dålig privatmarknad av mc?

Zadix

Jag är snabbast!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sl 1000 Falco!
Håller på att sälja hojen, men det verkar vara helt hopplöst...! Trots flera annonser både i tidning och på internet så är det nästan helt dött! Och då ligger priset "rätt" i förhållande till vad handlare köper in den för mm.
Är det bara jag, eller har ni andra samma problem? Hade tänkt att köpa en annan mc, men nu blir jag tvungen att byta in den. Men då börjar man ju att fundera på hur det blir den dan den skall säljas...sitter där med en hoj o behöver pengarna... :3freak
Nån som har tips på hur jag lättare skall få sålt den, utan att prisdumpa allt för mkt!
Tackar!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Starta en tråd där du berättar att du har en hoj till salu, och att det går trögt att sälja den, så kanske fler får upp ögonen för din hoj. :rolleyes:

Eller sänk den och marknadsför den som tjejhoj!

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
Jag har precis köpt en hoj privat (BMW R1100S).

Jag har inte sett annonsen (kanske kan lägga upp en länk till den så kan man komma med tips hur den är utformad). Finns juh många floskler och saker som man som köpare kan bli misstänksam mot.

Om man inte är väldigt mekinsatt som köpare (som tex jag) så betyder en service nyligen eller att den på något sätt är testad väldigt mycket. De jag har pratat med säger man kanske inte får ut ett bättre pris men att det är betydligt lättare att få sålt den då.

Last edited:

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jag tycker att utbudet e kass just nu...i varje fall kring GBG....tom handlarna säger att det är ovanligt få beggade hos dem..

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Jag har också en till salu, knappt nån som hört av sig..
Bara en gubbe som ville byta den mot en Volvo 945 :3freak

Mja, marknaden kanske tar mer fart i Maj då värmen kommer..

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Zadix skrev:
Håller på att sälja hojen, men det verkar vara helt hopplöst...! Trots flera annonser både i tidning och på internet så är det nästan helt dött! Och då ligger priset "rätt" i förhållande till vad handlare köper in den för mm.
Är det bara jag, eller har ni andra samma problem? Hade tänkt att köpa en annan mc, men nu blir jag tvungen att byta in den. Men då börjar man ju att fundera på hur det blir den dan den skall säljas...sitter där med en hoj o behöver pengarna... :3freak
Nån som har tips på hur jag lättare skall få sålt den, utan att prisdumpa allt för mkt!
Tackar!

Sålde min FZ6 Fazer -04 nyligen och det var väl liite trögt den första veckan; många "däcksparkare" utan pengar, men när våren, solen och den torra asfalten kom under påsken var det full fart.

Jag håller fortfarande Blocket, MC-börsen och MC-guiden som de bästa kanalerna och så sh självfallet. Att byta in min var aldrig ett alternativ: jag skulle få 50k på det stället jag köpte den.... :va det händer ju inte

Sen är det ju lite modellbetingat också...kan kanske tycka att folk ska ha rätt mkt cash för sina hojar, tex R6´or, om man jämför med de riktprislistorna. Men det är bara en känsla.

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Mingves skrev:
Jag tycker att utbudet e kass just nu...i varje fall kring GBG....tom handlarna säger att det är ovanligt få beggade hos dem..

Du vet inegnting om att köpa hoj.

Tänk de som köper hoj UTOMLANDS!!!!! :gnissla
Snacka om att få köra långt va?

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Mavve skrev:
Du vet inegnting om att köpa hoj.

Tänk de som köper hoj UTOMLANDS!!!!! :gnissla
Snacka om att få köra långt va?
Jo, men jag har haft ett svar på en vecka på min blocket annons!!!!
Det e kass!!!!!
Samma gäller mina annonser om köpes på Bike.se, mcborsen.se, SH och gobinet.

///M

Quart

problemlösare
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
Honda vfr 800 -06
Satt in min FZR i tisdag på förmiddagen sålde den 6 timmar senare.
Jag tror allt handlar om slumpen. rätt tid, rätt plats m.m

Tyvärr så känns det lika när jag nu skall köpa hoj.
Finns inte att välja på som uppfyller mina krav.
Har en på G men letar också efter en KTM 640 SM men de växer inte på träd precis.

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Quart skrev:
Satt in min FZR i tisdag på förmiddagen sålde den 6 timmar senare.
Jag tror allt handlar om slumpen. rätt tid, rätt plats m.m

Tyvärr så känns det lika när jag nu skall köpa hoj.
Finns inte att välja på som uppfyller mina krav.
Har en på G men letar också efter en KTM 640 SM men de växer inte på träd precis.

Prissättning samt motorcykelmodell fäller nog stort utslag vad gäller intresse, Dock är den viktigaste faktorn nog förmodligen pris :va

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
Zadix skrev:

Tycker annonsen var helt ok :tummenupp
Kanske lite kort, något bytt på den? någon extrautrustning?
Finns det några skavanker utöver normalt slitage bör man nämna dem.

Om priset är rätt har jag ingen koll på.

Sen gillar jag att maila den som skrivit annonsen med frågor iaf. som första kontakt. Men det är jag... för jag kanske tittar kl 22 eller 00 eller kl 07 på morronen och sen är jag inte alltid så pigg på att snacka i telefon.

Kom på en sak till... som jag inte sett ofta direkt. En länk kanske till en sida om hojen (helst rätt årsmodell). Det hade jag inte haft så stor nytta av men den som väljer mellan ett par olika märken å modeller :)

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Zadix skrev:
Visst kan man vänta längre in på våren, men det känns som att det inte skulle göra någon jätteskillnad. Många verkar, som någon sa, prioriterar att betala mer men att då få den av en handlare.

Och att strarta en trå om hojen vore kanske inte så dumt... :banana :hihi

http://www.blocket.se/view/4603906.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0

April, maj det är ju då det börjar rycka i folk. Tror att efterfrågan ökar i början på maj. Inget fel på annonsen, priset ligger nog hyfsat om man tittar på liknande hojar på blocket.

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
testa o byt efternamn i annonsen en del byter namn och lyckas bättre. :)

sandstream

Guest
52.000 är inget bra pris i någon annons, sänk den till 49.000 istället.
Det finns ju en anledning till att köttfärsen kostar tex 39:-/Kg och inte 40:-/Kg.

Zadix

Jag är snabbast!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sl 1000 Falco!
52.000 är inget bra pris i någon annons, sänk den till 49.000 istället.

Har funderat på det, men anser att om någon är intresserad så har de för avsikt att pruta iaf, och vid 49k -ca 2k så är den nere i vad jag får i inbyte hos handlare.
Ska ha kvar den ett tag till på annons, men händer det inte mer så blir det inbyte. Tack för hjälpen! :tummenupp

testa o byt efternamn i annonsen en del byter namn och lyckas bättre.

...och vitsen med det är..?!

Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
du måste göra fel.. hojar blir sålda hela tiden nu ju.. jag o en polare har letat hoj o har fått tre stycken sålda framför näsan på oss...
har varit o tittat på dom och ringt lite senare samma dag för att säga att vi ska ha dom men så har dom varit sålda...

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Jag har en prima till salu, får se hur det går.
Annonsen sattes ut för 10 min och jag har inga svar än!!!

/F

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...