sno godis från småbarn. varför smet du inte? har du helt enkelt högre moral än mig kanske :D

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
bmwjohan skrev:
en sak kan jag dock för allt i världen inte förstå. att dra en snutbil i stan med en motard är ju lättare än att sno godis från småbarn. varför smet du inte? har du helt enkelt högre moral än mig kanske :D

Just där blir det svårt o dra snuten! Bara långa industrivägar där ute ju!
Viserligen om man hinner in på gryta så är det ju lugnt,, men det är är ju 2-3 riktigt snäva kurvor innan man väl är där.

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
bmwjohan skrev:
jag har bott i västerås i några år och jag vet precis var du har varit och slangat. va faaaaaaaan snackar snuten för skit om han säger att du valt ett dåligt ställe att slanga på. det finns ju som du säger nästan inget bättre ställe att göra det på i västerås.

jag bodde mitt i centrum i västerås och jag kommer ihåg att det var två killar på 426 motarder som ylade runt i centrum. fan va jag kutade till fönstret för att kolla varje gång jag hörde fyrtakssmattret :)

Jo, håller med.. Vi har slangat åskilliga mil därute tidigare, men aldrig råkat ut för en laserkontroll.. Mitt i ett industriområde.. :kocko

Tänkte tanken nån sekund att jag skulle vrida rullen i botten och sticka, men som Avelin säger, kan vara lite vanskligt när det är lååånga rakor bara..
Man får väl ta sitt straff som en man! :lol
Men... Hade det gått mycket fortare än vad det gjorde, då vette fan.. :rolleyes:

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
SuperKnutte skrev:
Som sagt, ikväll hände det som man inte vill råka ut för..
På bakhjulet, 75 km/h, 50-väg, snut***** med laserpicka.. :huvet
Visst, jag får skylla mej själv. Vet att många kommer att kommentera det, men så här var det:
..
Om du bara fick 1600:- i böter, så är det kanske läge att ta det och hålla god min. Detta eftersom man normalt förlorar körkortet om farten är mer än 20 km/h över gällade hastighetsgräns på 30 och 50 vägar.

Är först på 70 och 90-vägar som 30 km/h gäller...

*Pratar i godnattmössan* :huvet
:notme
:)

Last edited:

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Matin skrev:
Om du bara fick 1600:- i böter, så är det kanske läge att ta det och hålla god min. Detta eftersom man normalt förlorar körkortet om farten är mer än 20 km/h över gällade hastighetsgräns på 30 och 50 vägar.

Är först på 70 och 90-vägar som 30 km/h gäller...
Nej, 30km/h gäller från och med 50vägar.
Bevis: http://www.trafikjuristen.se/kkmall/kkfart.html

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Avelin skrev:
Just där blir det svårt o dra snuten! Bara långa industrivägar där ute ju!
Viserligen om man hinner in på gryta så är det ju lugnt,, men det är är ju 2-3 riktigt snäva kurvor innan man väl är där.

vad jag kommer ihåg så finns det väl rätt bra cykelbanor ni skulle kunna åka på in till stan. där går det ju inte så bra att köra saab :D

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
SuperKnutte skrev:
Ska jag skriva på?? Kan jag neka och säga att det inte var jag som körde??
Namnteckningen på delgivningskvittot blev bara några kråkor, av misstag.. :rolleyes:

Om du erkänner brottet samt godtar böterna skall du skriva på. Om inte så skriver man inte på.

Av vilket skäl skulle du skriva på?

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
#Olsson# skrev:
Om du erkänner brottet samt godtar böterna skall du skriva på. Om inte så skriver man inte på.

Av vilket skäl skulle du skriva på?

