Då har egot fått sig en törn :-(

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Det blåser mer i håret när man kör nedcabbat i bilen än med visiret öppet på intergralhjälmen :D

Men visst gillar jag båda på olika vis, brutal-accet i bågen går inte att få till i bilen.

Tycker det är tvärtom, accet känns ju knappt på bågen, åker man i en bil som accelererar hälften så fort som en hoj så känns det ändå som att det går snabbare.

Gick med
18 Apr 2009
Hoj
Kawasaki zx750r ninja 1989
Nä det kan jag hålla med om, det är inte alls samma spänning som på MCn, sitter man med antispinn, antisladd, ABS, bra downforce och 300 mm breda däck i varje hörn på bilen så känns inte heller okända kurvor i 200 km/h så spännande som på MCn då man alltid funderar på lösgrus, löv, olja, smådjur, potthål eller annat på/i vägytan.

Kan ju bli ganska spännande i en plåtburk också som jag tycker ger falsk säkerhet ..http://www.youtube.com/watch?v=3YCU9bIB-jo&feature=related

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Ja det verkar så...

Jag hade en FZ6-S tidigare som jag torskade med mot en ybertrimmad
saab 9-3 viggen.

Körde inte moppe på en vecka efter det :)

För två år sedan hade jag o andra sidan en gixxer 1000 K2 med acrasystem och powercommander som var ganska rapp som jag råkade hamna precis vid sidan om en GT2:a på en rak o fin motorväg. Han hade inte mycket att komma med.

Nej riktigt snabba bilar får man nog ha literhoj om det ska vara lönt att köra ikapp med.

Det krävs rätt mycket "guts" av MC föraren också enligt mig. 300 km/h där det är enfiligt med vajerräck är ju enkelt i bilen, bara att trycka på gaspedalen, men att sitta på bågen i den farten måste man vara rätt modig för att göra.

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Det krävs rätt mycket "guts" av MC föraren också enligt mig. 300 km/h där det är enfiligt med vajerräck är ju enkelt i bilen, bara att trycka på gaspedalen, men att sitta på bågen i den farten måste man vara rätt modig för att göra.

Slog av innan det, min avfart kom en bit längre fram :)

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Slog av innan det, min avfart kom en bit längre fram :)
Då hade du tur med tanke på att en GT2 gör drygt 320 km/h. Hade ni fortsatt en bit till hade han ganska snart försvunnit i horisonten.

När det gäller att åka fort rakt fram så har en hoj sällan något att säga till om.

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Då hade du tur med tanke på att en GT2 gör drygt 320 km/h. Hade ni fortsatt en bit till hade han ganska snart försvunnit i horisonten.

När det gäller att åka fort rakt fram så har en hoj sällan något att säga till om.

Han hade garanterat kört ifrån mig om vi fortsatt. Kan bara konstatera
att en K2:a är snabbare än gt2:an mellan 100-200

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Kan ju bli ganska spännande i en plåtburk också som jag tycker ger falsk säkerhet ..http://www.youtube.com/watch?v=3YCU9bIB-jo&feature=related

Visst men i bilen är det ju så enkelt att testa greppet genom att provosera bilen lite så den driftar genom svängarna.

Jag har inget mod/kunskap att hitta dessa gränser med bågen, släpper det för mig på bågen så blir det en low/highsider innan jag hinner säga "shit" och att drifta med MC i hög fart på dassig asfalt är en helt annan kaliber än vad jag fixar.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy