Dålig dag...

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Hade bara motgångar igår, först så skulle jag ta gixxern in till stan och handla lite käk samt färg för att måla klart min verkstad jag håller på att knåpa ihop i garaget. Dax att ställa på alltså, men hittar inte nya regbeviset. Beställde nya till alla mina fordon, men nu visar det sig att jag har lagt dom på nått bra ställe för att att inte tappa bort dom, tyvärr så glömt var, letar igenom hela huset, men icke! H
ittar dock det gamla, så jag tar det och drar in till jobbet, där det finns fax.

Kommer dit, och efter en massa strul med vägverkets automatiska system, så visar det sig att behörighetskoden på det gamla regbeviset inte gäller :mad: . Nåja, jag får väl göra mina ärenden och köra småvägarna hem igen. Kör och handlar, visar sig att just den kulören jag skall ha är givetvis slut, så det blir inget målat i helgen :( . Nåväl, nu ska fanimig TL:en igång (har stått sen juni 03), har laddat batteriet, men den går inte igång, ingen vilja alls, till råga på allt så läcker det kylvätska ur skvallerhålet ifrån pumpen, trots att jag precis bytt packning :mad:, men men, det är ju inget vitalt. Laddar batteriet igen, kopplar dessutom in tjejens hoj för att få lite extra kräm, men icke, den vill inte gå igång. Börjar bli lite lätt uppgiven nu, och då upptäcker man ett det droppar olja under motorn :confused:
Vad fan nu då, är det en packning som är kass/kommet på sned? Nä, det är en spricka i motorblocket!!! :huvet

När jag rev motorn första gången så råkade jag välta motorn när jag höll på att lossa de lite större muttrarna i motorn, och då gick oljetrycksgivaren sönder, det visar sig nu att även blocket gav sig lite, vilket jag missat helt. Det här hade inte varit några problem om jag upptäckt det när motorn var isär, det är bara att svetsa ihop och en ny insatsgänga, men att upptäcka det NU, är inte så ball. Så nu håller jag på att attackskruva isär motor, för att få det fixat till nästa helg och montera ihop motorn igen då.

Men men, det är bara att skruva, skam den som ger sig.

/Pajje
 
Last edited:

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Nu är skiten isärskruvad iallafall, skall borra ut den gamla gängan i eftermiddag, så får jag hoppas jag får det svetsat i helgen och får tag på en insattsgänga, några tips nån?
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Psychobiker skrev:
Nu är skiten isärskruvad iallafall, skall borra ut den gamla gängan i eftermiddag, så får jag hoppas jag får det svetsat i helgen och får tag på en insattsgänga, några tips nån?

Själv hade jag en dålig dag i fredags när jag skulle byta kopplingsfjädrar på TLRen.. :huvet
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Alltså Martin! Jag har hört talas om otur och så men detta är ju nästan löjligt!!
Hade det vairt jag hade jag gått och lagt mig... :näsblod
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Vee-twn skrev:
Alltså Martin! Jag har hört talas om otur och så men detta är ju nästan löjligt!!
Hade det vairt jag hade jag gått och lagt mig... :näsblod

Jag är van, jag har kommet fram till att det är bättre med likgiltig uppgivenhet än gränslöst förbannad, men som sagt, man ville bara ge upp när man upptäckte den där sprickan, men va fan, det finns dom som har det värre...

Är det nån som behöver riva en TL-motor kan jag hjälpa till, har alla specialverktyg nu, och lärt mig knepen för att det skall gå smidigt :)

får som sagt blocket svettsat i veckan (hoppas jag)

/Pajje
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Psychobiker skrev:
Jag är van, jag har kommet fram till att det är bättre med likgiltig uppgivenhet än gränslöst förbannad, men som sagt, man ville bara ge upp när man upptäckte den där sprickan, men va fan, det finns dom som har det värre...

Är det nån som behöver riva en TL-motor kan jag hjälpa till, har alla specialverktyg nu, och lärt mig knepen för att det skall gå smidigt :)

får som sagt blocket svettsat i veckan (hoppas jag)

/Pajje
En sån resurs kan man inte tacka nej till! Jag hör av mig när jag har behov :)
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Vee-twn skrev:
En sån resurs kan man inte tacka nej till! Jag hör av mig när jag har behov :)

Jag kan även hjälpa till att sätta ihop den igen :hihi
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Psychobiker skrev:
Är det nån som behöver riva en TL-motor kan jag hjälpa till, har alla specialverktyg nu, och lärt mig knepen för att det skall gå smidigt :)

får som sagt blocket svettsat i veckan (hoppas jag)

/Pajje

Tycker synd om dig! En h...vetes massa problem för nästan ingenting! Jag menar...du får ju inte bättre prestanda eller bättre väghållning eller ens grymt bett i bromsarna inte ens ett litet futtigt fräckt avgasljud när du är klar. Bara en hel motor som förhoppningsvis startar! :4skrika

När du har tröttnat på TLR:en och lyckats lura på någon den och i samma stund förstått vad mc-livet skall gå ut på (att köra) så finns flera bra alternativ som INTE behöver skruvas med mer än vandlig ordinarie service, vilket räcker för de allra flesta 1 gång/år. Märket heter HONDA! :D

Jag må vara sarkastisk ibland men jag är inte taskig, tror jag, så jag får allt önska dig lycka till för vad är tråkigare än en knutte/knutta som tvingas avstå från en tur oavsett skäl! :hihi

// Niklas
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Avarage skrev:
Tycker synd om dig! En h...vetes massa problem för nästan ingenting! Jag menar...du får ju inte bättre prestanda eller bättre väghållning eller ens grymt bett i bromsarna inte ens ett litet futtigt fräckt avgasljud när du är klar. Bara en hel motor som förhoppningsvis startar! :4skrika

När du har tröttnat på TLR:en och lyckats lura på någon den och i samma stund förstått vad mc-livet skall gå ut på (att köra) så finns flera bra alternativ som INTE behöver skruvas med mer än vandlig ordinarie service, vilket räcker för de allra flesta 1 gång/år. Märket heter HONDA! :D

Jag må vara sarkastisk ibland men jag är inte taskig, tror jag, så jag får allt önska dig lycka till för vad är tråkigare än en knutte/knutta som tvingas avstå från en tur oavsett skäl! :hihi

// Niklas


Äh, Honda är väl inte bättre, har bara haft lite oflyt mrf ett lager, problemen nu är ju självförvållade. Iof står det HDA på regskylten, säkert därför det pajat :hihi

Tack för tanken iallafall :Bugar

/Pajje
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top