Dålig passform på hjälmen

Socrates

Guest
Absinthe skrev:
Så här sa dom på Two Wheel åt mig i Umeå när jag stod och provade för brinnande livet, att Shoei använder sig bara utav en form när dom tillverkar sina hjälmar. -Testa denna Arai hjälm, dom har (kommer inte ihåg siffran men..) 5 olika formar när dom gör sina, enklare att hitta en som passar. Så jag slet på mig en Condor! HALLELUJA like a glove.

Nu blir det ett litet trådlyft...men med tanke på att det lyfts trådar äldre än 1år det senaste så kan det kvitta :D

Hade en Shoei XR-1000 innan, och som de flesta här inne så tryckte den mot pannan...inget som störde när jag körde, men man hade ju ett fint märke ett tag efteråt :) Var och kollade på ny hjälm idag...säljaren slängde fram en Arai Condor...och jag kan bara hålla med Absinthe...vilken gudomlig passform!!! (iaf för min skalle)

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Jag får samma punkt-tryck i pannan med en Nolan N100 öppningbar efter ungefär en timme på vägen.
Jag har i bland på långturer lösa det genom att lägga en bit hushållspapper (ryckt ur pappersautomat på närmsta mack), på sidan av där det trycker när jag sätter på hjälmen, så utjämnas trycket, problemet borta. :tummenupp

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
gunnar_gt750 skrev:
Jag får samma punkt-tryck i pannan med en Nolan N100 öppningbar efter ungefär en timme på vägen.
Jag har i bland på långturer lösa det genom att lägga en bit hushållspapper (ryckt ur pappersautomat på närmsta mack), på sidan av där det trycker när jag sätter på hjälmen, så utjämnas trycket, problemet borta. :tummenupp

Prova att vika ner innerfodret ovanför öppningen och ta bort skumgummit som sitter där innanför. Det gjorde min N100 uthärdlig, sen bytte jag den efter ett år då jag tyckte den bullrade för mycket. Numera är det en skjutshjälm.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...