"- Dô, kan du låna mig en femma??" Vem är han och varför?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Speedstar skrev:
2220296 tror han har guldfisk minne, han kommer ju tillbaka efter 2min o frågar en gång till. Jag har sett han flera gånger på kellys foortfarande med jackan på, det är väll där han spenderar alla femmor,

Jag har sett han på linnegatans systembolag också, och han stod där i kön med tre kvalitetsöl (inga prippens sjutvåor, utan riktiga öl) i handen. Där rök nog några femmor till...

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
juha01 skrev:
2219269 Jodå, han lirar ännu! Såg honom för någon månad sedan!

Skönt att höra, han brukade förgylla min väntetid när jag åkte hem med vagnen från valand. Man kan ju inte låta bli att le när man hör honom. :lol

t-rex skrev:
2219355 Jag såg honom häromdagen, då hade han huggt tänderna i nån turist eller nåt, och stod och förklarade något (vägen?) för en gammal dam som inte vågade gå därifrån.....

Ojoj, stackars människa. :hihi Fast vet man inte vem han är så kan han nog uppfattas som lite farlig.

Är det föresten någon som vet vart Stig har tagit vägen, Mölndals ökända alkis? Har inte sett honom på jättelänge nu, börjar frukta det värsta.

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
just nu ingen, snyft
Hörde och såg en skön lirare på 2:a långgatan utanför butiken idag också!

Han gick å skrek:

- Jag är universums centrum, allt kretsar runt mig...
- Ni andra förstår inte att ni inte är värda ett skit, hahahaha... Allt kretsar runt mig...

Riktigt go gubbe, hade en ölburk i handen också bör kanske tillägas!

C.K

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
ZX6RR -05
Blaha skrev:
2219912 Vad fasen! Lever hon fortfarande?
Hon ringde på min lgh med jämna mellanrum när jag bodde på Pennygången.
Att mötas av den spritdoften en tidig morgon var en riktig oskön upplevelse :4skrika

Jag tror hon frågade mig om cigg och 2 kr ett par 100 ggr när jag bodde där......

Ja hon lever, brukar få stå ut med henne när jag står på marklands gatan och väntar på bussen

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
Blaha skrev:
2219912 Vad fasen! Lever hon fortfarande?
Hon ringde på min lgh med jämna mellanrum när jag bodde på Pennygången.
Att mötas av den spritdoften en tidig morgon var en riktig oskön upplevelse :4skrika

Jag tror hon frågade mig om cigg och 2 kr ett par 100 ggr när jag bodde där......

Hahaha, har oxå råkat ut för henne ett antal gånger på marklandsgatan.....o samma sak varje gång:
-Har du cigg?
-Nää...röker inte.
-Har du 2 spänn då?
-Nää...inte ens det.
*Klampar bort till nästa person*
Blev lite väl jobbigt ett tag då man åkte den sträckan varje dag o bytte vagn på markland.
Duke Gollum skrev:
2219063 På tal om original så slår väl ändå gubben med bandspelaren som sjunger religösa sånger på avenyn rekordet...
Skön lirare.
Han är ändå en klassiker, såg honom sist för ett par dar sen me en ny stereo. Stannade till och beundrade hans talang :hihi
juha01 skrev:
2218974 Mannen på järntorget som går och frågar om han kan låna en femma, på den bredaste göteborskan. Han är svart, går med rejält höga passadigförtröskeln-steg och har en täckjacka om det är under 22 grader varmt. Jag ser honom 50% av gångerna jag är där, och han kommer fram varje gång. Det finns några original i den här staden...
ASG!! Han har jag missat. Ska tänka på honom när jag åker till J-torget och ha en 5:a i handen :tungan

Struve

Go å gla
Gick med
17 May 2006
Hoj
Suzuki GSX 400E -83
Finns en del "sköna" exemplar i Gbg, kör spårvagn och sett alla dom Ni räknar upp.

"5-kronan" på Järntorget har man råkat ut för men istället för att svara "nej" så torrpratade jag lite med han, tydligen frånskild, frugan tog huset och ungarna....... :tummenupp Han frågar inte mig mera.....

"Skönsångaren" på Avenyn är la "bortgrävd" efter spårarbetet, nä men hitta nånn som sjunger mer falskt tror jag inte ens man hittar i såpan "American Idol" :yoparty

Sedan finns det en heöl del ordningstörande offer som helt enkelt inte får åka med, t ex "finnen" med ölflaskan som dessutom trackar passagerna, blir oftast, "Dö, kan inte du kolla om bakljusen på vagnen funkar ??" :fyllisar

Örnie

Ray.Ban
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Svart 600 Hornet
Den rullstolsbundna enbenta gammla gubben, som glider runt kungsport är ett fint exemplar med... "du råkar inte ha den 5a?"
För att inte tala om kille som går i helvitt och ser ut som jesus.. och sjunger utav bara... mitt i nordstan :4skrika
Eller hårdrockaren som frågar om man "har pengar till en jordenruntresa.. eller bara till en korv?" :)

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...