Har en VFR 750-96:a där hojen efter ca 30 minuters körning börjar bete sig knasigt.
Felet visar sig genom att hojen verkar inte gå på alla cylindrar vid konstant varvtal. Vid ca 5-6000 varv kändes det som man höll på att få bränslestopp. Den gick på alla cylindrar och för att sedan tappa på en cylinder för ett sekund innan hojen kom tillbaka på alla fyra cylindrar igen.
Jag har:
-plockat ner förgasarna och kontrollerat att den inte sitter något dynojetkitt monterat.
-kontrollerat låg- och högfartmunstycken
-bytt ut mitt K&N filter till pappfilter.
- Skruvat ner luftskruven till servicemanualens rekommendation 1.5 varv. Men luftskruven påverkar väl inte huvudmunstycket vid högt varvtal
Nu gick den lite bättre på låga varv.. ett tag. Men efter ca 30 min gick den sämre än någonsin.
Gasar jag tänder motorn till och jag får effekt ett tag.
Gasar jag upp och ger full gas går det bra upp till ca 11000 varv då hojen börjar bluddra, verkar inte få tillräckligt med bränsle känns det som.
Den enda stora förändringen jag gjorde var att skruva tillbaka luftskruvarna till servicemanualens rekommendationer, Innan stod alla förgasare på ca 2.5 varv utom en som stod på 1.5 varv. Kan detta påverkar så mkt vid höga varv.
Någon som kan komma med ett bra tips vad jag kan kontrollera för att komma vidare.
Kan membranen på ACV (air cutt valve) vara trasiga?
Felet visar sig genom att hojen verkar inte gå på alla cylindrar vid konstant varvtal. Vid ca 5-6000 varv kändes det som man höll på att få bränslestopp. Den gick på alla cylindrar och för att sedan tappa på en cylinder för ett sekund innan hojen kom tillbaka på alla fyra cylindrar igen.
Jag har:
-plockat ner förgasarna och kontrollerat att den inte sitter något dynojetkitt monterat.
-kontrollerat låg- och högfartmunstycken
-bytt ut mitt K&N filter till pappfilter.
- Skruvat ner luftskruven till servicemanualens rekommendation 1.5 varv. Men luftskruven påverkar väl inte huvudmunstycket vid högt varvtal
Nu gick den lite bättre på låga varv.. ett tag. Men efter ca 30 min gick den sämre än någonsin.
Gasar jag tänder motorn till och jag får effekt ett tag.
Gasar jag upp och ger full gas går det bra upp till ca 11000 varv då hojen börjar bluddra, verkar inte få tillräckligt med bränsle känns det som.
Den enda stora förändringen jag gjorde var att skruva tillbaka luftskruvarna till servicemanualens rekommendationer, Innan stod alla förgasare på ca 2.5 varv utom en som stod på 1.5 varv. Kan detta påverkar så mkt vid höga varv.
Någon som kan komma med ett bra tips vad jag kan kontrollera för att komma vidare.
Kan membranen på ACV (air cutt valve) vara trasiga?