Solid snake
Guest
H4 skrev:
Ja
Vad tror du känns fortast?
Om jag inte minns fel så hade Messiah en DT 125, den går inte speciellt fort jämfört med en bil.
H4 skrev:
uggla skrev:En kompis har en peugot 306a 1994a som väger typ 980kg, med 155 kusar. Är det typ samma bil?
H4 skrev:Vad känns snabbare då? 125:an eller bilen?
Messiah skrev:och nisse jag kan lova att mer körglädje kan du inte få, ligger som ett strykjärn och är riktigt varvvillig.
spectre skrev:jo en bakhjulsdriven bil på halt underlag är ROLIGARE än en framhjulskraffsare!
Solid snake skrev:Ja
Vad tror du känns fortast?
Om jag inte minns fel så hade Messiah en DT 125, den går inte speciellt fort jämfört med en bil.
H4 skrev:Vettefan, upplevelsen på mc känns oftast fortare enligt mig.
Messiah skrev:306an väger inte några 980kg, närmare 1200 ligger dom på
Nykan skrev:jo, jag vet, men det är morsans gamla så det var lämpligt att överta den Har klarat sig bra från rost ändå dom kan ju rosta dom dära bilarna, billig i drift i alla fall.
Jo, jag menade inte alls att den var tråkig! Gillar bara inte FWD.Messiah skrev:bilen helt klart, om jag jämför med den rg125f-92 som jag hade, den gjorde väl ungf. 0-100 på 8sek...med 14" vinterdäck är väl 205an god för ca 7sek 0-100 och då spinner det ganska rejält på 1an, (har endast mätt 20-100 och det gick på 5sek)
skulle tro på 6.5 0-100 med bra sommardäck o väglag.
då är det ju lite gjort utöver orginaleffekten, bla extraktorgrenrör, ingen kat o sportluftfilter.
och nisse jag kan lova att mer körglädje kan du inte få, ligger som ett strykjärn och är riktigt varvvillig.
btw, bilen är blåmetallic
spectre skrev:jo en bakhjulsdriven bil på halt underlag är ROLIGARE än en framhjulskraffsare!
marcus_136 skrev:Men jag vet att du innerst inne vill ha min sportbil
Messiah skrev:mjo ifs, men det konstiga är att 205an överstyr jävligt mycket, viftar gärna på röven, kanske låter konstigt men den är en jävligt rolig busbil
Nisse Järnet skrev:Hur lite den än väger och hur många påsar den än har så är den felhjulsdriven!
spectre skrev:ok ok , ja den är ju liten ,så tråkig är den väl knappast
Miss_Orchidee skrev:Ja vi vill se BILD nu....
Joru, den var faktiskt väldigt fin. Men tyvärr för dyr i drift. Och så var det en 760 inte en 740=)Mikael Cagiva skrev:740:n verkade vara i ett oförskämt bra skick...
Schysst inredningMessiah skrev:ja här har du 2 o gotta dig åt.....
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |