Dö Bilprovningen, dö!

Man kan åka "närmsta väg till verkstad eller besiktningsorgan" under ganska lång tid... :näsblod

Vet inte om det varit flera sådana här historier, men den händelse jag tänkte på var en av deras reportar som var drabbad (Stjerna eller Borglund, minns inte vem). Och tidnignen (eller snarare den drabbade reportern) gav sig inte i det svar dom hade på VD's frågor, utan gav istället fler detaljer bland annat att personalen hade hånat honom för att han anlitat annat bolag. Sen får man bestämma vem man tror på och varför dom råkade få för sig att kolla andra saker än den som återbesiktningen faktiskt var för (även om de har rätt att göra det så lär det vara jävligt ovanlig om det inte är uppenbara saker).

Nja riktigt så ligger det inte till heller då svaret var inte med i den artikeln :) Det är inte heller "jävligt ovanligt" med underkännande vid efterkontroll då exempelvis framvagnar kan vara lite luriga ibland. Har man skruvat bil vet man detta, sen kan man tycka vad man vill om det men i detta fall var reportern inte opartisk o gissningsvis var det därför det aldrig blev någon vidare diskussion när de kom på att artikeln inte riktigt höll måttet. Sen bemötande o hela den biten säger jag inget om då det kan säkert visst skära sig ibland.

Testade söka på besiktningstid för en av mina hojar och den tidigaste jag kunde får var......

07.05 22/6
Sen fanns det flera tider under hela förmiddagen.

Är det så enkelt.... :va

Nej.

Loggar jag in nu på skoj och kolla de 5 närmaste stationerna får jag troligen vänta till augusti...

Bara åk ner och ställ åbeket där på morgonen och lämna nyckeln med lite fikabröd till dom, så kan du åka och hämta din besiktigade bil på eftermiddagen.

Jag är helt säker, jag har inte bokat 1 Juni och jag valde påminnelse både via SMS och E-post.

Det är sjukt lätt att tro att detta är mitt fel, jag förstår det - men faktum kvarstår, jag är tvärförbannad på hur dom sköter det hela.

Tack för skitbra tips, framförallt korvgubbe!

Carspect fungerar inte, bor ute i skogen ;)
Du är inte ensammen, farsan bokade en tid två månader i förväg till hans sprinter.
En vecka innan tiden var, skulle han bara dubbelkolla och då var tiden hans helt borta.
Bilprovningen ansåg att han mest troligt gjort nått fel, så någon tidigare tid fick han inte.
Bara ställa undan bilen och dra släp bakom personbilen i två veckor innan det blev någon tid inom en 15mil radie...

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick