Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Till den avstängda mobilen?Det är ju dåligt att dom inte skickar påminnelsen till din mail. Tycker telebolag borde kunna skicka sms-påminnelser med.
Till den avstängda mobilen?Det är ju dåligt att dom inte skickar påminnelsen till din mail. Tycker telebolag borde kunna skicka sms-påminnelser med.
Det brukar vara gratis om man går till banken och får det insatt direkt på kontotJag fick ett postgiro-brev (eller vad det nu heter) från Halebop idag för jag ska få 69 kr tillbaka som jag betalade in för mycket vid ett abonnemangs-byte i början av månaden. Väldigt snällt av dom att notera detta och göra rätt för sig, för jag hade i ärlighetens namn missat dessa 69 kr...
... Vad som inte känns lika schysst är att det kommer kosta mig 25 kr att få ut dessa 69 kr...
Man kan ju då undra varför dom inte kunde kört på "hederlig gammal överföring" istället för skicka ut en check på skithuspapper till mig och tvinga mig inte bara gå till Posten för att lösa in lappen utan då dessutom kosta mig 30-40% av summan jag bör få tillbaka...
Det känns som att ni missar poängen här.
Jag får en räkning, via mail. Av någon anledning missar jag att betala den. Det kan hända vem som helst, även dig. Vad jag hänger upp mig på är att de tar kontakt på ett sätt som vi inte avtalat om, efter endast ETT försök på det sätt som vi faktiskt avtalat om.
En påminnelse via mail, och om den oxå blir missad kan de gå över till pappersform.
Hade det inte varit för att telefonen slocknat hade jag fortfarande inte vetat om att en faktura var obetald. Jag vet efter kontakt med kundtjänst att de skickat en påminnelse skriftligt. Och endast EN, sedan klippte de linjen. Brevet ligger fortfarande oöppnat i lådan och kommer så göra tills jul.
Nästkommande faktura är betald, vilket tyder på att om påminnelsen kommit till mailen "borde" jag inte ha missat den.
Det brukar vara gratis om man går till banken och får det insatt direkt på kontot
Dom kanske tänkte att eftersom du inte kollar mailen så är det säkrast att skicka påminnelsen med vanlig post?
Nope, det är inte lönsamt för fem öre och inte särskilt önskvärt... det frångår rutinerna och skapar merarbete, sen tillfaller inte inkassoavgiften till operatören utan till inkassobolaget.
Det man vill ha är kunder som sköter sig, de som betalar i tid (eller allra helt för tidigt), de gör att man inte behöver ligga ute med pengar för att kunden är oberäknelig.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari