Då har man lyckats!!

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Hasse L skrev:
Jaha hade du tänkt åka jämsides med dom för att kolla det eller? :va

japp, å då sträcker jag mig över och tar tändningsnyckeln ur deras hoj och slänger i diket å drar :hihi

Nä, jag hade nog inte släppt upp dem jämsides, hade nog hållt i upp till Skärplinge där jag har kompisar som bor. Hade det vart jag så hade det nog snarare vart 178 än 78 över det där krönet, dessutom sannolikt på bakhjulet så det hade bara vart att ge på ännu mer och hoppas på att det inte finns fler som kan möta en. Spelar ingen roll hur många motorcyklar å bilar de har i den där kontrollen, kommer jag i fart och de står bredvid sina hojar så hinner jag bra långt innan de fått upp farten och då är jag borta. Just den där vägen är jävligt rak närmsta milen norröver och det är inga problem att snitta 240-250 där och då har de inte en chans att hänga på.

Den enda riktiga faran är att man får sånt adrenalinpåslag att man inte kör behärskat utan gör nån dum grej och kör av vägen själv. Kan man bara behålla lugnet hyffsat så går det bra. Det handlar mycket om rutin som allt annat. Skillnaden är bara att de här sakerna vill man inte ha rutin på och man gör allt för att slippa skaffa sig nån erfarenhet av det...

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
TinaTjejen skrev:
Inte dags att skapa en bötes-top-tråd och bli av med kk-top tråd snart boys and girls? :hihi

hehe.. den skulle bli lång .. :)
många av oss has been there..

tur att du inte blev av med lappen iallfall! gratulerar!

/z

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...