Dåligt producerade stuntfilmer?

sandstream

Guest
Så har jag då sett min första hela stuntfilm, Judgment Day 3, och den sög rejält.
Själva stuntandet var det inget fel på, om än enformigt, men produktionen av DVD:n var ju rent ut sagt usel.

Dålig kvalitet på själva filmmaterialet (DV-kameror modell billiga?), usla intron till stuntgrupperna med musik som huggs av osv osv.

Nån som sett Judgment Day 3 och som kan berätta om det är lika illa med andra filmer?

Ducati for life

Guest
sandstream skrev:
Så har jag då sett min första hela stuntfilm, Judgment Day 3, och den sög rejält.
Själva stuntandet var det inget fel på, om än enformigt, men produktionen av DVD:n var ju rent ut sagt usel.

Dålig kvalitet på själva filmmaterialet (DV-kameror modell billiga?), usla intron till stuntgrupperna med musik som huggs av osv osv.

Nån som sett Judgment Day 3 och som kan berätta om det är lika illa med andra filmer?

...jag är inte förvånad -

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Har inte sett JD3 än, men tack för varningen. :) Synd egentligen, för dom två tidigare har varit schyssta.
Den bästa jag sett är helt klart Servin' it up 3. En klass för sig.
USBW Black Sheep Squadron är inte dum den heller!

AndySwe

Newbie
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
ZX9R
sandstream skrev:

Jag är inte alls säker men är det inte så att folk får lov att skicka in (eller att det lånas) klipp från olika folk som fångat feta grejer världen över i Judgement filmerna? Jag vet att delar av 1:an spelades in med XL1:an från Canon och det är ju en bra DV kamera. Anledningen till att man inte spelar in på film är för att en stuntfilm inte säljer så bra så att den täcker eventuella kostnader om man skulle filma på film. (Förutom möjligtvis GR filmerna) som som verkar ha fått på bra flyt i sin försäljning.

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Äh, inget Oscarsmaterial ändå.
Tycker den lite muggiga produktionen ger det en mysig undergroundkänsla.
För bra producerat och lite av charmen försvinner.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
9 av 10 hollywoodfilmer är ren skit, ska du sluta titta på film helt ?

Som sagts så är judgement filmerna av typen där folk får skicka in sina "hemmafilmer" därav blandad kvalite.

Det finns en del riktigt bra stunt filmer men precis som med alla filmer så är 9 av 10 skit.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Judgement Day 1 och 2 är ju sämsta skräpet nånsin, har inte sett 3:an men efter trailern trodde man ju att dom lärt sig klippa lite iallafall.

sandstream

Guest
P@trik skrev:
9 av 10 hollywoodfilmer är ren skit, ska du sluta titta på film helt?
Som jag skrev i första inlägget var det den tekniska kvalitén på filmen jag avsåg, inte innehållet.
Är det något folket i Hollywood kan så är det att göra proffsiga produktioner.
Sen att de mesta är skräp rent filmmässigt är en annan femma.

Om det är som ni säger att materialet är inskickat kan jag förstå att kvalitén på inslagen varierar men det förklarar inte varför de satt ett pryo på att klippa ihop det hela i Windows Movie Maker :3freak

lindberg

Yamaha DT125R -03 DEP Pipes och YZ skärm
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
Yamaha DT125R -03 TILL SALU!!!!
Har själv sett Judgement Day 3 och tycker att det var bra innehåll men vem fan var det som redigerade och komprimerade skiten?? Måste ha varit en prao elev eller nått i den stilen..

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
Rigge skrev:
Judgement Day 1 och 2 är ju sämsta skräpet nånsin, har inte sett 3:an men efter trailern trodde man ju att dom lärt sig klippa lite iallafall.
Judgement Day 1 var ju mega grym när den kom ju,för 3sekel sen.
2:an var ju inte mycket att ha i jämnförelse med andra filmer på marknaden.
personligen gillar jag filmer med lite polsk stämning...
filmer med bra kvalitet=bild/ljud och stunts är servin it up 2/3
mvh peter

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Trampcyklar
Har klämt Fast Bikes Show del 2 & 3 och tycker att de var ganska tjatiga (både musik & klipp) och oinformativa, sedan verkar den sluddrande kommentatorn gå på valium...Zzzz :trött
Förväntar mig lite bättre kvalitet (bortsett från den tekniska) av en kommersiell produkt.

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Jo det brukar bli lite långtråkigt efter en stund om man kollar på hela filmerna.. som t.ex GR filmerna.. tills slut blir man lite trött på att se en tankkamera.. På JD filmerna så tycker jag att det blir lite för mkt.. nästan alla gör ju samma stunts i nån timme

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Såg 3:an igår, hade fjanten som klippt den bara gett fan i att lägga in effekter och speeda upp varje klipp hade den funkat att se på.

Tyvärr så är både 1&2:an bättre...

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...