Dåligt oljetryck Suzuki gsxr 750 -03

thesn3j

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2014
Hoj
Suzuki gsxr 750 -03
hallå alla sporthojs fantaster ! som rubriken lyder har jag en suzuki gsxr750 års -03 med dåligt oljetryck, eller dåligt å dåligt , ibland har jag oljetryck och ibland har jag inte , har kollat runt lite och som jag kan förstå ska de finnas en oljetrycksvakt/oljetrycksventil någonstans? nån som vet var ? och om detta inte är felet , har ni några förslag ? enligt förra ägaren hade han bytt oljepump iaf när detta fenomen upptäcktes , tydligen ska detta ha inträffat efter hojjen lagts omkull ? de jag kan tänka mig och det inte är denna vakt/ventil är ungefär , cox i sumpen , oljepumpen ? men i första fall vill jag veta vart denna ventil/vakt kan tänkas sitta ? tacksam för alla svar , mvh J , OBS!Det är inte bara oljetrycks givarenOBS!

PZ

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 1000 k7
Har du kollat oljetryck med en mekanisk mätare?gör det först kan vara sladden som ligger emot jord

thesn3j

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2014
Hoj
Suzuki gsxr 750 -03
lät hojjen stå å gå på tomgången med blinkande lampa och lyssnade ivrigt på motorn , efter en stund hörde jag att den börja små ticka lite från lyftarna då stängde jag av den direkt, så nå oljetryck är det inte , skrev att de inte bara va givaren dessutom , mvh j

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS