En del säljare på .uk blir lite kukiga när det handlar om att skcika någon annanstans än till grannbyn. Och dyr frakt som satan. Kolla istället .de .be .chSka genast in och spana. ska man ta från uk eller det spelar kvitta?
En del säljare på .uk blir lite kukiga när det handlar om att skcika någon annanstans än till grannbyn. Och dyr frakt som satan. Kolla istället .de .be .chSka genast in och spana. ska man ta från uk eller det spelar kvitta?
Hur ska man aggera i ett sådant här tillfälle som hände dig? eller är det bara bristande uppsikt och för höga hastigheter?
Köp inte av heymanspeedmotor killen har blåst två av mina vänner och skickat rena skiten med sämsta passform. Jag beställde från han och under transporten hade frontkåpan fått sig en spricka på va 10cm, skickade bilder till han på det direkt när jag fick det men killen erbjöd att skicka plastlim och lackstift. Efter en jävla massa tjaffsande skickade han mig en ny front kåpa för 65$
Ni med k5-k8 kan glömma vad passform heter, hans grejer suger pung.
tankpaden han skickar som "present" ser ut som skit och kåpglaset var så dålig passform så trotts en massa modifikationer så sprack det innan jag ens han köra hojen för säsongen.
Skönt du klara dig.
http://www.customsporthoj.se/ hade jag kollat på, smidigare än ebay på så sätt att man vet vilket pris det blir (ingen garanti att man slipper tull och moms som man även får betala för frakt), förborrat, plast och ltie så där
Ursäkta om jag lånar tråden lite, men det där du säger med nybörjarmisstag. Har själv råkat ut för samma sak fast har aldrig haft så hög fart in i kurvan då jag faktiskt är nybörjare så jag har hunnit "stelna" och bromsa innan jag åker ut ur kurvan.
Hur ska man aggera i ett sådant här tillfälle som hände dig? eller är det bara bristande uppsikt och för höga hastigheter?
Kollade den sidan innan. Tyvärr så har dom bara till 00-01 inte till min som är -98
Grusväg är inte så knepigt, visst man kan inte alls hålla lika hög fart som vanligt men där vet man ju hur underlaget är iallafall. Bara att tänka på att försöka hålla hojen lite mer upprätt. Luta sig själv mer i kurvan och slappna av så hojens fjädring kan jobba som den ska. Grus på asfalt rullar, det är bara att försöka undvika, svårt att bromsa på. Börjar framhjulet släppa så är de bara å släppa på bromsen tills man återfår greppet och sen på't igen.Ursäkta om jag lånar tråden lite, men det där du säger med nybörjarmisstag. Har själv råkat ut för samma sak fast har aldrig haft så hög fart in i kurvan då jag faktiskt är nybörjare så jag har hunnit "stelna" och bromsa innan jag åker ut ur kurvan.
Grusväg är inte så knepigt, visst man kan inte alls hålla lika hög fart som vanligt men där vet man ju hur underlaget är iallafall. Bara att tänka på att försöka hålla hojen lite mer upprätt. Luta sig själv mer i kurvan och slappna av så hojens fjädring kan jobba som den ska. Grus på asfalt rullar, det är bara att försöka undvika, svårt att bromsa på. Börjar framhjulet släppa så är de bara å släppa på bromsen tills man återfår greppet och sen på't igen.
Nu är inte jag någon mästare på grusvägskörning men det är de tips jag har, bor längs en grusväg så de blir minst 2km grusväg varje gång man ska ut å köra. Fast jag brukar ta det lugnt där, synd att skita ner hojen .... alltid kul att gasa lite extra ut ur en av kurvorna där och känna bakhjulet gå lite extra brett dock
Beror väl på hoj, funkar på cross/enduro/motard, som är mer byggda för sån typ av körning... men känns som att det är lätt att hjulen försvinner under en om man börjar lägga ner på samma sätt med någon annan typ av hojJag skulle vilja säga tvärt om, att sitta rakt upp och luta cykeln bara, på så sätt har man bättre kontroll. Det är anledningen till varför man inte ser motocrossförare luta sig inåt i kurvorna särskilt ofta...
Skulle jätte gärna behöva lite hjälp att hitta delar ifall ni inte har nått bättre för er ikväll.
håller på att leta för fullt.
zx9r -98
Varför inte när man ändå är igång.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fair...9826281QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
Letar också kåpor till min 98:a och har hittat dessa. Vet dock inte vilken säljare som är bäst.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1998...0986339QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Kawa...5380436QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/98-9...5096224QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
Beror väl på hoj, funkar på cross/enduro/motard, som är mer byggda för sån typ av körning... men känns som att det är lätt att hjulen försvinner under en om man börjar lägga ner på samma sätt med någon annan typ av hoj
Hm ja du har säkert rätt... får prova nästa gångDet är inget magiskt med "roadracinghojar". Samma däck som sitter på en supermoto. Samma uppbyggnad av hojen med skillnad på vissa mått. Rundare om magen japp, men därför vill du ännu hellre sitta upprätt. Är du lutad in i kurvan så måst du luta upp både dig själv och cykeln för att få grepp. Generellt brukar det innebära att man ligger på backen innan man ens börjat luta upp cykeln
Motocross, supermoto, roadracing, trial, enduro etc är bara extremiteter på motorcykel, dem är alla byggda på samma sätt. Du kan ta en motogp-hoj till crossbanan också, och jag lovar dig att du inte vill luta med in i kurvan med den Eller en customhoj till roadracingbana, det finns massor med folk som skulle åka på däng av en sån med rätt karl bakom styret
Skulle jätte gärna behöva lite hjälp att hitta delar ifall ni inte har nått bättre för er ikväll.
håller på att leta för fullt.
zx9r -98
Varför inte när man ändå är igång.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fair...9826281QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|