Då har det hänt igen

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Det går väl knappast att förneka att byrackan är ovanligt ofta representerad i dagspressen för att vara ett husdjur? Inte ofta man läser om en tax eller en Jack Russel som gett sig på någon...

Det är väl kanske för att det inte säljer att skriva om vanliga hundar som biter människor!
Läste att det är mellan 5000-6000 människor per år i sverige som söker vård för hundbett.
Vanligast är det med hundbett från golden retriever.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
För att inte tala om tiggarpaCket på pendeln som lägger fram felstavade lappar. :mad:

:kulspruta

Tack o lov pratar de inte så munkorg kanske är overkiLL.

Skyll dig själv att du måste åka pendel! Hade du gett fan i att sitta längst bak i klassrummet och se så där grymt cool ut med din nya freestyle så kanske du hade haft råd med en egen bil.. :mattias

Ne, nu blev det på tok för OT här och Mörkrets budbärare fick ta skit för att jag har en dålig dåg. Sorry! :pannkyss

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Nä jag tycker inte att förbud mot hund på tåg/buss eller munkorg är en bra lösning för att det har hänt en gång. Det är inget stort problem att människor eller andra hundar blir bitna ombord på tågen.

Jag tycker inte heller att det ska vara förbud. Är i regel mot förbud. Som sagt är det inte ett stort problem.
Dock tycker jag att man kan se över alternativet att sätta på sin hund en munkorg om man har en hund som inte ser ut som en golvmopp och vet att man ska vistas på ett ställe som kan göra att hunden blir stressad och aggresiv.

Dark_Messenger

Guest
Skyll dig själv att du måste åka pendel! Hade du gett fan i att sitta längst bak i klassrummet och se så där grymt cool ut med din nya freestyle så kanske du hade haft råd med en egen bil.. :mattias

Ne, nu blev det på tok för OT här och Mörkrets budbärare fick ta skit för att jag har en dålig dåg. Sorry! :pannkyss

Tack o lov behöver jag bara åka tre hållplatser.

Skulle jag ha bil kan du ge dig fan på att jag skulle råka ut för fönstertvättartiGGare istället. :mad:

Jag ser nog för snell ut! :gnissla

skäggstubb

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2008
Hoj
Bandit 600 SÅLD
Hundar föds normalt inte aggresiva..
(föds människor kriminella kanske??)
Det är ägarens ansvar att uppfostra dom rätt.. Vilket en del inte fattar hur man gör..

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Bara jag som inte tycker det dar ser ut som en pitbull, eller finns det en swenneras pitbull och jag bara vet hur pittisarna ser ut over here?
Ar det verkligen en ren rasig pit?
O jag som trodde pitbulls var forbjudna i swea rike?

Dark_Messenger

Guest
Bara jag som inte tycker det dar ser ut som en pitbull, eller finns det en swenneras pitbull och jag bara vet hur pittisarna ser ut over here?
Ar det verkligen en ren rasig pit?
O jag som trodde pitbulls var forbjudna i swea rike?

:7peta Du tappar näsan.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Lägg av nu! Kamphundar HAR issues som ingen vettig matte/husse i världen kan råda bot på!

Alla som hävdar motsatsen är sk "hundmänniskor" och de har ju som alla vet inget mandat att lägga sig i debatten för deras hund är snällast, mest begåvade rasen, har finast päls och är så mänsklig.

Jag blir äcklad och lite rädd för människor på samma sätt som för religiösa människor och myramidspelsdårar och killar från jakan som spelar poker på nätet och tror att de är unikballa och...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln