Dödad i Åkeshov tunnelbana

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Man kan väl inte spärra in folk för evigt om de varit sjuka? Det hela har tagit en hemsk vändning iom att han ringt till polisen tidigare under dagen och bett dem köra honom till psyket. Detta har de gjort men sen händer detta. Någonstans har någon gjort ohyggligt fel.....
 

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Framför datorn!
Hoj
1000RR Repsol Replica
rougie skrev:
Om jag inte såg fel eller om min tv fick problem med färgerna, så såg han absolut inte nordisk ut, skicka hem fanskapet och hela hans familj säger jag!

I stand corrected! Såg nog inte så bra på tv:n, så tar tillbaka vad jag sa!.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
rougie skrev:
I stand corrected! Såg nog inte så bra på tv:n, så tar tillbaka vad jag sa!.

Ja nu kändes det mindre allvarligt eller? Ynkligt! Men erkänn - du är inte rasist va?

Hudfärgen ar inte relevant i de här lägena, eller blir vi riktiga "svenskar" psyksjuka mindre än de där förbannade hottentotterna??
 
Last edited:

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Framför datorn!
Hoj
1000RR Repsol Replica
Chrille skrev:
Ja nu kändes det mindre allvarligt eller? Ynkligt! Men erkänn - du är itne rasist va?

Nope gör det inte alls. nackskott duger bra, men sen igen stod det nått om att dom hade dumpat av killen vid psykakuten par timmar tidigare, kanske dom där borde ha tagit hand om honom.
 
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Det är så tragiskt att han faktiskt hade fått skjuts till psyket innan och sen två timmar senare begår ett sådant här brott. Jag undrar hur den som släppte iväg honom känner sig idag. :(
 

gixxer1000

...nu på en svart retta...
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Täby
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
Igår vid 1730 tiden kom jag farandes ifrån vällingby hållet och höll just på att värma upp slangarna i åkeshovs rondellen när jag ser ett par sheriffer med bilar och ett gäng journalister stå vid sidan av vägen då blev man lite undrande vad som hade hänt men sen läste man på txt-tv när man kom hem, fan vilken dåre, det hade varit lite skoj om man hade varit på den där perrongen själv med ett ny inköpt baseboll trä i skinande aluminium, vilken duell alltså.
 

Hardcore

Kan nån se till att det blir vår nu?
Gick med
22 Apr 2003
Ort
165 Jag å Ken
Hoj
R1a som alla andra
Min flickvän grep aset förra året och satte hunden på honom när han försökte sticka... Snubben hade krosst sin tjejs näsben och hotat henne med en förskärare och av en slump sprang han rakt in i henne när han försökte fly ur lägenheten i Hallonbergen. 2 veckor på intensivvårds avdelning och 4 månaders antibiotika kur vart resultatet...

När det var dags för rättegång fick snubben villkorlig dom underförutsättning att han godtog den vård som erbjöds honom... Tror ni att han fick den vård han behövde...

Jag säger bara Justitsia le rapid... Straff skall avtjänas på plats och helst av en 40kg Schäfer hanne...
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Vilgsbiker skrev:
Madhonda tar nästan alltid till stosläggan. :skrämd

Bara när jag blir upprörd över vårt flata jävla rättsväsende... som är i det närmaste obefintligt.... :fakta :)

Och att blanda in gatubarnen i Brasilien...och få det till att jag går i täten för att skjuta ihjäl dom.... det är lite "off the record".

Jag är ingen OND MÄNNISKA... :( jag tycker bara det känns så jävla hopplöst....att det är brottslingarna som får skydd i det här landet....

Politikerna får väl ta mej fan lov o bestämma sig för en långsiktig lösning.... och då menar jag att man måste börja från början.. Ge föräldrar tid och utrymme att ge sina barn en trygg och harmonisk uppväxt. Så att föräldrarna kan lära sina barn vad som är rätt eller fel. Barnen måste få lära sig så mycket godhet... att det onda inte kan ta över.....

Vaffan..... man får väl då se till att "vårda" istället eller hur man nu ska bära sig åt...för att dessa våldsbenägna personer inte slår ihäl nångons pappa eller mamma eller syskon eller våldtar någons syster..flickvän eller fru.....

Grrrrrrr....!!!!! Vad är det för fel..... !!!
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Madhonda skrev:
Bara när jag blir upprörd över vårt flata jävla rättsväsende... som är i det närmaste obefintligt.... :fakta :)
Det är inte ett obefintligt rättsystem. Ett sådant uttalande är på gränsen till vanvördigt för personer som verkligen levt i länder med obefintliga rättsystem. Om avrättningar av personer baserade enbart på det faktum att dom var missbrukare hade varit regel i Sverige, då hade vi utan tvekan haft ett obefintligt rättssystem.

Jag har också synpunkter på många av de straff och konsekvenser som döms ut av våra domstolar, men jag föredrar ändå en rättsskipning av västerländsk modell som grundas på demokratiska värderingar framför summariska avrättningar.

Och att blanda in gatubarnen i Brasilien...och få det till att jag går i täten för att skjuta ihjäl dom.... det är lite "off the record".
Ja, det var kanske att ta i, men tänk efter lite, är steget verkligen så stort? Du talar om att summariskt avrätta alla missbrukare, just bara för att dom är missbrukare. En sådan tankeställning är inte bara på gränsen till fascistoid, den är även faktiskt skrämmande lik de tankegångar som dödspatrullerna i Brasilien använder för att rättsfärdiga sina nattliga räder.
 
Last edited:

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
sgtpepper skrev:
Ja, det var kanske att ta i, men tänk efter lite, är steget verkligen så stort? Du talar om att summariskt avrätta alla missbrukare, just bara för att dom är missbrukare. En sådan tankeställning är inte bara på gränsen till fascistoid, den är även faktiskt skrämmande lik de tankegångar som dödspatrullerna i Brasilien använder för att rättsfärdiga sina nattliga räder.

Medhåll!
Svårt att ta tillbaks det förra inlägget med hedern i behåll... :whip
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
sgtpepper skrev:
Ja, det var kanske att ta i, men tänk efter lite, är steget verkligen så stort? Du talar om att summariskt avrätta alla missbrukare, just bara för att dom är missbrukare.

Näää... men nu har du missuppfattat vilka jag vill ta kål på.... det är ju dom som BEGÅR DESSA VÅLDSDÅD...där oskyldiga får betala med sina liv. Och dessa männsiskor är ofta missbrukare.... men om dom BARA ägnade sig åt det...(att missbruka alltså) o inte hade ihäl folk.... då skulle dom väl få leva så mycket dom ville.... :rolleyes:

Det är MÖÖÖRDARNA jag vill göra nåt åt....!!! :mad: och där skräder jag inte mina ord... väck med skiten...!!! :fakta

Eller ska vi acceptera att människor går omkring och svingar järnrör på offentliga ställen....!! Listan på meningslöst våld....kan göra alldeles åt helvete för lång... :(

Edit: Jag läste på mitt första inlägg...och jag har uttryckt mig lite missvisande eftersom det ser ut som jag syftar på själva missbruket... men så är det inte.
 
Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Kom nyss hem o fick veta att min systers chef ( målare) fick ett slag av den galna mannen. Han hade bett syrran jobba samma dag och jag är grymt tacksam att hon redan skulle jobba på konsum och inte följde med. Tanken på att hon kunde ha fått en smäll gör mig illamående.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
var det han de intervjuade på radion?
idioten hade vält kull hans stege osv.
Jag tycker inte det faktum att ingen tog mannen på allvar när han ringde på hjälp gör hans gärning mindre fel.
Vem vet hur det var med personen, han kanske ringer o bråkar för jämnan.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jo. Det var honom psykmannen gav sig på först. Han försökte skaka av honom ifrån stegen. Läste nyss Expressen o Aftonbladet.
Hemska bilder. Stackars alla inblandade.

Och tack gode gud igen att min syster slapp få vara där
 

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
U-Väsby
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Jag tycker att vi allihopa ska ta ihand och sjunga "We shall overcome" och bara le och säga "stackars människa som haft det så jobbigt i livet" och ge honom den vården han behöver....



(detta inlägg var enbart ironiskt)
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Varför kan aldrig sådan där dårar råka ge sig på en gammal legoknecket från främlinglegionen eller liknande och få armarna brutna och stuphuvet krossat?. Det skulle verkligen vara poetisk rättvisa!. :mad:
 

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Framför datorn!
Hoj
1000RR Repsol Replica
Hightuned skrev:
Varför kan aldrig sådan där dårar råka ge sig på en gammal legoknecket från främlinglegionen eller liknande och få armarna brutna och stuphuvet krossat?. Det skulle verkligen vara poetisk rättvisa!. :mad:

Dina poetiska inlägg är alltid lika sköna! rödpätta! :bow
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top