Död monitor

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Hade precis kommit hem efter att ha rännt iväg till Siba för att köpa ett datorspel. Startar liret och vad händer? KLICK! Bildskärmen svart! Den bara tvärdog... Har testat den på två datorer utan att få bild. Skärmen startar, för lysdioderna går igång när datorn går igång men det är bara svart bild. Blir så j-a trött...
:mad:

Någon som haft liknande fel? Var kan man hitta elschemor eller servicemanualer till Nokia 447 Pro bildskärmar? Har ingen lust att skaffa ny, den här är visserligen 2 år gammal men ger väldigt fin bild. Dessutom var den förbannat dyr att köpa.

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Jag hade samma problem när jag precis hade köpt den här datorn. Kolla alla drivisar till grafikkortet. Se även om du behöver ändra nåt i BIOSen.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Jag fick fixa en kallödning när jag sprang på samma problem sist..

Kolla alla kablar först dock.

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Benjamin: Tror inte det är något sådant problem, datorn och monitorn har fungerat fint ihop i 2 år och genom flera operativsystem.

Öppnade upp skiten och mätte upp lite spänningar. Verkade ok men högspänningen gav jag mig inte på. Sökte lite på nätet och det verkar vara fler som haft problem med samma modellserie. Jag lämnade över burken till en reparatör istället. Inte värt att grilla sig själv för några hundralappar.

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Spinky Spendrup skrev:
Benjamin: Tror inte det är något sådant problem, datorn och monitorn har fungerat fint ihop i 2 år och genom flera operativsystem.

Öppnade upp skiten och mätte upp lite spänningar. Verkade ok men högspänningen gav jag mig inte på. Sökte lite på nätet och det verkar vara fler som haft problem med samma modellserie. Jag lämnade över burken till en reparatör istället. Inte värt att grilla sig själv för några hundralappar.

Okej, det var nog bäst. Hoppas det löser sig.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...