Död tps.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Min TPS givare dog i tisdags utan att göra den minsta förvarning.

Då detta är en Yamaha går ju acen att fortsätta köra i normal fart utan bekymmer 3500 rpm e max ca 100km.

Men är det någon som har en sådan TPS

Drosselklappensensor, Vergl. Nr. TPS-101/4HD858850000/1358013D60, f. Yamaha YZF750R/XJ600 throttle position sensor, für Suzuki, Yamaha, Giantco, H, SRAD, Diversion, Freewind, Bandit, F, Bandit SAV ( ABS ), V-Strom, S, Diversion N, Marauder, Thunder Ace, Big S, SA ABS, R1, Diversion S, R, N, SE, Bandit N, Bandit S, SF44A, AJ, AD​

Och vill sälja den med express frakt så blir både acen o jag glada.

Annars blir det att beställa en då original kostar 3200 pengar.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Skall ha värde mellan 0-5 ohm. Ger mej fasen på att det är samma på dom flesta förgasare hojar.
Screenshot_20210522_125545_com.ebay.mobile.jpgScreenshot_20210522_125613_com.ebay.mobile.jpgScreenshot_20210522_125601_com.ebay.mobile.jpg

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Minns du detta inlägg där du uttalade dig om svenska skrotar och vilka kvinnor du brukade träffa. och varför du föredrog asiatiska saker och kanske kvinnorna också.

"Finns det mc skrotar i sverige?
Har en SK 7mil från mig men när allt är dyrare än att köpa samma sak från england/tyskland inklusive frakt dessutom med bytesgaranti..
Svenska skrotar är som kvinnliga golddiggers. Där av nya skivor bla från asien.."

TPS på i alla fall en skrot i Sverige kostar 450kr med leverans oftast vardagen efter.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Minns du detta inlägg där du uttalade dig om svenska skrotar och vilka kvinnor du brukade träffa. och varför du föredrog asiatiska saker och kanske kvinnorna också.

"Finns det mc skrotar i sverige?
Har en SK 7mil från mig men när allt är dyrare än att köpa samma sak från england/tyskland inklusive frakt dessutom med bytesgaranti..
Svenska skrotar är som kvinnliga golddiggers. Där av nya skivor bla från asien
TPS på i alla fall en skrot i Sverige kostar 450kr med leverans oftast vardagen efter.

Fasen grandell du e lika långsint som min sambo???? o nej jag har bekanta med asiatiska fruar o jösses vad envetna dom kan vara så jag föredrar absolut nordiska kvinfolk.
Japp det är halva priset mot en ny i Tyskland, men begagnad elektronik betalar inte jag iallafall halva nypriset för när delen är 20 år gammal som min.

Ny med DHL international från Asien landar på fina 200 spänn tullad momsad o med frakt vad tror du jag väljer?

Med tanke på vad som är i dessa är dom inte värda en 10 ens. O denna är lagad just nu, om den sedan går att lita på e en annan sak.
IMG_20210523_201421.jpg

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Så svenska kvinnor och kinesiska män är det du föredrar om jag fattar detta rätt.

Jag förstår att du hellre köper en kinakopia för 200 kr momsad och klar med frakt som du säger. Minst hälften av den summan vi skulle få betala i skatt och frakt om vi sålde för samma pris. Ska vi sen ta ut det som blev kvar i lön så tar arbetsgivaravgiften och vanlig löneskatt två tredjedelar till.
Vi i Sverige spelar inte på samma spelplan som Kina.

Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Så svenska kvinnor och kinesiska män är det du föredrar om jag fattar detta rätt.

Jag förstår att du hellre köper en kinakopia för 200 kr momsad och klar med frakt som du säger. Minst hälften av den summan vi skulle få betala i skatt och frakt om vi sålde för samma pris. Ska vi sen ta ut det som blev kvar i lön så tar arbetsgivaravgiften och vanlig löneskatt två tredjedelar till.
Vi i Sverige spelar inte på samma spelplan som Kina.
Du det står mikuni på TPS, n inte något annat,.

Och hade du varit ödmjuk istället för att du spelar förmådd o lätt kränkt och presenterat din ev tps på detta vis.

Tjenare tråkigt hojen krånglar, men jag kollade runt lite på eget bevåg, o ta mej tusan så hittade jag en fin beg TPS till din ace. Jag letade en stund o skruvade loss den och funktions kollade den så jag vet att den är ok.
Kan 450 spänn med frakt vara ok?

Om du pressenterat din tps på det sättet had jag nog köpt den också bara för att spara någon dag.

Men på ren svenska i hel-ete heller jag handlar något av dej det kan du var helt säker på. Jag köper nog grejer varje år utomlands för mellan 50-75,000 och fortsätter med detta.

Precis som min kompletta R1 framgaffel med kronor o rubbet 2100 med frakt i perfekt skick utan minsta skada eller märke, en skrot i Tyskland.

Eller mina kompletta mt09 hjul med skivor drevhubb axlar och däck i kanon skick 4500 från Litauen med frakt.

Om du lär dej vara lite ödmjuk går nog dina affärer bättre skulle jag tro, dit ev kundbemötande är under all kritik och tänk på hur många som kanske läser dina kommentarer och KANSKE avstår ett köp från din firma pga det som du skriver.

Mvh

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Apropå svenska skrotar, finns det någon sida likt ebay där skrotar lägger upp alla delar de har tillgängliga att skicka på post?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Apropå svenska skrotar, finns det någon sida likt ebay där skrotar lägger upp alla delar de har tillgängliga att skicka på post?
Nej. Bildelsbasen har ett fåtal handlare som orkar lägga upp iaf något. Det är bara Tyska, Franska, Belgiska, Holländska och Engelska skrotar som har omsättning nog att ha råd att låta någon lägga upp delar.

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Hoj
Moddlaren, det är inte dig jag tycker illa om, det är Kina. Angående service så försöker jag svara så gott det går, får ofta höra att vi är de enda som svarar i telefon exempelvis. Sen att du moddlaren kanske anser att priset är för högt har inte så mycket med service att göra. R1 gaffel för 2100 kommer vi inte sälja då vi helt enkelt får mer, om vi hade några kvar i alla fall. Jag vet inte om du har försökt köpa något av oss de senaste 10 åren eller inte då jag inte vet vem du är men jag gissar på ett nej. Jag kollade igenom mail och vi har sålt ett par TPS av den modellen du söker i år, De har frågat, fått ett svar och handlat, oftast kunnat montera den dagen efter. Det är en annan slags service som flera verkar värdera högt. Det här mailet fick jag idag från en som var glad för att han skulle kunna köra i helgen då solen visst ska dyka upp. Visserligen skulle jag ha kunnat skriva ihop det själv men trots att jag är dryg så är jag inte en som far med osanning. Detta handlade förövrigt om en ganska enkel grej, en regulator som original kostar kanske 3-5 tusen, begagnad hos oss 700 kr, kopia från Kina 200 kr.

Världsklass!

Ni har en tidigare kund som rekommenderade er och sa att bemötandet va något utöver det vanliga, jag är beredd att hålla med.
Tack igen för snabb och bra service
Jag återkommer säkerligen med flera beställningar framåt.

Ha en fin dag

Ha en fin dag tycker jag att alla ni andra ska ha också, även Moddlaren

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras