Då var de min tur att krocka!

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Tur att du klarade dig oskadd.
Lätt o missa saker vid en snabb blick, speciellt fordon utan halvljus tex, därför kollar jag alltid åtminstone en extra gång, både när jag kör hoj o bil.
Verkar inte finnas mycket hojdelar till vettigt pris i .se, ebay.co.uk, ebay.de och ev ebay.com är dina vänner. =) (månda skeppar til sverige även om det inte står det, så våga fråga.)
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Surt... Tur det gick bra med dig!
Tyvärr har jag inga delar men det är nog värt att kolla runt lite...

Hoppas det löser sig!
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Kolla SH-annonserna en kompis har en K-5:a som han gjort till banhoj så han har delar ligger.
Sätt ut en annons på SH. Sh är en guldgruva att gräva i.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Precis.. bra att du klarade dig!
Ebay borde ha det du söker. Kåpor finns ju alltid kinakopior för en billig penning.

Om du faktiskt krockade, dvs körde in i bilen, så skulle jag sett till att få gafflarna och styrkronan kollade av någon som kan det där.. svårt att se med ögonmått om det är skevt.
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
oj det låter tufft. bra att du klarade dig så bra!

vilken försäkring är det med 25k i självrisk? om det ändå är så pass mkt kan man ju lika gärna köra på ren traffikförsäkring.

är du säker att din ram inte blev sne? även hjul,gaffel och allt runt omkring?
jag gick omkull för inte så länge sen och på första titten trodde jag typ 20000kr skadan men hade själv missat en del på kollen och det blev slutligen över 50000kr. (fast med verkstads tiden)
kan vara värt att kolla noga en extra gång
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Skönt att det gick bra! Hade också en nära-dödenupplevelse med en rulle skumplast för nån månad sen och gick omkull i 50-70 nånting.

Vill också rekommendera ebay. Handlade prylar till duccen där efter den incidenten. Utbudet i tyskland och usa är ju något större än på svenska blocket och ärligt talat så har i princip alla levererat snabbare än om man beställt från nån svensk postorderfirma :)
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
Jag har en framlampa, bromsskiva och styrdämpen. Fundera vad du vill ge och skicka pm
 

Tarumbar

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Kista
Hoj
90 Kawasaki ZX10
25lök i självrisk?! :confused: Hoppas du inte betalar många kronor i premie för det. Enda gången du får användning av "försäkringen" är om du demolerar hojjen. :gnissla
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
i ditt läge kan det vara läge att använda försäkringen o få hojen inlöst, har du dratt rätt in i en bil så kan ju gaffelbenen mm vara skrot!!
 

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Hade det varit tvärtom att bilen hade inte hade sett dig (även om det tekniskt sett är svårare) hade det blivit ett ramaskri här inne. Märkligt hur det där fungerar. :)

Skönt att det gick så pass bra för dig ändå. :tummenupp
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Be någon som mekat mycket hoj(verkstad) kika på din.
Risken att ram eller gaffel eller strykrona fått sig en smäll finns. Inge kul att upptäcka när du väl börjat betala delar. Fråga någon på lokala hojverkstaden om inte någon kan göra hembesök för en liten peng, som första koll, så får denne bestämma om den ska in till verkstad för uppmätning eller om det är grönt.

En kompis skrota sin R1000 den blev helt skev i ramen, något inte vi såg först någon kunnig tittade och mätte. Jobbar man med det så ser man med andra ögon.
 

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Hade det varit tvärtom att bilen hade inte hade sett dig (även om det tekniskt sett är svårare) hade det blivit ett ramaskri här inne. Märkligt hur det där fungerar. :)

Skönt att det gick så pass bra för dig ändå. :tummenupp

Precis vad jag tänkte på också... :krama
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Håller med som tidigare sagts i tråden - få kollat upp, innan du lägger ut mer pengar, att ram, styrkrona och gaffelben är OK...........
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top