Då köpte man en hoj till på ebay!!!

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Har suttit och spanat efter en gsxr 1100 ett tag. Tänkte ha som långtidsprojekt i garaget.
Hittade för en vecka sedan en 1100 R -90 med hela 9800 mil på mätaren:skrämd .
Men vad gör det när man ändå ska mecka isär skiten...
Originalkåpor på och i skapligt skick för att vara 18 år gammal. Någon repa på osv.
Satt som på nålar när jag slängde in mitt sista bud 30 sek innan auktionen tog slut. Slutade med att jag fick hojen. Med en valutakurs på 9,50 kr så kostade den 13870 kr...:D
Så jag känner mig ganska nöjd. Nu är vintern i garaget räddad. :tummenupp
 

Bifogat

  • 1100.jpg
    1100.jpg
    176.8 KB · Visningar: 62
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Grattis!! Köpte en tysk originalare förra året via Ebay.de: -92, 6000 mil, en ägare. Gav 17k och sålde för 33k :D

I helgen hämtade jag en blåvit 86a från England, också köpt via Ebay. Helt original i kanonskick. Den kostade liite mer men vafan, måste man så måste man :D

Inget garage är komplett utan en gsxr 1100 :yoparty
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
hur får man hem fordonen som man köper via e-bay?. lite trist att åka till england eller tyskland om man på något vis kan få det hitfraktat för en billig peng
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
hur får man hem fordonen som man köper via e-bay?. lite trist att åka till england eller tyskland om man på något vis kan få det hitfraktat för en billig peng

Det billigaste är naturligtvis att gå ihop ett gäng, hyra en skåpbil och hämta själv på plats. Där är Tyskland bra mkt enklare än England.

Alternativt hittar man ett åkeri eller dylikt men det brukar dra iväg i pris med försäkringar och sånt. Ibland kör de inte ens för privatpersoner.

Jag har inte tid att sitta och kuska på helgerna så jag nyttjat kontakter via SH som jobbar i Tyskland eller England. Englandshojen fick jag transporterad till dörren för 4500 kr. Det hade kanske kostat hälften om jag gjort det själv men som sagt, jag lägger hellre min tid på annat.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Grattis! Då är vinter räddad med andra ord.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
hur får man hem fordonen som man köper via e-bay?. lite trist att åka till england eller tyskland om man på något vis kan få det hitfraktat för en billig peng

Har egen skåpbil som även ska fyllas med öl på hemresan. Ska hämta den 17 mil ner i Tyskland så det är inte så långt.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Är det något speciellt man behöver tänka på om man köper i UK:confused: Andra krav när det gäller utrustning osv eller är det samma som Tyskland?

Strålkastarna kan vara ett problem eftersom de kör på fel sida, det beror på modell. Min 1100 är inga problem, ljusbilden är korrekt.

Hastighetsmätaren måste även ha en km/h skala, inte enbart miles alltså.

Annars är det samma som Tyskland.
 

dahlin

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Norge
Hoj
Aprilia RSV tuono
Ny hoj!

Gratulerer så mye:) Endel ting er sverige bedre på enn norge, jeg for min del siklet på en Mv Agusta brutale 910r fra USA på ebay. Kjøperen skulle ha 7500 dollar, selv med frakt på 10-15000 nok så hadde det vært en billig ban-hoj. Men så var det de norske avgiftene da, ca 80000,- ... som sagt, endel ting er bedre i Sverige:tungan
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Häll på Slick 50, varmkör på varvstopp så kan du teama upp med Cato Racing-suzukin!:tummenupp 9800, var det mil eller miles? Knappt inkörd i vilket fall som, ju. Förstaservice gjord?
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Häll på Slick 50, varmkör på varvstopp så kan du teama upp med Cato Racing-suzukin!:tummenupp 9800, var det mil eller miles? Knappt inkörd i vilket fall som, ju. Förstaservice gjord?

He he! Nä inga varvstopp här inte. 9800 mil och varvstopp så lär väl vevstakarna hoppa ut i avgasröret där bak:) . Blir fighter till Gotland och den här ska in under kniven i garaget...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
He he! Nä inga varvstopp här inte. 9800 mil och varvstopp så lär väl vevstakarna hoppa ut i avgasröret där bak:) . Blir fighter till Gotland och den här ska in under kniven i garaget...

Mesigt!

Eltejpsdekaltrimmad knallblå CatoRacing-GSXR regerar!

"Va dä nån som sa vaavståpp?", annan odödlig kommentar; "Ja hae den ju bara å buörna mä'"
(Burnar i sina rosa foppa-tofflor på Lelles ifjol, grymt kul!).
 

GSXR72

A divorce sucks
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSXR 750 1989
:tummenupp najs

Var är länken då ? Alltid rligt med ny gsxr, e själv sugen på en 1100 :)
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Mesigt!

Eltejpsdekaltrimmad knallblå CatoRacing-GSXR regerar!

"Va dä nån som sa vaavståpp?", annan odödlig kommentar; "Ja hae den ju bara å buörna mä'"
(Burnar i sina rosa foppa-tofflor på Lelles ifjol, grymt kul!).

Han hade faktiskt GULA foppatofflor! He he he...

:tummenupp najs

Var är länken då ? Alltid rligt med ny gsxr, e själv sugen på en 1100 :)

Länk? Till hojen menar du? Kommer en byggtråd till hösten. Och en bild när jag hämtat den på lördag. Blir ett dygn i bilen. :gnissla
 
Last edited:

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Menar du att hastighetsmätaren måste vara i km/h för att kunna regbesiktigas i Sverige?

Mvh

stavning ds
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Han hade faktiskt GULA foppatofflor! He he he...

Visst var de gula, mobilkameran som ljög i skummet på kvällen, hostar och ursäktar mig skamset.

För övrigt var ju kommentaren; "Di taler om vaavstöpp.." (följt av ;viidiidiidiidii, och rök från 1100-an)

Skall bli kul att se vad det blir denna gång!

Går det inte att köpa sån ljuddämpare du byggde till Stritfajtärn av herrn?
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Går det inte att köpa sån ljuddämpare du byggde till Stritfajtärn av herrn?[/QUOTE]

Jo det kanske går att fixa! Vad ska den vara till för hoj?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top