Psychobiker
Sporthojsnörd
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Skövde
- Hoj
- TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Hade bara motgångar igår, först så skulle jag ta gixxern in till stan och handla lite käk samt färg för att måla klart min verkstad jag håller på att knåpa ihop i garaget. Dax att ställa på alltså, men hittar inte nya regbeviset. Beställde nya till alla mina fordon, men nu visar det sig att jag har lagt dom på nått bra ställe för att att inte tappa bort dom, tyvärr så glömt var, letar igenom hela huset, men icke! H
ittar dock det gamla, så jag tar det och drar in till jobbet, där det finns fax.
Kommer dit, och efter en massa strul med vägverkets automatiska system, så visar det sig att behörighetskoden på det gamla regbeviset inte gäller . Nåja, jag får väl göra mina ärenden och köra småvägarna hem igen. Kör och handlar, visar sig att just den kulören jag skall ha är givetvis slut, så det blir inget målat i helgen . Nåväl, nu ska fanimig TL:en igång (har stått sen juni 03), har laddat batteriet, men den går inte igång, ingen vilja alls, till råga på allt så läcker det kylvätska ur skvallerhålet ifrån pumpen, trots att jag precis bytt packning , men men, det är ju inget vitalt. Laddar batteriet igen, kopplar dessutom in tjejens hoj för att få lite extra kräm, men icke, den vill inte gå igång. Börjar bli lite lätt uppgiven nu, och då upptäcker man ett det droppar olja under motorn
Vad fan nu då, är det en packning som är kass/kommet på sned? Nä, det är en spricka i motorblocket!!!
När jag rev motorn första gången så råkade jag välta motorn när jag höll på att lossa de lite större muttrarna i motorn, och då gick oljetrycksgivaren sönder, det visar sig nu att även blocket gav sig lite, vilket jag missat helt. Det här hade inte varit några problem om jag upptäckt det när motorn var isär, det är bara att svetsa ihop och en ny insatsgänga, men att upptäcka det NU, är inte så ball. Så nu håller jag på att attackskruva isär motor, för att få det fixat till nästa helg och montera ihop motorn igen då.
Men men, det är bara att skruva, skam den som ger sig.
/Pajje
ittar dock det gamla, så jag tar det och drar in till jobbet, där det finns fax.
Kommer dit, och efter en massa strul med vägverkets automatiska system, så visar det sig att behörighetskoden på det gamla regbeviset inte gäller . Nåja, jag får väl göra mina ärenden och köra småvägarna hem igen. Kör och handlar, visar sig att just den kulören jag skall ha är givetvis slut, så det blir inget målat i helgen . Nåväl, nu ska fanimig TL:en igång (har stått sen juni 03), har laddat batteriet, men den går inte igång, ingen vilja alls, till råga på allt så läcker det kylvätska ur skvallerhålet ifrån pumpen, trots att jag precis bytt packning , men men, det är ju inget vitalt. Laddar batteriet igen, kopplar dessutom in tjejens hoj för att få lite extra kräm, men icke, den vill inte gå igång. Börjar bli lite lätt uppgiven nu, och då upptäcker man ett det droppar olja under motorn
Vad fan nu då, är det en packning som är kass/kommet på sned? Nä, det är en spricka i motorblocket!!!
När jag rev motorn första gången så råkade jag välta motorn när jag höll på att lossa de lite större muttrarna i motorn, och då gick oljetrycksgivaren sönder, det visar sig nu att även blocket gav sig lite, vilket jag missat helt. Det här hade inte varit några problem om jag upptäckt det när motorn var isär, det är bara att svetsa ihop och en ny insatsgänga, men att upptäcka det NU, är inte så ball. Så nu håller jag på att attackskruva isär motor, för att få det fixat till nästa helg och montera ihop motorn igen då.
Men men, det är bara att skruva, skam den som ger sig.
/Pajje
Last edited: