Då var kortet i hand!!

divez

Letar färdig banhoj!
Gick med
24 May 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsxr 750 -98 kass + 750 gixxer från 02
Äntligen kan man köra lagligt! :banana inkluderar dock inte hastighetsbegränsningar men vem gör det..

Körde upp som privatist på min mc och tyckte inte alls de var hårdare mot privatister.
fick mig en riktigt sympatisk uppkörningsförättare.
man fick köra runt och värma upp köra serpentinen och hatta runt lite för att slappna av.
tror iofs han kollar hur man kör när det inte gäller för att se hur man igentligen kör när nervositeten inte är på topp.

började med att för första gången köra garagevändning utan broms, hur hindrar man den från att tippa utåt då...?
fick inte ha det för honom så det gick lite underligt med balansen men han gick vidare och sa att det tog vi sen.
körde slalom mellan konerna och bromsade.
lyckades låsa bakhjulet i 15 meter i 70 men fick göra om det hela iallafall.
ingen ide att använda bakbromsen överhuvdtaget när man gör det.
ingen koll av mcn behövde jag göra heller. undrar om han glömde det :va

riktigt märklig trafikkörning åkde det mesta på en liten grusväg med skarpa svängar och stora hål med det stog 50 så ingen ide att larva sig.
det tog runt 20 min att köra upp så trodde jag gjort bort mig totalt för han innan mig var ute i 40 min så sket i det och körde tilbaka.
glömde nästan bort att han låg bakom mig.

aja lyckades iallafall och en dröm i uppfyllelse :rock

hoppas de 2 greker som kom dit och aldrig sett en konbana tidigare klarar sig bättre nästa gång,
även han som kört lastbil i 20 år och inte klarade trafiken och till sist han med 125an som kom 1.5 timme sent.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
äh, skit i kortet. gör som zigenarna jag såg idag, pracka in 6 st i en liten och gammal Fiat och skit i att sätta på ett skattemärke.. sen åker du runt. Ingen kommer tro att du inte har körkort.. äh! ÄH!
 

NordhNet

05´s första fortkörare? Japp
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Landskrona
Hoj
CBR900RR Eldblad -95
Swedie skrev:
äh, skit i kortet. gör som zigenarna jag såg idag, pracka in 6 st i en liten och gammal Fiat och skit i att sätta på ett skattemärke.. sen åker du runt. Ingen kommer tro att du inte har körkort.. äh! ÄH!


Hehe, Swedie verkar vara lite bitter idag? :yoparty

edit: Grattis förresten till kortet! :fyllisar
 

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Ort
s-tälje
Hoj
zx6r 98
Swedie skrev:
äh, skit i kortet. gör som zigenarna jag såg idag, pracka in 6 st i en liten och gammal Fiat och skit i att sätta på ett skattemärke.. sen åker du runt. Ingen kommer tro att du inte har körkort.. äh! ÄH!


Men för helvete Swedie, nu kommer Jedi-riddarna snart att läxa upp dig om de vågar. Det heter Romer, inte Zigenare. Lika illa som att säga Blatte. Usch på dig.

Hehe, ska bli trevligt att se om Chrille, Gladh o resten av ljussabelsvingarna har modet att yttra sig nu....
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
divez skrev:
Äntligen kan man köra lagligt! :banana inkluderar dock inte hastighetsbegränsningar men vem gör det..

Körde upp som privatist på min mc och tyckte inte alls de var hårdare mot privatister.
fick mig en riktigt sympatisk uppkörningsförättare.
man fick köra runt och värma upp köra serpentinen och hatta runt lite för att slappna av.
tror iofs han kollar hur man kör när det inte gäller för att se hur man igentligen kör när nervositeten inte är på topp.

började med att för första gången köra garagevändning utan broms, hur hindrar man den från att tippa utåt då...?
fick inte ha det för honom så det gick lite underligt med balansen men han gick vidare och sa att det tog vi sen.
körde slalom mellan konerna och bromsade.
lyckades låsa bakhjulet i 15 meter i 70 men fick göra om det hela iallafall.
ingen ide att använda bakbromsen överhuvdtaget när man gör det.
ingen koll av mcn behövde jag göra heller. undrar om han glömde det :va

riktigt märklig trafikkörning åkde det mesta på en liten grusväg med skarpa svängar och stora hål med det stog 50 så ingen ide att larva sig.
det tog runt 20 min att köra upp så trodde jag gjort bort mig totalt för han innan mig var ute i 40 min så sket i det och körde tilbaka.
glömde nästan bort att han låg bakom mig.

aja lyckades iallafall och en dröm i uppfyllelse :rock

hoppas de 2 greker som kom dit och aldrig sett en konbana tidigare klarar sig bättre nästa gång,
även han som kört lastbil i 20 år och inte klarade trafiken och till sist han med 125an som kom 1.5 timme sent.


Hoppas du får behålla kortet med, med tanke på hur du verkar köra :huvet
 

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vasastan
Hoj
R1
kle1991 skrev:
Hoppas du får behålla kortet med, med tanke på hur du verkar köra :huvet

bla bla bla, har du inget bättre för dig än å dra upp en så gammal tråd för å GNÄLLA? Gör det i bogesund tråden istället!!
:kocko
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top