Dödare/varningslampa för stödet

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
saken är inte att jag glömmer, men jag vill inte ha minsta chans att glömma

better safe than sorry

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Lundgren skrev:
2503447 Tänk om han råkar hoppa/stiga/sätta/kliva (kunde inte välja ord) upp på högersidan då VAVAVAVA!!!!!!!!!!!!111 :4skrika :rolleyes:

Så ser han stödet på undersidan av hojjen :7peta

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Ignition skrev:
2502895 dom står stadigare om det inte är en fjäder som vill dra upp stödet
jo, men den ska ju inte peta rakt ner, utan den ska gå "förbi" 90* eller nått..så den inte kan dra upp stödet om det är i marken, för då måste hojen "lyftas" och så starkt fjäder hoppas jag inte att du hade tänkt dig..;)

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
VRF i helskotta ens böla över det. Jag blir också vansinnig varje gång det händer men det är ju för fan bara o fälla upp möget och kicka igen..

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
OccT skrev:
2503848 Sätt fast en lapp vid hastighetsmätaren där det står "Glöm inte stödet!" :tomten
Den är faktiskt bra:tummenupp

Kronen skrev:
2503750 VRF i helskotta ens böla över det. Jag blir också vansinnig varje gång det händer men det är ju för fan bara o fälla upp möget och kicka igen..
mm fast detta gäller att han inte har en sådan funktion och vill ha en ;)

Last edited:

_RaLLaN_

Guest
Händer ju fan inget om stödet tar i marken? Mer än att det blir repit.. Så det är väl inga problem? Eller ta bort skiten ? :D

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Bärgren skrev:
2509506 Hur många gånger ska jag behöva säga det.

MÅLA DET RÅSA:4skrika

det heter rosa :mattias

och det händer mer än att stödet blir repigt om man glömmer fälla upp det om man tar en vänster-sväng (som ner från garageuppfarten)
det blir en highsider så då är nog ett repigt stöd inte det största problemet men ni kan ju testa själva om ni vill (fast ert stöd kanske sitter på ett annat sätt och nej jag fäller inte mitt stöd framåt)

har köpt en bakbromskontakt och ska fixa varnings-lampa

Kapten Klänning

Grusbusare och fartdåre.
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Yamaha DT 125 R -01
Men hur snyggt blir det med rosa stöd egentligen? Sen kan det ju hända att man missar det iaf även fast det är målat med en skrikig färg.

Och ni som tvivlar på att det skulle hända nånting när man tar en vänstersväng (eller vilken sida ni nu har stödet på) med stödet nere kan ju prova det och sedan skriva och berätta hur det gick. Men jag är säker på att det kommer gå ganska illa. Blir nästan som stavhopp. De personer jag har hört råkat ut för det har det gått ganska illa för iaf.

Men jag tycker du ska försöka fixa ihop nått med den där bromskontakten och en varnings-lampa.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Kapten Klänning skrev:
2513692 Men hur snyggt blir det med rosa stöd egentligen? Sen kan det ju hända att man missar det iaf även fast det är målat med en skrikig färg.

Och ni som tvivlar på att det skulle hända nånting när man tar en vänstersväng (eller vilken sida ni nu har stödet på) med stödet nere kan ju prova det och sedan skriva och berätta hur det gick. Men jag är säker på att det kommer gå ganska illa. Blir nästan som stavhopp. De personer jag har hört råkat ut för det har det gått ganska illa för iaf.

Men jag tycker du ska försöka fixa ihop nått med den där bromskontakten och en varnings-lampa.
Kan inte förstå vad det är för livsfarligt stöd de monterat på era hojar. På min mt fanns inte funktionen och jag slog i stödet massvis med gånger (inte så höga hastigheter men) och det enda som hände var att det böjdes bakåt. Det var utifrån det jag resonerade. Det som sitter på crm:en skulle göra likadant. Om det nu hade gått för det är vad som händer när man leder hojen.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
jag har ju inte provat själv men sett några rejäla volter

dom kanske hade nåt konstigt stöd men better safe than sorry

kan väl inte skada med en varningslampa

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Ignition skrev:
2513735 jag har ju inte provat själv men sett några rejäla volter

dom kanske hade nåt konstigt stöd men better safe than sorry

kan väl inte skada med en varningslampa
Nej självklart inte. Låter vettigt, tyckte bara det lät lite märkligt. Men varningslampan var ju en vittig idè :tummenupp

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457