Dålig kvalitet på Dainese-ställ?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

I slutet på juli förra sommaren köpte jag ett nytt Dainese Kirishima-ställ på MC-varuhuset, frid å fröjd. Men redan efter en månad började färgen släppa lite här å var. Förra veckan gick ena "handtaget" :rolleyes: till en dragkedja på ena benet sönder, och igår gick den sönder på andra sidan, dessutom har fodret spruckit från knä till knä :huvet
Det känns som att ett ställ för 10kkr borde tåla mer än ca 800 mil körning :va
Är det någon som har liknande erfarenheter? :va

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
Gixxern såld :(
Tja!

I slutet på juli förra sommaren köpte jag ett nytt Dainese Kirishima-ställ på MC-varuhuset, frid å fröjd. Men redan efter en månad började färgen släppa lite här å var. Förra veckan gick ena "handtaget" :rolleyes: till en dragkedja på ena benet sönder, och igår gick den sönder på andra sidan, dessutom har fodret spruckit från knä till knä :huvet

Jag tycker du ska ta kvittot å gå tillbaka å reklamera det. Jag har ett Dainese ställ å det e inga fel på det. Tom lyckats klota i det utan att det syns för mkt:yoparty :yoparty

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Jag tycker du ska ta kvittot å gå tillbaka å reklamera det. Jag har ett Dainese ställ å det e inga fel på det. Tom lyckats klota i det utan att det syns för mkt:yoparty :yoparty

Iofs så ska man inte räkna med att ett klotat ställ tar nästa vurpa med samma bravur...det syns ju inte direkt vart sömmen "nästan pajjade" :tungan

till trådskaparn: Jag skulle garanterat gå till mcvaruhuset o reklamera det stället!

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
Gixxern såld :(
Iofs så ska man inte räkna med att ett klotat ställ tar nästa vurpa med samma bravur...det syns ju inte direkt vart sömmen "nästan pajjade" :tungan

Jag skulle garanterat gå till mcvaruhuset o reklamera det stället!
Klart det..men det lär inte va någon fara. det är bara små jack i skinnet,är inte slitet. Vart in med det å bett några köpmän titta på det å dom var säkra på att det inte skulle vara någon fara. Får lite på det:)
Nu tillhör ju jag gruppen som har klotat så nu behöver ja inte göra det igen:rolleyes: (hoppas iafl)

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Lyckligtvis inte...har ett väl inskrapat T-age (inte av mig :rolleyes: ) nu och tidigare ett Mako, har funkat klockrent. Har även Dainesehandskar och so far so good :tummenupp

Sällar mig till kören: gå och byt!

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Tja!

Hej hej,,
Jag köpte också ett Dainese Haku förra året.. Färgen sprack lite här och var.. Lämnade in det på Lelles under mellandagarna.-. Tog 2 månader innan jag fick besked om att de skulle reklamera det,.,. :huvet

Men jag la till lite pengar och köpte mig ett annat bättre.. Så nu har man ett nytt Dainese ställ dock.. Hoppas på att det håller mer än en säsong.. :yoparty

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Min erfarenhet är att Dainese överlag har rätt taskig kvalitet. Kört mycket med deras grejer, och Alpinestars är betydligt bättre anser jag. Dock kör jag med Dainese skinnställ nu.

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Trampcyklar
Kör med ett Dainese-ställ sedan -05 utan några invändningar, allt sitter ihop & på plats. Har däremot ett par A-stars stövlar & handskar som är av tveksam kvalitet, stövlarna börjar redan ramla sönder (stoppning mm).

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Har själv ett Dainese K som jag har haft sedan -99. Till och med den silvriga färgen sitter kvar. (Givetvis så är det lite skavt på utstickande delar.)
Även mitt Dainese Gore-Tex ställ från -96 håller ihop bra (förutom de hål marksyningar har gjort).
Jag hade reklamerat stället på derekten! Att Lelles tog två månader på sig är nog en annan sak....

Pizzabagarn

Guest
Jag är väldigt missnöjd med mitt Dainese-ställ :mad:

Köpte det hösten 2004. Ett år senare sprack stället i grenen och då skickades det till Italien pga att reklamationer alltid skall hanteras där, dessutom var flera sömmar på väg att lossna. Säsongen 2006 var inte speciellt lång (påbörjades i augusti) varför stället inte användes speciellt mycket. För 2 veckor sedan skulle jag ut på en tur och rätt vad det var så gick dragkedjan sönder (återigen vid grenen).

Allt detta har hänt på ca 700 mil.

Nu blir de till att lämna in stället hos AE Tech i Kärrtorp för reparation

Betalade rätt mycket för mitt ställ också och trodde i min enfald att man skulle få den bästa kvaliteten. Fick dessutom hjälp när jag köpte stället så det beror inte på att stället var för litet osv.

Imponerande :huvet

Ps. Mitt Goretex-ställ som också är av märket Dainese funkar däremot klockrent. Ds

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Det här är tämligen intressant när folk skriver att man får vad man betalar för när det gäller skinnställ.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hej hej,,
Jag köpte också ett Dainese Haku förra året.. Färgen sprack lite här och var.. Lämnade in det på Lelles under mellandagarna.-. Tog 2 månader innan jag fick besked om att de skulle reklamera det,.,. :huvet
Å sen tog det hur lång tid innan du fick tillbaka det? :va

Jag var förbi Mc-varuhuset idag, han jag snackade med trodde att det skulle ta 4-6 veckor innan jag fick tillbaka det :4skrika Varför kunde inte skiten ha gått sönder i oktober för?! :huvet
Tur jag inte hann sälja mitt gamla, ibland kan lathet ha sina fördelar :D

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Dainese är ju bland det bästa som finns... Det här förstår jag inte. :confused:
Edit: Ja ok... mina Dainesehandskar , nåt med titanplattor och kolfiber, har börjat nötas sönder i höger handflata... :huvet Hade ett par skitvantar med nitar o skräp, som kostade 200 spänn, i början av 90-talet som aldrig slets...

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag har haft 2 Daineseställ och båda har varit kassa! Det ena sprack överallt i sömmarna och det andra gick dragkedjan på nästan direkt

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Ja, var är alla som förespråkar att man får vad man betalar för? Eftersom Dainese är bland de dyrare märkena borde de väl också vara bland de bästa? Men det verkar ju inte så om man får tro en hel del här i tråden.

Bifogat

• RoLLER_chips.jpg
    RoLLER_chips.jpg
    19.9 KB · Visningar: 157

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Jag har också dålig erfarenhet av Dainese skinnställ: en söm gick upp och midjedragkedjan pajjade...
Jag har ett ixs-ställ som var billigare men som ser ut som nytt fast det är 5år och jag använder det oftare än mitt Daineseställ...

Man får inte vad man betalar för.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...