Dåliga höstreor

Bike4fun

Sporthojsnörd
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
R-hoj
Efter att ha sett MC-Varuhusets annonser om "Höstrea 30-50%" så for jag dit för att fynda. Trodde jag... Vilken pissrea! Av hjälmarna som var nedsatta 30% var merparten demoex där fodret var solkigt och vittnade om att många svettiga huvuden varit där. Usch, vem vill betala 70% av nypriset för en sådan. Merparten av klädsortimentet såldes till fullt pris, så det var bara få saker med 30% rabatt och det var mest utgående modeller. Något med 50% såg jag överhuvudtaget inte. Fullständigt bortkastat besök där. Ska det basuneras ut att man har riktig rea, då ska det verkligen vara rea och innefatta även sådant som är aktuellt (och nytt).
Det var sista gången jag gick upp i ottan för att åka dit i alla fall :mad:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Varva ner lite! Det handlar ju om reklam för att locka dit kunder, precis som ALLA affärer har! Hade det varit bättre med fullpris på utgående modeller? :va Å vad har det för betydelse om det är förra årets lack på en hjälm?! :va
Visst, solkiga hjälmar skulle jag inte köpa heller, men är det en spretans hjälm i kartong så är det väl sak samma!

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Skippa MC-varuhuset och åk till MC-poolen i Sumpan istället, mycket trevligare och bättre service! :tummenupp

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Verkar ju dåligt.

Jag har inte sett någon reklam öht om att Yamaha Center eller Honda Center har någon rea i Helsingborg, någon som vet mer? Dom brukar väl köra höstrea också?

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Och jag jobbar inte på mc-poolen! :fakta :) Jag har varit ett flertal ggr på varuhuset och blivit totalt nonchalerad då ett flertal av dom tycker det är roligare att snacka med polarna än att hjälpa mej. :tummenner

Ok dom har ett större urval i varuhuset men gänget i sumpan har en mkt personligare och bättre service enl. mitt tycke.

Jag har inte sett någon reklam öht om att Yamaha Center eller Honda Center har någon rea i Helsingborg, någon som vet mer? Dom brukar väl köra höstrea också?[/QUOTE]

Då har du kollat dåligt...http://www.yamahacenter.com/templates/Page.asp?id=2857 du tjänar ju nästan 20 papp på att köpa en buster med en 50 hästars på! :tummenupp :D

Last edited:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
dOLKO skrev:
2518772 Och jag jobbar inte på mc-poolen! :fakta :) Jag har varit ett flertal ggr på varuhuset och blivit totalt nonchalerad då ett flertal av dom tycker det är roligare att snacka med polarna än att hjälpa mej. :tummenner

Ok dom har ett större urval i varuhuset men gänget i sumpan har en mkt personligare och bättre service enl. mitt tycke.

Jag har inte sett någon reklam öht om att Yamaha Center eller Honda Center har någon rea i Helsingborg, någon som vet mer? Dom brukar väl köra höstrea också?

Då har du kollat dåligt...http://www.yamahacenter.com/templates/Page.asp?id=2857 du tjänar ju nästan 20 papp på att köpa en buster med en 50 hästars på! :tummenupp :D[/QUOTE]

WOW, en sån ska jag ha! :2cool

:rolleyes:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Bike4fun skrev:
2518731 Efter att ha sett MC-Varuhusets annonser om "Höstrea 30-50%" så for jag dit för att fynda. Trodde jag... Vilken pissrea! Av hjälmarna som var nedsatta 30% var merparten demoex där fodret var solkigt och vittnade om att många svettiga huvuden varit där. Usch, vem vill betala 70% av nypriset för en sådan. Merparten av klädsortimentet såldes till fullt pris, så det var bara få saker med 30% rabatt och det var mest utgående modeller. Något med 50% såg jag överhuvudtaget inte. Fullständigt bortkastat besök där. Ska det basuneras ut att man har riktig rea, då ska det verkligen vara rea och innefatta även sådant som är aktuellt (och nytt).

Om MC-varuhuset har 30% så betyder det väl att dom är nere på samma pris som andra handlare... :rolleyes:

Nikita-b

-- The Real Devil --
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Yamaha R1 och xt660x
Tyvärr, men det händer väldigt ofta att det står rea men man får leta fram reaprodukten som man självklart inte vill ha. Dom lockar kunder som köper förmodligren inte den produkten som är på rea utan nått dyrare som säljaren lurar på en.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Bike4fun skrev:
2518731 Ska det basuneras ut att man har riktig rea, då ska det verkligen vara rea och innefatta även sådant som är aktuellt (och nytt).

REA handlar om att sälja bort utgående produkter eller att sälja bort svårsålda produkter. Det handlar inte om att ta hem nya produkter för att sälja dem med minusmarginal... i så fall ska det vara en billig lockprodukt. Inget annat.

Bike4fun

Sporthojsnörd
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
R-hoj
Dålig REA

Det är inget ovanligt att man rear ut fjolårsmodeller samt annat mindre gångbart, det är högst normalt. Men många MC-handlare brukar vilja dra ner på sina lager inför vintern och inför stundande påfyllningar av nästa års sortiment genom att ha en riktig REA. När säsongen för de flesta är över så blir det rätt tomt i butikerna, då är en REA ett sätt att locka dit kunderna och få lite fart på försäljningen. Att sälja med förlust sker nog endast på riktigt gammalt skräp. Jag vet vilka marginaler många MC-butiker jobbar med och dom kan utan vidare släppa 30% och fortfarande tjäna pengar. Det är fakta.
Nä, ska det reas så skall det reas på bred front. Inte lite skit här och där. Det var inte bara jag som gick tomhänt ut från MC-Varuhuset idag... Nästa gång jag ser en sådan annons så skiter jag i att åka dit.

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
lorkan skrev:
2518765 Verkar ju dåligt.

Jag var där senast igår på Honda Center. Ingen skyltning om höstrea men de har några skinnställ med 15-30% rabatt. Bl.a ett Arlen Ness med puckel storlek 52, svart/blått/vitt ställ för runt 4500 med rabatten avdragen.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Motorrad skrev:
2520671 Jag var där senast igår på Honda Center. Ingen skyltning om höstrea men de har några skinnställ med 15-30% rabatt. Bl.a ett Arlen Ness med puckel storlek 52, svart/blått/vitt ställ för runt 4500 med rabatten avdragen.

Hum okej. Jag letar efter billiga tunna sportiga handskar.. Ska ringa Yamaha Center imorgon och se vad det är dom har rea på.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy