Då har man blivit påbackad oxå..

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Generellt gällande försäkringsskada: Hojen skall återställas till det skick den var i innan olyckan. Hade du inga jack i gaffelbenen så ska du inte ha det när du får tillbaka den heller.
Du ska INTE behöva acceptera att få tillbaka hojen i ett skick som är det minsta sämre än vad det var innan du blev påbackad.
Helst ska den vara i bättre skick, får de inte tag på likvärdiga begagnade delar så ska du ha nya delar.

//Anders.

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Gott att killen var ärlig och att det verkar lösa sig.

Klart hojen ska återställas i minst ursprungsläget eller bättre!

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
UnderDOG skrev:
Generellt gällande försäkringsskada: Hojen skall återställas till det skick den var i innan olyckan. Hade du inga jack i gaffelbenen så ska du inte ha det när du får tillbaka den heller.
Du ska INTE behöva acceptera att få tillbaka hojen i ett skick som är det minsta sämre än vad det var innan du blev påbackad.
Helst ska den vara i bättre skick, får de inte tag på likvärdiga begagnade delar så ska du ha nya delar.

//Anders.

Okay, då blire till att byta verkstad.

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Honda CBR954RR-03
Cykeln skall utan diskussion och trams återställas till skicket innan olyckan,hatar verkstäder som tar "bolagens"parti och tror att dem blir lyckliga för att dem sparat några hundralappar,det kvittar det är inte på hojarna förlusterna ligger,det är i rehab av förare,folksam hade förra året på 4 mc-olyckor en rehab kostnad på närmare 20 milj.Vem fan bryr sig om ett gaffelben?,jag har aldrig haft problem med att få ut sådant som kan antas ha blivit skadat,enda som har hänt är att när jag lämnat kostnadsförslag som har blivit för dyrt,så har dem löst in hojen istället.

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
CayLe skrev:
Okay, då blire till att byta verkstad.

Jag ser att du är född 85, alltså 19 bast gammal.
Jag tror att det skulle kunna hjälpa om du tar med dig din farsa eller någon annan som är några år äldre, såna där folk tenderar att lyssna mer på äldre människor av någon anledning, ålder medför pondus vettu.
Tror inte att risken att de tar chansen att försöka blåsa dig är lika stor som om du sköter förhandlingarna själv.

Och ja, du ska nog byta verkstad, de verkar ju inte riktigt riktiga på den du har nu...

//Anders.

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Brukar inte verkstäder försöka blåsa sina kunder på så mycket det bara går? Dom här gör ju tvärtom? :va

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Du menar kunden försäkringsbolaget?
Om de är för dyra i för många fall så kanske de inte får handha försäkringsärenden i framtiden, bit inte den hand som föder dig vet du..
Sen bara för att de är snåla mot dig behöver inte betyda att de inte skickar en fet räkning till försäkringsbolaget. Ju större skillnaden är mellan ersättningen till dig och ersättningen de får från försäkringsbolaget, desto större vinst gör de ju.
:)

//Anders.

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R1 -07, 660 -04
EBS skrev:
Verkar som en trevlig stad det där Nynäshamn. :rolleyes:

Ja verkligen..
Hittade ett lik där i Lördags fick höra idag att det tillhörde en 25 årig kvinna från Haninge. hon hade vart saknad från Januari.

Det känns tungt när en så ung kvinnas liv släcks..
Förmodligen hade hon frysit ihjäl..

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
UnderDOG skrev:
Du menar kunden försäkringsbolaget?
Om de är för dyra i för många fall så kanske de inte får handha försäkringsärenden i framtiden, bit inte den hand som föder dig vet du..
Sen bara för att de är snåla mot dig behöver inte betyda att de inte skickar en fet räkning till försäkringsbolaget. Ju större skillnaden är mellan ersättningen till dig och ersättningen de får från försäkringsbolaget, desto större vinst gör de ju.
:)

//Anders.

Jag tänkte att detta var ett gyllene tillfälle för dom att byta fler saker än vad som behövs då ingen blir arg.

Det enda som han kollade på och sa att det skulle bytas var bromshandtaget. Nåja, snart ska farsan ringa och skälla lite.

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Gandalf skrev:
Ja verkligen..
Hittade ett lik där i Lördags fick höra idag att det tillhörde en 25 årig kvinna från Haninge. hon hade vart saknad från Januari.

Det känns tungt när en så ung kvinnas liv släcks..
Förmodligen hade hon frysit ihjäl..

Jävla håla det här. Hon hittades fastfrusen i isen intil strandkanten av ett par sportfiskare, läskigt att hitta ett lik sådär :3freak

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R1 -07, 660 -04
CayLe skrev:
Shit. Det var på trehörningen va? Vilken sida av ön?

Dat va utanför havsbadets område precis.. Ett gult tomt hus ligger där sne va det en strand lite längre bort..
E mera ledsen idag när jag fick reda på hur gamal hon va..
än när jag hittade henne.. Då va ansiktet uppätet av fåglarna..
och inte så lätt att se.

Last edited:

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Gandalf skrev:
Dat va utanför havsbadets område precis.. Ett gult tomt hus ligger där sne va det en strand lite längre bort..
E mera ledsen idag när jag fick reda på hur gamal hon va..
än när jag hittade henne.. Då va ansiktet uppätet av fåglarna..

:zpy
Nu slutar vi diskutionen, du får mitt problem att verka vara som en fjärt i rymden.

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R1 -07, 660 -04
CayLe skrev:
:zpy
Nu slutar vi diskutionen, du får mitt problem att verka vara som en fjärt i rymden.

Jo mitt enda problem e att jag tänker på hennes anhöriga..
Det e dom som haft det tungt i 3 månader..

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Gandalf skrev:
Jo mitt enda problem e att jag tänker på hennes anhöriga..
Det e dom som haft det tungt i 3 månader..
Hm, sånt vill man inte få uppleva. Hoppas du klarar det bra!

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R1 -07, 660 -04
Matin skrev:
Hm, sånt vill man inte få uppleva. Hoppas du klarar det bra!

Det va mycket värre igår än dagarna efter.. för nu har perssonen fått en identitet och då går tankarna rutn så mycket..

Vem va hon?
Hur såg hon ut?
Vad hade hon där att göra?

Så om det e nån från Haninge som har nån info om perssonen får ni gärna skicka ett PM..

Tack

Art Vandalay

#149 Open
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
KTM 525 SMR
Cykeln ska väl återställas till det skick den var i innan olyckan, om det hade vart en bil som du fått ett jack i skärmen på så skulle det ju fixas , så varför inte på hojen, verkar fel!!

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Nu har jag bytt verkstad och dom här skrev upp minsta lilla sak som dom skulle visa besiktningsmannen. :bow

Last edited:
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...