Dålig start...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
JoS skrev:
Btw, lämnade du ifrån dig kortet på plats eller bad du om "lagrum" (eller vad det heter)?

"Rådrum"

Det lämnas nästan aldrig (upp till polisen att avgöra) - annat än till minderåriga som behöver föräldras stöd/tillstånd. Kortet får man tyvärr lämna på plats oftast, så det är till att inte ha lappen med sig, så går det att förhala det hela ett tag.

Trafikarna är jäkligt på alerten nu med fartkontroller och civilbilar m.m. ute, så det är till att vara vaksam om ( :D ) man nu kör lite snabbare än vad vägverket tycker tant Agda ska göra.

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Trist att höra..och jag lider med dig.

Säg till om din hoj behöver ut och luftas ;)
Jag har hört att speciellt din modell fungerar utmärkt i skogen.

daemon

'Red daemon'
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
YZF-R1
Niqlaz skrev:
Starten på säsongen kunde varit bättre.
Nu blev det 2 mil sen ville polisen låna kortet, så nu får man
se hur länge dom vill förvara det åt mig.

Dom påstod att det hade gått 165km/h (90väg).

Var det du som körde den Silverfärgade R1 -04 i upsala?

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
*suck* liiiiider med dig! Prova att överklaga hos länstyreksen, har du tur så kan du få kortare straff.

/J

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
daemon skrev:
Var det du som körde den Silverfärgade R1 -04 i upsala?

Det var nog Kongo...han var ut & luftade sej i helgen :)

Själv har jag inte heller haft sån tur sen i torsdags. Först P-pöter hos Lotta då jag lyckades parkera på någon annans plats än Lottas (www.klant.nu)

Och idag blev jag ikapp körd av "blå" efter jag varit & handlat efter jobbet. Ska enligt polisen ha böter för bältet, som jag inte hade på mej i korsningen då jag mötte dem.
Anledningen var att jag grävde i påsen där godiset fanns :( och hade av mej bältet precis just i mötesögonblicket med dem. Snacka om liiite att göra....köra ikapp mej, kolla kortet, bilen, få blåsa & slutligen vilja bötfälla mej.
Men men, de ska få gå vidare....jag vägrar ge med mej denna gång.

Bara en ren jäkla tur att hojen fortfarande är i garaget, annars hade jag nog gjort Nicklas sällskap med tanke på vilket oflyt jag haft.

Niqlaz

?
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
Ducati
Nalken skrev:
Trist att höra..och jag lider med dig.

Säg till om din hoj behöver ut och luftas ;)
Jag har hört att speciellt din modell fungerar utmärkt i skogen.

Skogsegenskaperna har jag inte testat än, var det efter att du prövade som du fick sälja din?

Niqlaz

?
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
Ducati
Ullis skrev:
Det var nog Kongo...han var ut & luftade sej i helgen :)

Själv har jag inte heller haft sån tur sen i torsdags. Först P-pöter hos Lotta då jag lyckades parkera på någon annans plats än Lottas (www.klant.nu)

Och idag blev jag ikapp körd av "blå" efter jag varit & handlat efter jobbet. Ska enligt polisen ha böter för bältet, som jag inte hade på mej i korsningen då jag mötte dem.
Anledningen var att jag grävde i påsen där godiset fanns :( och hade av mej bältet precis just i mötesögonblicket med dem. Snacka om liiite att göra....köra ikapp mej, kolla kortet, bilen, få blåsa & slutligen vilja bötfälla mej.
Men men, de ska få gå vidare....jag vägrar ge med mej denna gång.

Bara en ren jäkla tur att hojen fortfarande är i garaget, annars hade jag nog gjort Nicklas sällskap med tanke på vilket oflyt jag haft.

Det är nog bäst att den står kvar i garage tills turen vänder...

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Sicket jädra mörker då.

Får väl hoppas att dom har lite förståelse inför den stundande säsongen.

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Niqlaz skrev:
Skogsegenskaperna har jag inte testat än, var det efter att du prövade som du fick sälja din?

Dom fungerar bättre än vad man tror.
Nix jag sålde pga taskig plånbok och nu är jag student så det finns inget utrymme för en hoj för stunden..
Den tid alla andra spenderar på att åka hoj i sommar ska jag lägga på träning, nåt måste jag göra för att inte bli tokig...
Träning kanske är nåt för dig med?

