Då har Jerez MotoGp dragit igång

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Hög 46 betyder att det varit upptorkande bana. Alltså säger lördagens kval absolut ingenting. Synd...

Jo, så är det förstås. Hoppas det fortsätter torka och blir solsken imorgon.

Spanjorerna på läktarna kommer vara helt galna och Gibernau och Checa sätta allt på ett kort för att vinna. Vore kul som fan med en hysterisk uppgörelse dessa emellan.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Bra fight i täten, synd att det inte blev nn sistavarvsuppgörelse.Gibernau är alltid stark i regn, Melandri är dagens klantarsel och Biaggi går från klarhet till klarhet. Kejsaren av Rom är ute efter att ta tillbaka tronen från spolingen! :banana

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Chris Ash skrev:
Bra fight i täten, synd att det inte blev nn sistavarvsuppgörelse.Gibernau är alltid stark i regn, Melandri är dagens klantarsel och Biaggi går från klarhet till klarhet. Kejsaren av Rom är ute efter att ta tillbaka tronen från spolingen! :banana

Hur gick det då? Var upptagen med egna hojen och missade loppet. Eursports text-tv har ingen info. MotoGPs hemsida funkar f-n inte :huvet

Edit: Hittade på Eurosports site. Sete tog sig alltså i mål på hemma plan och i regn. Yamaha verkar vara på G, Checa inte långt efter Rossi. Valmers är väl glad nu när Kenny kom åtta. Det är väl länge sedan han placerade sig? Vad hände med Bayliss?

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Visst regnar det. Knäppte just på TV:n. Trist. Då vill jag ändra mitt tips. Tror inte Rossi vinner i regnet. Utan:

1. Roberts
2. Byrne
3. Bayliss

:tummenupp

Klockren gissning.... :hihi

Regnrace är aldrig särskilt kul och idag var inget större undantag. Synd för Melandri som verkligen körde bra.

Hoppas på torrt i fortsättningen.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Det som sitter kvar efter dagens race är ändå ilskan mot Fonsi Nieto. Jag satt och svor över honom hela 250-loppet. Det hjälper väl för fan inte att vinka urskuldrande när man hela tiden håller på att pötta av folk! :mad: Usch, på smörgossen Nieto. Synd att inte Antz klämde av honom någonstans som hämnd.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Roligast var väl ändå Fabrizios körning. Tia och trots att han var av så var han före en drös med folk. :tummenupp
Men varför fortsätter kommentatorerna kalla hojen för Harris WCM Yamaha. Det är väl ingen Yamahamotor i den eller är det nytt för i år?

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
FireSalle skrev:
Vad hände med Bayliss?

Bayliss vorpa från en sjätteplats eller så har jag för mig, liksom Xaus. Hodge bröt å Capirex gillar regn ungefär lika mycket som katter i allmänhet..

/B

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
hehehe, jag va iväg och kollade på brittiska eurosport, underbart att slippa svenska svamlet.
Fabrizio kommer att gå lång.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nyteknik skrev:
Lade ni märke till hur man talade om Biaggis "250-stil" som något negativt – samtidigt som han leder. :dummer

Fullt förståeligt om han retat upp någon. Han har antagligen väckt någon tidigt som fan när han skulle köra in kolvar, du vet "250-stilen"!

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
R2 skrev:
hehehe, jag va iväg och kollade på brittiska eurosport, underbart att slippa svenska svamlet.
Fabrizio kommer att gå lång.

Den som ändå fick slippa Peter Dahlbom...
:4skrika

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Eeh, du menar nog Björn Brander eller Kent W. för ur Dahlboms mun hoppar inte många grodor.

Tycker Kent W håller hygglig nivå. Fast Peter Dahlbom är MYCKET bra. Han kanske inte gallskriker som en exstatisk fjortonårsbrud när Abe kör om Hoffmann i kampen om 18:e men han är jäkligt kunnig och påläst och en sann roadracingentusiast.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln