Dålig start...

Niqlaz

?
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
Ducati
Starten på säsongen kunde varit bättre.
Nu blev det 2 mil sen ville polisen låna kortet, så nu får man
se hur länge dom vill förvara det åt mig.

Dom påstod att det hade gått 165km/h (90väg).

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Faaan vad surt!! Lider verkligen med dig... Har inte polisen förståelse för att man har en massa vårkänslor som spritter i kroppen vilket kanske råkar resultera i en tung gashand :(

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Oeee! Det kommer att bli måånga månader utan kort grabben. Lider verkligen med dig.

Det är ju så typiskt att det skall hända i början av säsongen. Första repan till och med! Surt Niqlaz!

Btw, lämnade du ifrån dig kortet på plats eller bad du om "lagrum" (eller vad det heter)?

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Neeeej!!!

Det var riktigt tråkigt Niklas.....

Men du kan få åka bakpå mig om både du och jag törs....
Jag som aldrig har skjutsat, och knappt använt mitt kort...

Jag såg dig på isracingen förresten... :7peta

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Visst är det tråkigt att du blev av med kortet.. Men det är ju förbjudet att köra 165 på 90 väg.. Är man med i leken för man leken tåla, eller nått.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Bobbo V skrev:
Visst är det tråkigt att du blev av med kortet.. Men det är ju förbjudet att köra 165 på 90 väg.. Är man med i leken för man leken tåla, eller nått.

Kan vi inte låta de där "ta det som en man" kommentarerna hålla sig i allmäna delen och bara tycka synd om varandra här?

Riktigt tråkigt att höra Niqlas :(
Det är ruskigt mycket poliser ute nu.
De vill passa på att sätta nivån som vanligt plus att det är en hel hög med dryga aspiranter ute...
Be aware :skrämd

Oldman

Guest
Bobbo V skrev:
Håll dig till tråden :huvet och stötta våran Sporthojvän.
Mvh Oldman :tomten

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
M:et skrev:
Kan vi inte låta de där "ta det som en man" kommentarerna hålla sig i allmäna delen och bara tycka synd om varandra här?

Riktigt tråkigt att höra Niqlas :(
Det är ruskigt mycket poliser ute nu.
De vill passa på att sätta nivån som vanligt plus att det är en hel hög med dryga aspiranter ute...
Be aware :skrämd
Håller med tillfullo! Om Bobbo V ALLTID kör lagligt så är det väl bra för honom, men för de flesta andra som kör sporthoj innebär varje åktur en potentiell risk att bli av med lappen, JAG vet! :fakta

Jag lider som fan med dig Niqlas!
//Kongo som ska ut och åka NU, men ha med mig lärdomen av vad som kan hända jävligt lätt!

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
ajaj, ja de e väl lätt hänt att dra på, allrahelst första gången för året.

Dags att göra en Hall of Fame-tråd med förlorade körkort snart med kanske :gnissla

Nåja, det sägs att de ska va kallt i juni-juli ändå :brinnerup

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Okej, den sista meningen var onödig *Sorry*.

Oldman, Jag trodde att jag höll mig till tråden, jag såg inte att det stod "tyck bara synd om mig inlägg i den här tråden".

Jag skrev ju att jag tyckte att det var tråkigt att han blev av med lappen.

Jag kan ju meddela att jag aldrig kör lagligt eftersom att jag varken har körkort eller övningskörnings tillstånd.. Men då får man ta det lite lungt ist (lätt för mig att säga när min hoj inte går fortare än 110 :) ). Så jag har koll på riskerna, jag vet att jag skulle antagligen torska mitt b-kort om jag blev tagen när jag åkte hoj.

/Bobbo

Niqlaz, hoppas du inte tar allt för illa upp, det var inget illa menat mot dig. Du får göra som jag och köra utan lapp, och om snuten stannar dig så är det bara säga, "Ha Ha, ni kan inte ta mitt körkort för jag har inget!" Då kan dom inte göra något, det har min kompis sagt. ;)

Last edited:

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Verkligen en tråkig start!
Men som vanligt såg du glad ut ändå tyckte jag när vi hejade på håll. :)
Sköt dom dig med laser eller var det civilbil som filmade dig?

Niqlaz

?
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
Ducati
Lotta skrev:
Neeeej!!!

Det var riktigt tråkigt Niklas.....

Men du kan få åka bakpå mig om både du och jag törs....
Jag som aldrig har skjutsat, och knappt använt mitt kort...

Jag såg dig på isracingen förresten... :7peta

Tackar tackar, det låter trevligt. Det kan nog bli en spännande upplevelse.

Niqlaz

?
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
Ducati
Bobbo V: jag tog ej illa upp.

Det var när jag gjorde en omkörning, och polisen stod vid vägkanten med laser.
jag uppfattade aldrig att dom hade "skjutit" på mig eller att det var någon kontroll så jag åkte vidare, sen efter ett tag så körde en polisbil upp framför mig och stoppa mig och berättade att han tyckte att det gått för fort i omkörningen (omkörningar ska vara snabba och säkra har jag för mig att min trafiklärare sa :va ) men den uppfattningen delades ej av polisen.

Jag vet inte själv hur fort det gick i omkörningen, så jag fick inte någon uppfattning om hur mätaren visade (=dyrt test)

Last edited:

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Niqlaz skrev:
Det var när jag gjorde en omkörning, och polisen stod vid vägkanten med laser.
jag uppfattade aldrig att dom hade "skjutit" på mig eller att det var någon kontroll så jag åkte vidare, sen efter ett tag så körde en polisbil upp framför mig och stoppa mig och berättade att han tyckte att det gått för fort i omkörningen [...]
Hur långt efter då? Hade de tillkallat en snut eller var det en snut från själva kontrollen? Och var hände detta?

Lider med dig. :( Fast Kongo, jag kör alltid lagligt förutom olämplig skyltplacering. Det har jag papper på.... Eller rättare sagt har jag inget papper på motsatsen... Inte med hoj iaf... Kör ju alltid lagligt... :7peta

Niqlaz

?
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
Ducati
Nursen skrev:
Hur långt efter då? Hade de tillkallat en snut eller var det en snut från själva kontrollen? Och var hände detta?

Lider med dig. :( Fast Kongo, jag kör alltid lagligt förutom olämplig skyltplacering. Det har jag papper på.... Eller rättare sagt har jag inget papper på motsatsen... Inte med hoj iaf... Kör ju alltid lagligt... :7peta

Det var ca: 3km efter kontrollen, och enligt deras uppgift så var det dom som hade mätt farten, det var på 72an

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...