Då var det dags igen

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R

Förmodligen så körde mcföraren lite snabbare än hastighetsbegränsningen tillåter ,
MEN FÖR FAN - VEM FAN KÖR LAGLIGT med HOJ - LÄGG NER. (kanske Åke 89år) spelar ingen roll om det är 5 km/h eller 30 km/h för fort - det är fortfarande olagligt .:huvet (visst ska man respektera 30 km/h skolor dagis hästar mm)

Vad menar du egentligen?

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Hur fort/långsamt mc-föraren än körde så tycker i alla fall jag att det är tråkigt när det händer olyckor.
Är ju knappast en hemlighet att många som äger sporthojar kör över hastighetsbegränsningarna vilket gör att man måste vara ännu mer uppmärksam på trafiken.

Även om det nu i detta fallet inte verkar vara bilistens fel så har jag märkt
att många bilister inte insett att mc-säsongen är igång vilket gör att man måste vara ännu mer uppmärksam på medtrafikanternas eventuella agerande.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Bilister har en förmåga att bara svänga....(med eller utan blinkers)

Om man läser olycksnyheterna, mc och bil inblandad, så är det till 99% bilisten som har kört ut/gjort U-sväng/svängt plötsligt. :va

Förmodligen så körde mcföraren lite snabbare än hastighetsbegränsningen tillåter ,
MEN FÖR FAN - VEM FAN KÖR LAGLIGT med HOJ - LÄGG NER. (kanske Åke 89år) spelar ingen roll om det är 5 km/h eller 30 km/h för fort - det är fortfarande olagligt .:huvet (visst ska man respektera 30 km/h skolor dagis hästar mm)

Hoppas att gick bra för mcföraren.

Möjligt att inte många kör lagligt på hoj, jag gör det definitivt INTE. Men då skia man heller inte klaga på bilisterna för i helvete!
Hojar är svår att upptäcka och därför får man som hojförare räkna med att man inte syns, så gör jag när jag kör iaf.
Jag börjar bli så jävla trött på alla jävla töntar som som "hatar bilister för de fattar liksom inget" för att sedan bli en själv när det regnar eller är under 10 grader ute :mad: Lägg ner och inse att hojen troligtvis kom för fort men även om den körde lagligt så behöver det inte vara bilistens för för tänk om han/hon inte såg hojen, ska hon då tro att det kommer en osynlig hoj isåfall och vänta på bättre tider?

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd

De var verkligen tvungna att påpeka detta. Hur ofta får man sådana uppgifter när det gäller bilolyckor...

Är en BMW inblandad i en olycka eller ett brott så äre ju ganska vanligt att märke och modell hängs ut. Gärna också motorstyrka om det är en större motor.

Nikita-b

-- The Real Devil --
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Yamaha R1 och xt660x
Möjligt att inte många kör lagligt på hoj, jag gör det definitivt INTE. Men då skia man heller inte klaga på bilisterna för i helvete!
Hojar är svår att upptäcka och därför får man som hojförare räkna med att man inte syns, så gör jag när jag kör iaf.
Jag börjar bli så jävla trött på alla jävla töntar som som "hatar bilister för de fattar liksom inget" för att sedan bli en själv när det regnar eller är under 10 grader ute :mad: Lägg ner och inse att hojen troligtvis kom för fort men även om den körde lagligt så behöver det inte vara bilistens för för tänk om han/hon inte såg hojen, ska hon då tro att det kommer en osynlig hoj isåfall och vänta på bättre tider?

Självklart är hojar svåra att upptäcka. Och jag håller med dig att man ska tänka på det då man kör hoj själv...
Jag klagar inte på bilister pga att dom flesta som kör hoj kör ju bil också. Alla är ju inte dåliga förare . (man bör fortfarande vara uppmärksam i trafiken - gäller alla)

Jag tycker att det är tråkigt med olyckor och att enl tidningarna är det till 99% mcförarens fel.

LayDeeOmega skrev:
Hur fort/långsamt mc-föraren än körde så tycker i alla fall jag att det är tråkigt när det händer olyckor.
Är ju knappast en hemlighet att många som äger sporthojar kör över hastighetsbegränsningarna vilket gör att man måste vara ännu mer uppmärksam på trafiken.

