Då tar man sina trevande steg.

Muffinsvargen

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Hoj
1992 Suzuki Gsx-R 1100
Hej, då var man ny här.

Detta blir då oskulden för mitt nyblivna intresse. Mc..o sporthoj.
Har i sommras lyckats med bragden att ta hojkortet. :tummenupp Efter en del strul med uppkörnings ledare som blir sjuka i september 2007 så hann jag inte få min tid för det. Ringer Vv o ber om en ny tid...då får jag till svar att det inte blir några mer uppkörningar för i år o ber mig komma tillbaka nästa år. :mad: Sagt och gjort ringer till Vv i mars -08 för en tid, då säger damen i andra änden att "vi tar inte ut motorcyklarna förrän i maj" ?? :va Jaha sa jag med en ganska snäll ton att jag måste få köra upp innan början av april för sedan går min skrivning ut. Tyvärr säger hon att det inte är möjlig utan ber mig återkomma när jag har skrivet ett nytt prov. va!! :( Säger då till damen att det inte är mitt fel att Vv inte kunde fixa en ny handledare och låter väl kanske inte direkt jätte glad, :huvet man tror ju inte att det är sant... ja ja en lång historia kort..jag skriver ett nytt prov samma dag som mitt första godkända prov går ut, dvs 14 april -08. När det blir med bravur godkänt så ringer jag samma dag...läs ja samma dag o ber om en tid... "ja det finns en den 13 juni" "-ska jag boka den åt dig?" Nästan två månader...jaha :( , men den som väntar på nåt gott....han/hon får ibland vänta förlänge...

Hoppas på en trevlig tid här på sporthoj.com Tack för mig.

Last edited:

Badboy1

hej hopp
Gick med
30 Oct 2007
Hoj
xj 400
trevligt ska själv ta mitt hoj kort i vår nu har ju kört en del privat så ska max va på kör skolan två gånger o sen hoppas ja att dom är snabba så man få ut o njuta av sommeren

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Välkommen hit! :tummenupp

Som jag vet så finns det tider, men då får man vara beredd att köra upp i en annan stad (kommun) kanske.
Så var det för mig när jag tog lappen till bil. Fanns inte tider i hela Skåne.. istället för att vänta nån månad så ringde jag igen och frågade om dom hade tid i Småland. Visst hade dom det! Kom nästa vecka sa dom! :) :banana

Lycka till! :tummenupp

Muffinsvargen

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Hoj
1992 Suzuki Gsx-R 1100
Jo det sade hon med men problemet för mig var att jag jobbade i Lettland under den perioden så jag hadde inte tid att ta till någon annan stad. Men jag fick ju som sagt var vänta till den 13 juni men sen dess så har jag ju "lappen" vilket kanske inte fram gick av mitt inlägg.. :yoparty

/Jazze

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...