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Deadmetal skrev:
Får väl hoppas att dom har lite förståelse inför den stundande säsongen.
Yeah right. :rolleyes: Där finns inte mycket sympati att hämta. Det enda man kan göra är att skriva en snyftare om att man behöver kortet i tjänsten. Då kanske de kan skriva av max en månad.

TomK: Rådrum hette det ja. Tydligen är jag mindreårig efterssom jag fick utnyttja det sist. :D Det var konstapeln själv som tyckte jag skulle överväga det. Svårt val? Åkte fast i maj och fick lämna ifrån mig kortet i slutet av september tror jag det var. Länstyrelsens kvarnar maler låångsamt.

Attans vad jag tycker synd om dig Niqlaz!

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vårvindar friska... jo, tjena vad de är på alerten!! Jag har passerat fartkontroller varje dag nu den här veckan (på de sedvanliga ställena i stan) och kört om ett par klart misstänkta civilbilar (lååååångsam omkörning :D ). Håll i hatten (och lappen)!

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
TomK skrev:
Vårvindar friska... jo, tjena vad de är på alerten!! Jag har passerat fartkontroller varje dag nu den här veckan (på de sedvanliga ställena i stan) och kört om ett par klart misstänkta civilbilar (lååååångsam omkörning :D ). Håll i hatten (och lappen)!

Upplys en ovetande.....VAR är de sedvanliga ställena??!

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Ullis skrev:

Ja jag skulle också vilja veta. Trots att jag är infödd Uppsalabo så kommer jag bara på Vaksalagärde, Ärnabacke och Råbyleden just nu.

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Ullis skrev:
Och det ligger VAR??? Rita på en karta tack!

Ut och kör för fort och utan bälte så kan du snart alla ställen :tummenupp

Dyrbart, ja kanske, men sen vet du vart dom står i fortsättningen :D

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Vattholmavägen vid portalen är ett populärt ställe också liksom fyrislundsgatan vid gräslöksgatan om jag inte missminner mig helt.

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
TomK skrev:
"Rådrum"

Det lämnas nästan aldrig (upp till polisen att avgöra) - annat än till minderåriga som behöver föräldras stöd/tillstånd. Kortet får man tyvärr lämna på plats oftast, så det är till att inte ha lappen med sig, så går det att förhala det hela ett tag.

Trafikarna är jäkligt på alerten nu med fartkontroller och civilbilar m.m. ute, så det är till att vara vaksam om ( :D ) man nu kör lite snabbare än vad vägverket tycker tant Agda ska göra.

Rådrum är väl inte upp till den enskilde polismannen att berättiga utan något man helt enkelt har rätt att begära. Ska kolla upp det efter jobbet ikväll.

Lider med dig Niqlaz, surt som fan. Ser själv fram emot juli, då har nästan allt trafikpoliesr semester.

/Olzki

Last edited:

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ullis skrev:

Det är ganska många det... :) Men mest populärt är backen vid Gränby, Fyrislundsgatan norrgående riktning vid norra Årsta, Hammarby kyrkogård (när man kommer över backkrönet söderut mot Ultuna/Sunnersta), Vårdsätravägen korsningen Norbyvägen, Jälla busshållsplatsen, Stålgatan strax före bilhandlaren (Citroen ?), Börjetull, Portalgatan vid taxistationen, Kungsgatan vid Wixner (är det väl ?) och Vaksalagatan korsningen Björkgatan. Men de kan komma med överraskningar på andra ställen med :) I stort sett alla platser där de har lång siktsträcka (och därmed svårt för trafikanter att upptäcka dem i tid) och där de har plats att plocka in folk på parkeringsficka el.dyl.

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
Vanligaste (enligt varningarna på taxi-datorn :)

*Kunsgsgatan vid sven vixners
*Östra ågatan vid Hamnesplanaden
*Väderkvarnsgatan vid Vaksalaskolan (brukar stå Norrtäljegatan)
*Portalen Vattholmavägen
*Enköpingsvägen vid Ica Väst (flogsta)
*Vaksala backe (östhammarsvägen vid vaksala kyrka)

Lite ovanligare:
Shell på vaksalagatan/E4 (står så att dom kan vinka in på Björkgatan)
Svandammen (kvällstid fredag och lördag)

Riktigt bra när man kör taxi, för då vet man vanligtvis om en kontroll innom 2min från att den satts upp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...