Precise - tråkigt med olyckor - sluta upp med sånt

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Bara så att alla vet: En del bilister får plötsligt för sig att svänga vänster utan blinkers och utan att ens TITTA om det kommer ett mötande fordon. Jag har själv råkat ut för det när jag cyklade ca 50 km/h på en 50-sträcka. Det var fruktansvärt nära att det small ordentligt. I mitt fall var det inte ens en korsning utan han bara svängde in på en parkeringsplats.

Hur det var i fallet i artikeln kan man bara spekulera om. Jag ger i alla fall inte ett ruttet lingon för vittnens uppgifter om motorcyklistens hastighet. Inte heller Aftonbladets journalistik är värd något. Jävligt lågt att vinkla artikeln så att det verkar vara motorcyklistens fel och att bilisten var helt oskyldig. Vad fan vet de om det? Respektlöst!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
"på sin tusenkubiks Aprilia sportmotorcykel."
De var verkligen tvungna att påpeka detta. Hur ofta får man sådana uppgifter när det gäller bilolyckor...
Kanske lika ofta som någon sänker en Italiensk sportbil i diket?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Bara så att alla vet: En del bilister får plötsligt för sig att svänga vänster utan blinkers och utan att ens TITTA om det kommer ett mötande fordon. Jag har själv råkat ut för det när jag cyklade ca 50 km/h på en 50-sträcka. Det var fruktansvärt nära att det small ordentligt. I mitt fall var det inte ens en korsning utan han bara svängde in på en parkeringsplats.

Hur det var i fallet i artikeln kan man bara spekulera om. Jag ger i alla fall inte ett ruttet lingon för vittnens uppgifter om motorcyklistens hastighet. Inte heller Aftonbladets journalistik är värd något. Jävligt lågt att vinkla artikeln så att det verkar vara motorcyklistens fel och att bilisten var helt oskyldig. Vad fan vet de om det? Respektlöst!

Hade det varit en kromsläde som låg där så hade jag troligtvis sagt samma sak men nu var det visst en sådan hoj som vi här på forumet brukar köra. Och oftast går det undan och när vittnena säger att det gick fort så såg de antagligen att det gick över 50km/h även om det "bara" var 100km/h eller dylikt.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Som den lilla cyniker jag är:
1. Jag kör för fort för att jag tycker det är kul.
2. Jjag vet om att det är farligt!
3. Jag vet verkligen att det är farligt!
4. Eftersom jag vet att det är farligt så vet jag att jag kan skada mig eller dö!
5. Jag accepterar att den risken finns!
6. Jag anser att det är MITT ansvar att inte råka illa ut, oavsett om det är mitt "fel" eller inte.
& Jag anser att det är möjligt att planera utifrån ovanstående punkter.
9. Det är möjligt att jag ändå råkar illa ut.
10. Jag väljer ändå att köra mc!

och, sist, men inte minst;

Dör jag, eller skadar mig, vill jag inte ha någon sympatitråd på SH!:mattias

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Som sagt, ge er inte in på hastighets-hittepå när inte ens en uppkörningsförrättare kan se skillnaden.

På min uppkörning körde jag i 50km/h på konbanan i 4ans växel, han sa då åt mig att det var bra men att jag ska hålla 50, istället för att tjafsa (vilket varit korkat)
gjorde jag om det fast körde då, fortfarande i 50 men i 3ans växel.

och inte ett ord om det, han tyckte det var bra sen gick vi vidare.

så där har ni ett praktexempel på hur man inte ska lyssna på vad NÅGON har sagt sålänge skillnaden mellan laglig hastighet och körda inte är 100+

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650

1. Jag kör för fort för att jag tycker det är kul.
Dör jag, eller skadar mig, vill jag inte ha någon sympatitråd på SH!

Nä och du vet ju verkligen att det är farten som är det farliga :tummenupp

Från en som hann en härligt runda i går utan en massa farliga bilister!

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!