Krilllan
Ny medlem
precis samma stöld i vårt garage, dom e bara ute efter KTM, bara massa KTM stölder,
Så då kan folk med hojar av andra märken känna sig säkra menar du?
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
precis samma stöld i vårt garage, dom e bara ute efter KTM, bara massa KTM stölder,
Du ska ju vad den e värd nu. Jag personligen skulle aldrig skicka in kvitto om dom inte gav mig mycket mindre än vad jag gav.
De har ju bett mig skicka in köpekontraktet och där står ju priset jag betalde för den...
De har ju bett mig skicka in köpekontraktet och där står ju priset jag betalde för den...
Så då kan folk med hojar av andra märken känna sig säkra menar du?![]()
Då skall jag lägga ut lite bekräftad och tydlig information som jag fått.
Stölderna av crossar runt i stan (folk som kört på bl.a Blixås) har utförts av ett fåtal killar i 15-18 års åldern. Dessa är bosatta i Tynnered, med en ganska snäv krets kring Opaltorget. Dom har vid flera tillfällen (tis, tors och lördagar) varit uppe och noterat reg.nr på bilar och fordon vid banan. Dom har uteslutande tagit sig fram på olika mopeder. Vissa har varit stulna när man kollat reg.nr de övriga har vi lämnat över till polisen. Det är med största sannolikhet samma personer som höll på förra sommaren.
Och även om dessa rötägg skulle läsa här så blir dom antingen avskräckta att åka dit igen eller så skiter dom i vad som skrivs. Men det kan ju vara en idé att åka upp på nästa träning och hänga i depån för att se vilka det är om dom kommer igen.
Dessa personer har även noterats på många olika ställen i stan. Dom har tyvärr varit ruskigt effektiva och även om maskinerna varit nedmonterade i garagen har dom snott allt och sedan åkt därifrån med alla delarna. Dom har dock inte snott något annat i garagen. Dom har också varit inne i garage som ligger i villor (när folk har varit hemma), så det är nog en god idé att larma upp med en jädra sirén och se till att det är larmat även när man är hemma.
Det dom snott i år, med avseende på det som försvunnit i crossväg, är 250 och uppåt. Då är det nog inte långsökt att tro att även dessa ligger bakom ett flertal av motardstölderna.
2 jobbarkompisar blev av med sina hojar efter dom varit på blixtås.. nu har polisen hittat 1 av 4 hojar i olofstorp.. tillsammans med 2 lr 3 andra hojar så det är nog inte bara tynnerreds pojkarna som e där...
Tuve centrum - Norumshöjd och Tuvevallen är heta tips! En KTM har svinat runt här utan utrustning hela kvällen på denna sträckan, 3st kulturberikare på.
Det var även här som Kleppans hoj togs tillbaka förra året.
Känns som att motardturerna ska innefatta en runda i tynnered ett tag, åker det runt massa stora killar på motarder och spanar in på alla gator så kanske dom blir nervösa.
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |