mjaha, första svaret från strix:
"Hej Ulf,
Tack för ditt förslag. För två år sedan pitchade vi ett liknande förslag men ingen kanal var då intresserad. De ansåg att målgruppen var för smal. Därför väljer vi att inte gå vidare med din idé.
Mvh,
Kajsa Glansén
Utvecklingschef Strix Television"
En nere, några kvar att hoppas på =)
edit:är det två år sen kan man ju undra om det inte är dags för ett försök igen, men jag vet inget om perioder på ideer/förslag inom mediavärlden.
Känns ju lite som moment 22 också, föreslår man en sak för en kanal skyller dom på att produktionsbolaget inte vill göra det, och föreslår man det för produktionsbolaget vill inte dom göra det för ingen kanal är intresserade...
Tycker inte att du skall ta det svaret som definitivt från Strix, de jobbar ganska nära MTG-koncernen och med Viasats satsning på motorsport och då även MotoGP så kanske det finns en nytändning från Viasat att satsa på ett sånt program.
Så svara med den pitchen och att det då även kan göras som ett halvtimmesprogram inför MotoGPloppen eller något dylikt då kundkretsen redan är samlad... samt att pitcha på att det är en onormalt köpstark grupp som lägger åtskilliga tusenlappar varje år på sin hobby.