Dålig kvalitet på Dainese-ställ?

knorrhane

Eutrigla gurnardus
Gick med
31 Jul 2006
Hoj
Triumph Speed triple -06
Min dragkedja gick sönder i midjan på mitt daineseställ. När jag lämnade in det för byte av dragkedja, sa sadelmakaren att han sett en tydlig trend i att dainese hade dålig kvalitet på dragkedjor. Han hade nämligen fått byta ett antal kedjor på just dainese ställ.

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Jag tuffar runt i ett äldre Daineseställ, ett T3, och det funkar fintfint. Har dessutom några år på nacken så..

Du borde reklamera.

Ja, var är alla som förespråkar att man får vad man betalar för? Eftersom Dainese är bland de dyrare märkena borde de väl också vara bland de bästa? Men det verkar ju inte så om man får tro en hel del här i tråden.

@Bilden

:rofl :rofl

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Kom vi fram till om man får vad man betalar för eller vad?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Yo
det låter verkligen konstigt att ett skinställ börjar pajja efter en sommar :(
köpte mitt helställ nu för snart 3 år sen o hållt bra! dragkjedjan är kanonstadig o all färg är kvar samt att sömmarna är kanon. Jag är även noga med att rengöra stället o smörja in det 2-3ggr per år.

Min erfarenhet:

De äldre 2 delade ställen håller grymt bra i sömmar. Dock har säkert 80% av ALLA märken fel på medjedragkedjor som inte håller! Kollade på alpinestars för 3årsen, den minsta och sämsta dragkedjan jag sett satt på midjan! då blev det ett helställ istället. Ett dainese :tummenupp

Kikat endel på de nyare ställen från dainese o jag tyckte inte kvaliten verkade dålig. Dock tänkte jag för mig själv att det finns tryckt färg/mönster/logo på vissa av ställen som säkert kommer flagna med tiden!

Jag vet inte, men jag tycker då inte dainese är skit och jag kommer köpa dainese i framtiden för de har grym passform, innovativ design o funktion m.m.

Så det hänger nog inte alltid på "du får vad du betalar för", utan en del dumma lösningar på ställ som kostar 10-15 tusen.

Låt dainese veta detta genom att skicka tillbaks det! De jobbar garanterat hårt för att ha bästa kvaliten!

Mvh Jonas

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Fick faktiskt tillbaka stället i måndags, och dom hade fixat allt utom färgsläppen, men det jag kan leva med. Snyggt gjort, men trist att dom måste laga ställen, det skulle vart sådär snyggt från början! :fakta

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Polaren köpte ett par av Dianese's rossi-replica-handskar som kostar jävligt mycket. Inlägg i titan osv. Handskarna höll i ungefär två veckor. Ramlade sönder och sömmarna släpte. Han skickade tillbaka dem till Bike i trollhättan som sydde och donade lite. Fungerade ok sedan. Men han hade nog viljat ha ett par nya.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Dom var bättre för - man pynta 10k för lite plagg o dom höll resten av lvet - typ tills man vurpa .

Sen nått år tebacks så rasade kvaliten - dom la ut tillverkningen i kina o då helt plötsligt så fick man skicka in kläderna på kontroll......om det var fel.

Det var fel hela tiden...

Min tid som kund är över.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll