Dåligt vrid ZX9R -98

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
Bänka den så du VET vad den ger. Där borde dom ju oxå se om förg är felinställda.
/u

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
Ducati 999S Husaberg 650 -02
Finns det inte strypta modeller som har annan kam också, är den inporterad så kan det nog vara så illa. Vet att de gjorde det i tyskland i varjefall.

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Den är svensksåld så det BORDE väl vara rätt kammar ??....

Har precis varit ute o skruvat... Membranen är hela ! Har startat hojen med luftburken borta o trottlarna öppnar lika mkt.

Sitter inga strypbrickor mellan topp o förgasare. Höll upp trotteln med ett finger , vred upp spjället o lyste ner. Fritt flöde till insugsventilerna !

Svårt o komptesta när det är "dinky-toys" gängor.. :rolleyes:. Har ingen så liten gänga till min kompressionstestare.....

Suck..... :död ... Får väl ringa Olofström o beställa tid för bänkning..... :(

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Sista trevaren... Ngn som har en zx9:a -98 alt -99 som går BRA ?? Vill ni isåfall kolla numret på CDI-boxen ?? Har lagt upp en bild o info om min box tidigare i tråden....

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
Jeg har 2 stk Kawasaki ZX9R-98 og begge har samme nummer på CDI boxen.

21119-1504
131800-7140 U
12V TNCF 35

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yngve skrev:
2182251 Jeg har 2 stk Kawasaki ZX9R-98 og begge har samme nummer på CDI boxen.

21119-1504
131800-7140 U
12V TNCF 35

Exakt samma som min box ! O dina -98:eek:r går bra ? Power wheelie på 1:an o gasres på 2:an ??

peter69

Guest
Ricken skrev:
2174107 Hade du en 96:a som gick upp på 2:an?

Tjejens 95:a vill faan knappt power wheela på ettan...

är det nå strypning på dom oxå nånstans???
Jag hade en Zx6r förut..den drog lätt upp på ettan o segt på tvåan..zx9:an som jag har nu gör det på trean också..om än det är segt...men ettan o tvåan tvekar den inte det minsta..

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
peter69 skrev:
2183177 Jag hade en Zx6r förut..den drog lätt upp på ettan o segt på tvåan..zx9:an som jag har nu gör det på trean också..om än det är segt...men ettan o tvåan tvekar den inte det minsta..

Har rotat som fan idag , men hittar inga fel... :va. Blir väl en bänkning o se om det går att utläsa om den går för snålt eller vad det nu kan vara.... :(

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
CBR1000RR -08
Har du provat acca ikapp med nån som har en loiknande hojj?! Min reste på 2:an när jag köpte den men sen justera jag fjädringen å då vill den inte mer... enbart vid nå gupp å så...

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Garret_Power skrev:
2183212 Har du provat acca ikapp med nån som har en loiknande hojj?! Min reste på 2:an när jag köpte den men sen justera jag fjädringen å då vill den inte mer... enbart vid nå gupp å så...

Njae... Har jag inte gjort... Känns ändå inte som om det är den där extra knuffen i den. Ska se om man hittar ngn att rejsa mot... :tummenupp

Warlock

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
None for the moment
Ninja Racer skrev:
2181314 Finns det inte strypta modeller som har annan kam också, är den inporterad så kan det nog vara så illa. Vet att de gjorde det i tyskland i varjefall.

Jag har en -95:a tyskimport som lämnar 125hk på bakan inte strypt vad jag vet men inte en chans att den går att vrida upp på 2:an ens med neddrevning fram som nu är gjort blir fundersam nu :va när en massa säger att det inte skall vara nåra prob. stämmer verkligen detta :confused:

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Warlock skrev:
2183266 Jag har en -95:a tyskimport som lämnar 125hk på bakan inte strypt vad jag vet men inte en chans att den går att vrida upp på 2:an ens med neddrevning fram som nu är gjort blir fundersam nu :va när en massa säger att det inte skall vara nåra prob. stämmer verkligen detta :confused:

Japp ! Det SKA gå ! Gick i alla fall med min -96:a.... endast slipon..

Warlock

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
None for the moment
Folkezx9r skrev:
2183279 Japp ! Det SKA gå ! Gick i alla fall med min -96:a.... endast slipon..

Det verkar som jag fick nåt att göra i regnet :tummenupp måste kolla fuggarna nu. Tack för infon, förresten så toppade min 292 km/h i bänken med original drevning så din bör ju ligga där också tycker jag

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Warlock skrev:
2183300 Det verkar som jag fick nåt att göra i regnet :tummenupp måste kolla fuggarna nu. Tack för infon, förresten så toppade min 292 km/h i bänken med original drevning så din bör ju ligga där också tycker jag

Var ute o testade lite idag efter jag skruvat... Hade den i 280 km/h mätarfart , sen tog rakan slut....men den hade nog ökat lite till...

Warlock

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
None for the moment
Folkezx9r skrev:
2183306 Var ute o testade lite idag efter jag skruvat... Hade den i 280 km/h mätarfart , sen tog rakan slut....men den hade nog ökat lite till...

Med original drev så hade jag 285 km/h i mätarfart o ca:1000 varv kvar men den orkade inte mer, men nu med en kugge mindre fram så varvar den ur på 6:an fast då är mätarfarten 285, kanske skulle testa med original igen om jag hittar lite mer pulver i den :hihi hade varit kul o se mätaren nosa på 300 har en polare som hävdar att hans -95:a gjorde 300 på mätaren

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Warlock skrev:
2183339 Med original drev så hade jag 285 km/h i mätarfart o ca:1000 varv kvar men den orkade inte mer, men nu med en kugge mindre fram så varvar den ur på 6:an fast då är mätarfarten 285, kanske skulle testa med original igen om jag hittar lite mer pulver i den :hihi hade varit kul o se mätaren nosa på 300 har en polare som hävdar att hans -95:a gjorde 300 på mätaren

-96:an jag hade gjorde 295 mätarfart.... Höll det mellan Ljungbyholm-Söderåkra en kväll för några år sen... :D. En sträcka på ca 3 mil... Den tickade ganska bra om avgassystemet efter det.. :D

Warlock

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
None for the moment
Folkezx9r skrev:
2183361 -96:an jag hade gjorde 295 mätarfart.... Höll det mellan Ljungbyholm-Söderåkra en kväll för några år sen... :D. En sträcka på ca 3 mil... Den tickade ganska bra om avgassystemet efter det.. :D

Shit jag har just fått ett mission :D

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Warlock skrev:
2183366 Shit jag har just fått ett mission :D

He he..... Du bor i Paradiset står det ??...Vilket Paradis är det ??... Inte Nybro väl ??

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Warlock skrev:
2183393 Nix the one and only Mölnlycke strax utanför göteborg :yoparty

Aha...Ok...Synd ! Annars kunde vi kört ikapp en dag ! :D

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...