då har man köpt sig en hoj!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
jo, du har nog rätt:) letade runt lite precis efter att jag sagt det där men insåg att det skulle se skumt ut... hittade inget som inte skulle göra det iallafall. nej, den får ha kvar sina caféaktiga former:tummenupp

tackar!:Tummenupp men hur blir det, skulle du också köpa 350 tvåtakt?

Jo, jag hade ju en Tjeckräcer på gång här uppe, men den gick mig förbi.
Jag håller dock ögonen öppna efter en, då gärna i min omedelbara närhet eller med en säljare som har lust att svänga förbi och visa upp hojen :D

Sen ska ju priset vara rätt också, en del tror ju att dom ska få flera tusen för sina tjeckiska pruttsmällor... :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jo, jag hade ju en Tjeckräcer på gång här uppe, men den gick mig förbi.
Jag håller dock ögonen öppna efter en, då gärna i min omedelbara närhet eller med en säljare som har lust att svänga förbi och visa upp hojen :D

Sen ska ju priset vara rätt också, en del tror ju att dom ska få flera tusen för sina tjeckiska pruttsmällor... :D

aha, ok:) tjöp rallyfiskens, han kan säkert tänka sig att köra upp den till dig:D

:hihi

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Så här såg den ut. Har dock bara en bild på den , men han har nog fler, den va riktigt ball. Höll på köra ihjäl mig på de där skrället :D
Tror de var en -85 ? Den hade ypvs.

Bifogat

• HNr8508.jpg
    HNr8508.jpg
    40.8 KB · Visningar: 166

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nej för f-n, inga kåpor på den där!
Hade det varit den nyare modellen så kunde det ha varit snyggt, men inte på en sån där bullig skönhet, möjligen då en liten bullig toppkåpa...

Grattis som fan till hojen!

Håller med! RDLC350 och 250 tom 1982 är en av de vackrast sporthojarna som byggts tycker jag. Stilrent och formskönt utan en massa ofunktionella utfyllnadskåpor. Tanken är gudomlig ur alla vinklar. Motorn är funktiellt snygg.
Den svarta originallacken/stripningen är snyggast tycker jag!

Grattis Bushido! :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Så här såg den ut. Har dock bara en bild på den , men han har nog fler, den va riktigt ball. Höll på köra ihjäl mig på de där skrället :D
Tror de var en -85 ? Den hade ypvs.

snygg!:tummenupp kåpor från nån rg eller nåt eller?:va

jag förstår. min är ju en 82:a utan ypvs och med lite rundare former så därför tror jag att det kan komma att se konstigt ut med kåpor på min... men hade jag haft en 83:a eller senare så:tummenupp

Håller med! RDLC350 och 250 tom 1982 är en av de vackrast sporthojarna som byggts tycker jag. Stilrent och formskönt utan en massa ofunktionella utfyllnadskåpor. Tanken är gudomlig ur alla vinklar. Motorn är funktiellt snygg.
Den svarta originallacken/stripningen är snyggast tycker jag!

Grattis Bushido! :)

word!:tummenupp min har ju tyvär inte originallacken men jag tycker att den ser rätt bra ut iallafall:)

tack så mycket!:)

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Last edited:

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Hade vart kewlt o va först med att designa en 70-talsfajter :) japansk stuk såklart! CB inspererad till max :p
o slänga på ett fetare bakdäck :)
Få tom cruise att se modern ut i den filmen med sin gpz...hot shot el nått hette den :S

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
RD 350 en riktig klassiker :) Min första (tunga) hoj. Ler fortfarande varje gång jag ser en.
Hade en -85a som var rätt ombyggd. Roligast minnet vär när jag körde den första gången (YPVS:en hade fastnat i öppet läge). Inget... Inget... Inget... Allt!!! Med oförberätt bakhjulsåk som resultat.
Riktigt kul hoj i alla fall.

PS: De luktar gott oxå :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
RD 350 en riktig klassiker :) Min första (tunga) hoj. Ler fortfarande varje gång jag ser en.
Hade en -85a som var rätt ombyggd. Roligast minnet vär när jag körde den första gången (YPVS:en hade fastnat i öppet läge). Inget... Inget... Inget... Allt!!! Med oförberätt bakhjulsåk som resultat.
Riktigt kul hoj i alla fall.

PS: De luktar gott oxå :tummenupp

jamenvisst!:tummenupp
samma här:)
hehe, ketchupeffekt är kul...:D

tvåtakt for president:tummenupp

IronMike

Guest
Vad många det är som klankar ner, tråkigt..

Ge mig en rd350 & valfria däck och jag steker 95% av alla med 2008 års modeller av sporthoj 1000cc på bulten, utan att överdriva.

(det bara kryllar av stöddiga posörer här som snackar bajs och låtsas vara tuffa iom sitt hojval av senaste årsm, och med skinande knäpuckar)

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
XT600e -99
Vad många det är som klankar ner, tråkigt..

Ge mig en rd350 & valfria däck och jag steker 95% av alla med 2008 års modeller av sporthoj 1000cc på bulten, utan att överdriva.

(det bara kryllar av stöddiga posörer här som snackar bajs och låtsas vara tuffa iom sitt hojval av senaste årsm, och med skinande knäpuckar)

Tack för trådens vettigaste inlägg!

Grattis till en fin klassiker Bushido! Hoppas bara att jag slipper ligga bakom i oset på nästa vilsetur.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC