Då var hojen lämnad på verkstad...

NSR_ERnsT

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
...
som topic lyder så är hojen nu lämnad på verkstad.... någon var ju så snäll att backa på den. Kom ut efter en 10 timmars arbetsdag och ska sätta mig på hojen för att åka dom 55 km hem. När jag precis ska hoppa på hojen ser jag en lapp vid "intrumentpanelen" där det stod, jag har backat på din hoj...bla...bla
Första tanken var... okej, lite jobbigt men....
Sedan började jag köra hem.... då märkte man att hojen vart sne och skev i framgaffeln... pekade åt skogen... samt att hojen vobbla hela tiden.

Det värsta med detta är ju att man inte kan köra.... det tar ju en vecka innan verkstaden ens börjar med att reparera eftersom att försäkringsbolagen är segare än få...

vad ska man göra under tiden nu då?... blir det bilmek eller vad ska man ta sig till?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
NSR_ERnsT skrev:
som topic lyder så är hojen nu lämnad på verkstad.... någon var ju så snäll att backa på den. Kom ut efter en 10 timmars arbetsdag och ska sätta mig på hojen för att åka dom 55 km hem. När jag precis ska hoppa på hojen ser jag en lapp vid "intrumentpanelen" där det stod, jag har backat på din hoj...bla...bla
Första tanken var... okej, lite jobbigt men....
Sedan började jag köra hem.... då märkte man att hojen vart sne och skev i framgaffeln... pekade åt skogen... samt att hojen vobbla hela tiden.

Det värsta med detta är ju att man inte kan köra.... det tar ju en vecka innan verkstaden ens börjar med att reparera eftersom att försäkringsbolagen är segare än få...

vad ska man göra under tiden nu då?... blir det bilmek eller vad ska man ta sig till?

Synd på hojen MEN shysst av han/hon som körde på den att skriva en lapp i alla fall.

Cykla är väll det ända alternativet om du inte har B-kort. Klart du kan ju köpa en billig 125:a.

NSR_ERnsT

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
...
Kenta skrev:
Håller med om att cykla är ett rätt bra alternativ.
Men med 55km enkel väg vettifan allså :hihi

Nja cykla känns sådär bra... en annan skulle ju ge upp efter ett par mil...
B-kort finns inte däremot bil....

Nån som har en billig 125a?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
NSR_ERnsT skrev:

Synd på hojen, men skatta dig lycklig att du får vänta en VECKA.

Jag fick vänta en MÅNAD och det var för SKADEBESIKTNINGEN!!!
Jag har ännu inte fått den reparerad, o olyckan hände i APRIL!
(EDIT: Det var en mindre olycka, så hojen är förvisso körbar.)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...