Då och nu....

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Bara måste dit till 100års jubileumet 07.
Isle of man måste vara den absolut ultimata utmaningen..

sandstream

Guest
P@trik skrev:
Ryktena säger att det blir sista året så de som verkligen vill ha upplevt det på plats ska nog passa på.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
sandstream skrev:
Ryktena säger att det blir sista året så de som verkligen vill ha upplevt det på plats ska nog passa på.

Jo har hör det ryktet jag med,personligen hoppas jag verkligen att det inte finns någon sanning i det.

sandstream

Guest
P@trik skrev:
Jo har hör det ryktet jag med,personligen hoppas jag verkligen att det inte finns någon sanning i det.
Vi får träffas i den här tråden om 2 år så vet vi :D

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
tja man blir ju inte mindre sugen på racing asså.. fy fan va coolt.. diggar dom gamla gubbarna som körde på grusvägar i kavaj.. haha fy fan va hardcore, dom måste vurpat och skadat sig nåt jävulskt back then asså :yoparty

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Hm jag känner inte av det där adrenalinet såvida jag inte försöker bli bättre på något (dvs testar nya gränser). Kör jag bara som jag kan så känner jag inte av det. Jag tror nog att hade jag bestämt mig för att köra Isle of man så skulle jag nog inte vara så rädd heller. Att vara rädd är nämligen det som gör att man craschar...

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Olof Eriksson skrev:
Att vara rädd är nämligen det som gör att man craschar...

Skulle snarare säga tvärtom, det är ju när man inte är rädd för att krascha man ligger o pressar och då gör misstag alt kör lite över sin förmåga.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hinkas skrev:
Har även gått många dokumänterar på Discovery om sådana. Oftast saknas det ett ämne i deras gärna som gör att det krävs mycket mer innan dom blir rädda och adrenalinet sätter igång och pumpar. Det är det som är anledningen till att en formel 1 förare vågar ligga och pressa på 300+ medans en "normal" person tycker att det börjar bli läskigt vid kanske 150+ eller något.

Det är nog en vanesak också. När man var 16 och började övningsköra med bil så tyckte man det ju var läskigt i 80 på normal 90-väg. Nu kör jag 160+ på samma väg och tycker det är trevligt.
När man kan en sak, och känner sig trygg med det så blir det lätt tråkigt (jag är sån) och vill gärna ta ett snäpp till. Man vill ju åt den där kicken! Så lite adrenalin-junkie är jag nog, men samtidigt lite feg, så mina kickar ligger nog på en säkrare nivå än tt-förare/friklättrare/tjurfäktare/hajklappare...

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Slappa skrev:
Skulle snarare säga tvärtom, det är ju när man inte är rädd för att krascha man ligger o pressar och då gör misstag alt kör lite över sin förmåga.
Jag kan ge några exempel på vad jag menar...

Bakändan sladdar ut (föraren har gett för mycket gas), föraren blir rädd, släpper av, däcket hittar fäste och kastar av föraren från hojjen.

Föraren bromsar senare än vanligt, blir skraj för att ha för hög fart in i kurvan, börjar antingen svänga för tidigt och för sakta eller så styr han rakt fram av banan.

Framändan börjar pusha mitt i svängen, föraren blir rädd och slår av, framändan överbelastas ännu mer och ekipaget går ikull.

Det var tre vanliga bevis på skrajja förare. Sen är det självklart som du säger att det finns förare som inte har någon aning om vad de gör...

Fillee

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Ducati 1098
Alicia skrev:
Kan någon förklara hur man hittar modet till att köra där i såna hastigheter?

Dom killarna har nog inte så mycke kvar i huvet så dom behöver mod
men sen går de ju åt ett par folk om året på Isle om man..

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Fillee skrev:
Dom killarna har nog inte så mycke kvar i huvet så dom behöver mod
men sen går de ju åt ett par folk om året på Isle om man..

Visst går det åt ett par folk som du säger men faktum är att det stryker med fler turister under till ex. mad sunday än vad det går åt tävlingsförare.

Fillee

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Ducati 1098
P@trik skrev:
Visst går det åt ett par folk som du säger men faktum är att det stryker med fler turister under till ex. mad sunday än vad det går åt tävlingsförare.

ja de gör de ju....
va 3 st raceförare detta året som dog.
joakim sen en race reporter och en som körde sidovagn.
funderar på att åka till Isle of man 2007 då har dom ju kört där i 100 år..men mad sunday skulle man nog ta de lite lungt på då...man har ju fortfarande lite i huvet :kocko

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
P@trik skrev:

Min far, hans kompis och jag ligger på reservlistan hos smc's tur till isle of man på
100års jubilumet! Hoppas vi kan få platts! (100st sammanlagt)

Fyfan vad jag ser fram emot det!
:yoparty
:yoparty

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...