Då har man lyckats!!

Mc Gyver

Allt går!!!
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
KTM 200 EXC /YAMAHA RD 125 DX -74
ANFÄKTA OCH ANAMMA!!!

Eller vad ska man säga?
Jag hittar inga bra knappar på mitt tangentbord. Skulle behöva ett sån't där med dödskallar och knivar och grejor men jag känner att jag måste skriva av mig lite så det får väl gå ändå.

Jag brukar annars mest läsa inläggen och när jag skriver något så dör tråden, kanske för att jag är sent ute eller så är man okänd, vad vet jag.

-Vad har då hänt??

-Jo, efter att ha klarat sig sen man var femton har man nu åkt dit.

-Åkt dit?

-Fortkörning :censored . Svårt att säga nej som man har, så lovar man att vara på flera ställen samtidigt. Musikskoleavslutning och fotbollsmatch. Först tittar man på sonens musicerande, sen på hojen och iväg till match, en halvtimme efter utsatt samlingstid.
Åker 288:an lungt och fint (ökad bevakning i maj) från Alunda, svänger in på 292:an vid Gimo mot Harg, fortfararande hyfsat lugnt. Tar vänster på 76:an mot Östhammar och har då cirka två kilometer kvar till planen.

-Och vad händer då? Jo, där står länsman och filmar efter backkrönet vid en gammal nedlagd affär. Stannar hojen, han kommer fram och visar vad det står och talar om att det är 50 som gäller, absolut inte otrevlig på något sätt måste jag tillägga. På hans kamera visas 78 km/tim och det är väl inte mycket att säga. Man är inte så kaxig när det står fem poliser runt omkring, därav två på mc.

Ja, 1800:- (artonhundrakronor) fattigare och en prick i registret får man dra vidare.

Dyr match!
Väldigt klantigt!
Dumt!

Ja, vi torskade också.

Det finns säkert dom som vill va' lite kaxiga och säga. -Körde du inte fortare. Men i min värld så är det åt he-te.

Ursäkta att jag tagit plats.

Elis

Uppsala EnduroRunners
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Fireblade (Såld) & KTM 450 EXC
Där rök 26st gipsskivor till bygget... :huvet

Eller 180 st burkar Sofiero starköl. :huvet

Det tog många år iallafall om det nu är till nån tröst :(

Men när motgången är som störst är framgången som närmast...
köp en trisslott du vinner :banana :banana

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Så det är där de håller till... Jag har bara sett en enda blåvit under maj trots flitigt åkande fram och tillbaka. Den bilen såg jag förstås från hojen (i normalt tempo). Du upptäckte dem för sent för att hinna nita bromsen eller ?

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Du klarade kortet och det är positivt, pengar kommer åter även om det känns surt nu, utan kortet och någon tusenlapp till i böter så hade du gråtit blod. :huvet

Mc Gyver

Allt går!!!
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
För tillfället skulle jag vilja ha de där gipskivorna och ett juste basebollträ :smasha och sen behövs pilsnern :fyllisar .

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Hade jag kommit där så hade vi fått veta hur snabbt polisens hojar går.... :hihi

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Mc Gyver skrev:
För tillfället skulle jag vilja ha de där gipskivorna och ett juste basebollträ :smasha och sen behövs pilsnern :fyllisar .
Den dag länsman faktiskt drar lappen från dig förstår du hur lycklig du borde vara nu.. :7peta
Surt, men det kunde ju vara värre.. Jobbigt att ta gipsskivor på bussen.. Sen ska du ju inte vara ledsen över att ofta få sista ordet heller..

:hej

Mc Gyver

Allt går!!!
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Härligt med lite positiva tongångar.
Inget är så jävligt att det inte kan gå åt helvete. Men upp med hakan, ut i solen och ta nya tag.

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Mc Gyver skrev:
Härligt med lite positiva tongångar.
Inget är så jävligt att det inte kan gå åt helvete. Men upp med hakan, ut i solen och ta nya tag.

1.800 svenske kronor - rena rama REA - hade du åkt dit på sånt i Dejlige Danmark hade det kostat + 5.000 kr...

Sålunda har du pengar till typ 150 kilo lösgodis - livet är endast kalasssss :banana

SteffoXL

Uppsala Roadrunners
Gick med
1 Aug 2003
Hoj
Crescent
Snacka om råflyt!! :tummenupp Två futtiga kilometer.... Skulle man bli knäckt eller? Att vara utan hojkort på sommaren alltså!
Ähh var positiv!! Foten i kläm JAJAMENSAN!! :) :) :)
Tråkigt med löneminskning, men det finns folk som gör pengar hela dagarna!

Sandviksarbetare klagar väl aldrig! :gnissla :gnissla

talib

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
Yamaha FZR 600
Tur i oturen kan man säga!

Själv körde jag lite fort för en vecka sedan, 93km/h på 50väg och dom där blåkeppsade gubbarna står där med sin radare :mad:

Hadde jag kört 95km/h eller mera så hadde dom plockat min lapp i 1år, som tur var så vart d bara 10 dagar och 200? i böter! :arsele
tredje dagen man hadde körkort! smart? nej!
Vill nog inte veta vad mit straff skulle ha blivit i sverige...

Mc Gyver

Allt går!!!
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Verkar tydilgen skilja ganska bra på boten i olika länder.
150 kg danskt lösgodis är ju inte helt fel, men å andra sidan hade det kanske blivit 1600 spänn billigare på Åland och 10 da'r utan kort hade väl man överlevt (vilken skillnad mot att ha färskt kort i sverige).
Nej, tur att man är en glad person i botten och att det finns folk runt omkring som tycker att det finns värre saker att råka ut för.

Nu ser jag fram emot bra väder på måndag, så att man kan komma till Rörken och åka lite. Teori och allt är klart så det är bara att ställa sig i kön.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
TinaTjejen skrev:
Inte dags att skapa en bötes-top-tråd och bli av med kk-top tråd snart boys and girls? :hihi

...och du aspirerar på en topp-placering då förstår jag ? Går din cykel så fort att det finns risk för böter ? :tungan

Hasse L

Hasse L
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -97 & Snöskoter Arctic cat EL Tigre & Skidoo Mach 1, Peugot EU moppe
Kreuger skrev:
Hade jag kommit där så hade vi fått veta hur snabbt polisens hojar går.... :hihi
Jaha hade du tänkt åka jämsides med dom för att kolla det eller? :va

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
TomK skrev:
...och du aspirerar på en topp-placering då förstår jag ? Går din cykel så fort att det finns risk för böter ? :tungan
Jag påstod varken det ena eller det andra.:fakta käften, den går faktiskt i 170

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...