Bra fråga! :tummenupp
I såna där lägen blir man lätt efterklok.. "Fan, jag skulle ha sagt så, eller gjort så".. Men när man precis har slangat förbi en snutbil 25 km/h för fort är man, eller i alla fall jag, lite halvt skärrad.. :eek:
Jag skrev ju på det där delgivningskvittot som sagt, men nu har jag ju lite tid på mej att fundera på vad jag ska göra när dom "riktiga" pappren kommer i brevlådan... Fast jag måste nog säga att det lutar åt att skriva på, betala och ta smällen...
En anledning till det är ju att V-ås inte är en jättestad, och att antalet motardåkare här i stan är minimalt (tyvärr), och antalet med en likadan hoj som mej är ännu mer minimal.. Risken är ju att man blir stoppad hela tiden bara för att dom ska jävlas i fortsättningen om jag bråkar om en fortkörningsböter. Kanske inte blir så, men dumt att chansa.
Blir till att köra lugnt ett tag framöver nu.. :rolleyes:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Tvärt emot vad alla andra verkar säga/tycka så har du gjort bort dig, gjort dig skyldig till både fortkörning och bakhjulskörning. Att klaga en massa här är väl ingen idé ? Om du nu ville slippa böterna så satsa och stick, men kom inte här och klaga på det du kallar svin, snutjävlar och så vidare. Dom har gjort sitt jobb och varit schyssta mot dig som inte satte dit dig hårdare.

Mentaliteten på SH har blivit sämre och sämre med takten på nya medlemmar. Synd att säga det, men det var bättre förr när inte så många fuckon hängde runt här...

Har ingen av er en tanke på vad som hade hänt om inga poliser hade funnits på våra vägar.

PS. Jag kör för fort, jag kör på bakhjulet och jag är säkerligen livsfarlig i många fall, men åker jag fast så skriver jag inte att "fan, JäVVlA sNuTarNa fAn toG miG DireCKt oCh saTTe feTt faSt mig NäR jAg JiddRaDE med Dåm" (ungefär så läser jag i princip allt jag läst i denna tråden). Ta straffet, om du inte vill det nästa gång så stick istället. Men berätta det inte här, det är nämligen inget att vara stolt över!

//jaG

jinxed

Jinxed
Gick med
21 May 2004
Hoj
TL1000R
polare har nekat till ca 15 fortkörningar, inte en gång har det gått till rätten.
polisen måste ha papper på att lasern är kalibrerad samma dag, papper på att han har utbildning på lasern....

Sen tror jag att vårt fina rättsväsen är lite överbelastat så de skiter i fortkörare och lägger ner målet....

Fast man vet ju aldrig....

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Zeb_Macahan skrev:
Tvärt emot vad alla andra verkar säga/tycka så har du gjort bort dig, gjort dig skyldig till både fortkörning och bakhjulskörning. Att klaga en massa här är väl ingen idé ? Om du nu ville slippa böterna så satsa och stick, men kom inte här och klaga på det du kallar svin, snutjävlar och så vidare. Dom har gjort sitt jobb och varit schyssta mot dig som inte satte dit dig hårdare.

Mentaliteten på SH har blivit sämre och sämre med takten på nya medlemmar. Synd att säga det, men det var bättre förr när inte så många fuckon hängde runt här...

Har ingen av er en tanke på vad som hade hänt om inga poliser hade funnits på våra vägar.

PS. Jag kör för fort, jag kör på bakhjulet och jag är säkerligen livsfarlig i många fall, men åker jag fast så skriver jag inte att "fan, JäVVlA sNuTarNa fAn toG miG DireCKt oCh saTTe feTt faSt mig NäR jAg JiddRaDE med Dåm" (ungefär så läser jag i princip allt jag läst i denna tråden). Ta straffet, om du inte vill det nästa gång så stick istället. Men berätta det inte här, det är nämligen inget att vara stolt över!

//jaG

Jag håller med dej till 100%, jag körde för och dessutom på bakhjulet.Det är inget att vara stolt över, eller klaga över. Poliser behövs ute på vägarna, inget tvivel om den saken. Men! Varför komma och jävlas ute på ett öde industriområde helt utan trafik? Det är ju det jag är mest irriterad över. Hade detta hänt nån annanstans i stan, hade läget varit helt annorlunda. Hade inte funderat på om jag skulle betala eller inte. Varje gång man åker på slangen eller buskör tar man ju en medveten risk att dels kanske köra på någon stackare, eller vurpa. Kör man för fort finns alltid risken att dom står där med laserpickan. Just därför känner man ju att det kan vara en bra idé att hålla till där man inte riskerar att skada någon annan än sej själv.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ska anarkin råda på industriområdet?

