Usch, fy..!
Jag är hemsk! När jag får för mig något så blir det i regel så.. brukar inte stanna vid tanken.. typ
Ialla fall, satt å slöglodde annonser på blocket.se och fick syn på en ducati monster för 53' kontantos å tänkte "det dära med hoj är ju rätt skoj, och inte alltför dyrt... Hmm.." Sen var jag fast!
Har printat ut alla papper från VV för ansökan om tillstånd för A-kort, mailat närmsta körskola å kollat om synundersökning å innan jag ens har övervägt detta, eller pratat med flickvän/övrig familj, så känner jag på mig att jag kommer lägga massvis med energi på att skaffa hojkort innan vintern kommer..
Så, vem är jag då.. jo, heter Mattias, bor i stockholm, jobbar som säljare, är 25 år sedan 3 år och vad har jag för intressen då..?
1. Prylar
2. Bilar
3. Båtar
4. Skärgård
5. allt annat som är intressant, flygplan, helikoptrar, raketer, eldkastare o dylikt kvalar in här under..
Så, nu har jag lite frågor;
Har ett par polare som har hojkort, men jag antar att det är samma regel som för B-kort nuförtiden, de man vill övningsköra med måste ha nån specialkurs för att vara kvalificerade?
Om jag skiter i att övningsköra med vänner och lägger fokus på körskola, hur många lektioner brukar man behöva? Jag har kört bil sedan -97, och en hel del i tjänsten, så jag upplever mig som ganska luttrad bakom ratten, men jag har rätt liten erfarenhet av "bakom styret" kör växelmoppe som ung givetvis, även hamnat på någon crolle vid ett par tillfällen, och även snott åt mig en 1000cc och kört ett par meter vid något svagt ögonblick.. (förlåt!)
Teorin, hur är det med MC-teori? man har väl bara en komplettering att göra när man redan har b-kort, eller måste man göra om hela smörjan?
Vad ska man ha för hoj då? är nog mer åt sporthoj än åt enduro, men vetefasen om jag ska lägga mina 194cm på en liten R1:a - sannorlikheten är nog rätt stor att jag tar mig vatten över huvudet med en sån som första-hoj?
Tacksam för all uppmuntran och tips jag kan tigga åt mig!
Ses (förmodligen) på vägarna framöver!
Mattias / cazorp
Jag är hemsk! När jag får för mig något så blir det i regel så.. brukar inte stanna vid tanken.. typ
Ialla fall, satt å slöglodde annonser på blocket.se och fick syn på en ducati monster för 53' kontantos å tänkte "det dära med hoj är ju rätt skoj, och inte alltför dyrt... Hmm.." Sen var jag fast!
Har printat ut alla papper från VV för ansökan om tillstånd för A-kort, mailat närmsta körskola å kollat om synundersökning å innan jag ens har övervägt detta, eller pratat med flickvän/övrig familj, så känner jag på mig att jag kommer lägga massvis med energi på att skaffa hojkort innan vintern kommer..
Så, vem är jag då.. jo, heter Mattias, bor i stockholm, jobbar som säljare, är 25 år sedan 3 år och vad har jag för intressen då..?
1. Prylar
2. Bilar
3. Båtar
4. Skärgård
5. allt annat som är intressant, flygplan, helikoptrar, raketer, eldkastare o dylikt kvalar in här under..
Så, nu har jag lite frågor;
Har ett par polare som har hojkort, men jag antar att det är samma regel som för B-kort nuförtiden, de man vill övningsköra med måste ha nån specialkurs för att vara kvalificerade?
Om jag skiter i att övningsköra med vänner och lägger fokus på körskola, hur många lektioner brukar man behöva? Jag har kört bil sedan -97, och en hel del i tjänsten, så jag upplever mig som ganska luttrad bakom ratten, men jag har rätt liten erfarenhet av "bakom styret" kör växelmoppe som ung givetvis, även hamnat på någon crolle vid ett par tillfällen, och även snott åt mig en 1000cc och kört ett par meter vid något svagt ögonblick.. (förlåt!)
Teorin, hur är det med MC-teori? man har väl bara en komplettering att göra när man redan har b-kort, eller måste man göra om hela smörjan?
Vad ska man ha för hoj då? är nog mer åt sporthoj än åt enduro, men vetefasen om jag ska lägga mina 194cm på en liten R1:a - sannorlikheten är nog rätt stor att jag tar mig vatten över huvudet med en sån som första-hoj?
Tacksam för all uppmuntran och tips jag kan tigga åt mig!
Ses (förmodligen) på vägarna framöver!
Mattias / cazorp