Fasiken, snart dags att köpa sig en nyare Saab då. Tycker nya 9-5 har samma fläskiga uppsyn som en A8. Vad ska man skambuda, 50% av begärt pris hos handlaren?
Med tanke på att det redan nu är svårt att få tag på reservdelar så tycker jag 50% är klart i överkant.
Jasså är det så illa? Nåja tror det kommer lösa sig. Finns det en marknad för det så ser någon till att delar finns. Dem kan ju dock bli dyra?!
men ska det inte produceras reservdelar minst 5 år efter att bilen satts ur produktion. lr är jag hel ute och cyklar? :S
Men jag hade nog inte köpt en modern SAAB idag. Möjligtvis en äldre klassiker. Det ska bli intressant att se vad som händer nu med SAAB.
Har svårt att förstå att folk ens trodde någon gång på Müller, det har ju varit så genomskinligt så det är skrämmande. En regelrätt bolagsplundring i det öppna är vad jag tror, väl dold trots allt bakom falska förhoppningar och tron om att det inte skulle kunna ske just så öppet.
Det hade varit ett värdigare slut om GM satt bolaget i konkurs redan från början eftersom man ändå inte gav bolaget en ärlig chans att överleva. Med större delar av bilindustrin i gungning och statsstöd efter finanskrisen fanns det antagligen bara det ryska och kinesiska spåret kvar och det var ju som bekant en återvändsgränd i båda fallen. I praktiken gick Saab i konkurs innan Muller tog över samma dag som amerikanska staten gick med på att rädda GM, men att det endast rörda amerikanska arbetstillfällen. Det var väl Tyskland som tog hand om Opel. Med tanke på hur beroende SAAB verkar vara av GM var det kanske lika bra att inte staten gick in och försökte påverka utgången.
Det ska som sagt bli intressant att se vad som blir av resterna av bolaget eller om man nu rent av lyckas få någon ny äventyrslysten investerare som lyckas övertyga GM och flygplanstillverkaren SAAB om att få fortsätta bygga och utveckla SAAB bilar från resterna av konkursboet.
SAAB hade nog haft en större chans att överleva om man istället för GM haft Ford som ägare. Titta på Volvo där verkar det ha gått friktionsfritt att överlåta tekniklicenser till kinesisk ägo. Jag kommer nog likt Ankan att aldrig köpa en GM produkt någonsin. Bolaget finns kvar endast för att den amerikanska staten håller dem om ryggen. Enligt kommentarer jag snappat upp verkar GM fortfarande vara färdigt för konkurs. Deras enda hopp är kanske den kinesiska marknaden. GM har väl aldrig varit någon storsäljare i Europa och lär nog aldrig bli det i framtiden heller. Bara det faktumet att man satsade på att bygga SAAB 95 visar ju på hur fel de tänkt. De har inte alls hängt med i tiden.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|