Dålig återväxt?

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Häromkring tycker jag det är populärare än någonsin med sporthoj/motard, men varför regga sig här och bli utskällda av farbröder för att man gasar? :)

Sen surfas det 90% med mobil nuförtiden och sidan vill ju inte utveckla mobilstöd..

Tycker Tapatalk funkar alldeles lysande. =)

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja, fast trenden har ju vänt lite de senaste två åren. Även om det hetaste man kan köra inte är sporthoj längre, utan bobber, scrambler och sånt retro.
Sporthoj var ju bara hett på 80talet, kanske fram till mitten på 90talet.
Sjukt nog tror jag många yngre hellre kör Harley?
Jag är för gammal för att räknas, men gillar ju enbart prestandan hos sporthojar, allt annat är bara urk med dom.
Veteranhojar, choppers osv är min grej.
Ju mer udda desto bättre typ, mer intressant än den osunda fixering vid "literklubba" och radfyra som härskar här..

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ju mer udda desto bättre typ, mer intressant än den osunda fixering vid "literklubba" och radfyra som härskar här..

Pff rad4 1000 RR inte s eller r utan RR är fan påväg att bli udda på gata juh:7peta Så skaffa nu en GIXXER 1000 så tar vi med grabben ut på en puprunda som tidigare diskuterats :fyllisar

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Ladda hem en app för att kunna använda en hemsida känns lite väl iphone! :fakta

Haha snacka om att det till största del handlar om tjurighet från din sida. ;)
Tapatalk är en kanon app för forum, alla funktioner finns och många saker är lättare att hitta. T.ex. vette fan vart citerad delen tagit vägen på detta forum? Finns på Tapatalk dock!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Haha snacka om att det till största del handlar om tjurighet från din sida. ;)
Tapatalk är en kanon app för forum, alla funktioner finns och många saker är lättare att hitta. T.ex. vette fan vart citerad delen tagit vägen på detta forum? Finns på Tapatalk dock!

Jag har rätt att bli tjurig, så gammal som jag börjar bli :mad:

"Visa svar" ? :va

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
Ladda hem en app för att kunna använda en hemsida känns lite väl iphone! :fakta

jag håller med du!

Grejen med webben är ju att alla sidor ska kunna nås från alla sorters enheter utan att för den delen behöva ladda ner ett program för att kunna surfa på en specifik sida. Med medföljande webbläsare till vad du nu än har (tv, telefon, dator, platta, kylskåp) så ska sidorna gå att se och surfa på.

Det som stör mig mest är att mobilversionerna av sidorna oftast är onödigt avskalade så man får välja skrivbords-versionen allt som oftast vilket innebär en massa zoomande för att träffa länkarna rätt med sina feta flottiga fingrar.

Hursomhaver, jag tror att just nu är trenden sån att du antingen åker skogsmoppe eller så åker du något silvertejpat hemmabygge/Harley. (Ingen jag känner som har tagit kortet senaste året kör sporthoj, ett fåtal kör street men de flesta kör grus eller motard. Vilket jag tror vi kan tacka de svenska vägarna för, klippt omöjligt att avnjuta en sporthoj på våra vägar.)

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Två andra annat argument man ofta hör (även från lite äldre individer) är att "de skulle köra ihjäl sig direkt", "att de inte litar på sig själva". Jag tror många gånger att det handlar om prioriteringar. Det hade varit ärligare att säga som det är att man inte har ekonomi eller förutsättningar att prioritera ett mc-kort.

Då brukar jag ta upp hudcancer! Dödar inte direkt men tar fler liv än trafiken varje år. Så det är inte farten som dödar! Det har betydels hur vi dör. :tungan

Skinnstället har en ganska bra solfaktor och även om det regnar ibland så trivs jag bättre på vägen än på stranden! :)

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Pff rad4 1000 RR inte s eller r utan RR är fan påväg att bli udda på gata juh:7peta Så skaffa nu en GIXXER 1000 så tar vi med grabben ut på en puprunda som tidigare diskuterats :fyllisar
Näe fy fan det surrar sådant.. inte bra för själen med fyra pottor, tre där går min gräns!
Öl är däremot gott och nyttigt.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...