Inse att tråden var onödig och att du skulle ha svalt böterna med glädje istället..

//jaG

SuperKnutte skrev:
Jag håller med dej till 100%, jag körde för och dessutom på bakhjulet.Det är inget att vara stolt över, eller klaga över. Poliser behövs ute på vägarna, inget tvivel om den saken. Men! Varför komma och jävlas ute på ett öde industriområde helt utan trafik? Det är ju det jag är mest irriterad över. Hade detta hänt nån annanstans i stan, hade läget varit helt annorlunda. Hade inte funderat på om jag skulle betala eller inte. Varje gång man åker på slangen eller buskör tar man ju en medveten risk att dels kanske köra på någon stackare, eller vurpa. Kör man för fort finns alltid risken att dom står där med laserpickan. Just därför känner man ju att det kan vara en bra idé att hålla till där man inte riskerar att skada någon annan än sej själv.

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Zeb_Macahan skrev:

Inse att tråden var onödig och att du skulle ha svalt böterna med glädje istället..

//jaG

Nej, anarki vet jag inte direkt... Det jag menar är jag inte anser det vara "rätt ok", missförstå mej rätt, om två personer slangar lite fram å tillbaka på en helt öde raka utanför stan.. Skillnad om var ett helt gäng som körde, plus massa folk omkring, eller att det var trafikerat. Då är det lite vårdslöst att slanga omkring, eller köra fort.

Jag sväljer böterna, kanske inte med glädje, men ändå.
Tråden är inte onödig, tycker jag i alla fall. För det första känndes det som jag ville "skriva av mej lite", och sen ville jag ha lite råd om hur jag skulle göra.
Nu VET jag vad jag ska göra, men inatt 20 minuter efter händelsen hade man väl kanske inte alla hästarna i hagen.. :rolleyes:

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Zeb_Macahan skrev:

//jaG
Man får stå till svars för sina handlingar, det är helt riktigt.
Det borde samhället också göra när de INTE ordnar ställen att vara på för "motorburen ungdom".

Fatta vad en enda liten ishall kostar och jämför det med vad en liten (20m bred 2500m) lång asfaltsremsa ute i skogen där man inte stör någon, skulle kosta.

Tycker nog att det skulle vara en bra investering för alla som gillar att köra lite med såväl Mc som bil. Vi får inte bort allt stuntande men en hel del skulle vi slippa på allmän väg.

I Stockholm är vi ju hänvisade till allmänna vägar eller åka 30 mil var sjätte palmsöndag...

Hittar man ett övergivet industriområde och kör där tycker jag att man faktiskt ansträngt sej lite för att vara "ansvarsfull".

Men visst, 50 km/h skyltar gäller även om de står på industriområden :)

"Nels"

Z1000 till salu!
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Z1000
SuperKnutte skrev:
Jo, men dom har ju inga bevis för bakhjulskörningen. Å förresten kunde han ju inte svara på vilken typ av förseelse det är.. :va
Kan ju bara inte vara vårdslöshet om man är på ett industriområde med noll trafik...

Jo det kan det för att det är allmän väg,spelar ingen roll om det är tomt på trafik eller ej.Däremot så kan polisen vara "lite bussigare" just för att det inte var trafik just då på den vägen..

Lycka till!

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Nels skrev:
Jo det kan det för att det är allmän väg,spelar ingen roll om det är tomt på trafik eller ej.Däremot så kan polisen vara "lite bussigare" just för att det inte var trafik just då på den vägen..

Lycka till!

Jo, det är precis det jag menar. Självklart är det förbjudet att överskrida hastighetsgränser var det än är, men som sagt, på ett öde industriområde kan polisen kanske se mellan fingrarna.
Hade dom stoppat mej och sagt "ajja bajja" typ, så hade jag gladeligen bockat och bugat, och åkt därifrån.

croom

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
på g
men orka bråka..

D e väl bara att betala och se glad ut..
du vet ju att du gjort fel.. så vad e problemet???
Inte lönt att bråka om sånna saker så länge men klarar kortet

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...